[B4 1Z] Niepoprawne ciśnienie atmosferyczne
[B4 1Z] Niepoprawne ciśnienie atmosferyczne
Witam,
Pytanie do Was - VAG wskazuje mi w grupie 010 (Air System) Barometric Pressure (cisnienie atmosferycznie) na poziomie ~690mbar, powinno być zdaje sie niecałe 1000mbar. Skąd komputer bierze tą informacje, jakiś pomysł?
Pytanie do Was - VAG wskazuje mi w grupie 010 (Air System) Barometric Pressure (cisnienie atmosferycznie) na poziomie ~690mbar, powinno być zdaje sie niecałe 1000mbar. Skąd komputer bierze tą informacje, jakiś pomysł?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
coś takiego http://moto.allegro.pl/vw-audi-czujnik- ... 57926.html jak na pierburgu to mniej więcej pod n75 niżej
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2010, 21:04 przez gibaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Czujnik temp. powietrza dolotowego? A co ma wspólnego ten czujnik z ciśnieniem atm. ?gibaj pisze:coś takiego http://moto.allegro.pl/vw-audi-czujnik- ... 57926.html
ale się zapędziliście i głupoty koledze piszecie :!: jedynie coś mądrego napisał Labiel
czujnik ciśnienia ATM jest w ECU w przypadku sterowników z końcówką 021AP i nowszych, natomiast w 021D czujnik ten jest gdzieś schowany w samochodzie (w golfach podobno w okolicy pedału gazu, a w audi nie wiem), jak auto na przepływce bosch to też nie wiem gdzie schowali ten czujnik
Bubi89 podłącz VAG'a i zobacz jaki masz numer sterownika, możesz mieć 028906021D lub 028906021AP, chyba że masz od innego samochodu, u Ciebie albo padł czujnik albo ktoś namieszał z instalacją lub w ECU (zależy gdzie znajduje się czujnik)
czujnik ciśnienia ATM jest w ECU w przypadku sterowników z końcówką 021AP i nowszych, natomiast w 021D czujnik ten jest gdzieś schowany w samochodzie (w golfach podobno w okolicy pedału gazu, a w audi nie wiem), jak auto na przepływce bosch to też nie wiem gdzie schowali ten czujnik
Bubi89 podłącz VAG'a i zobacz jaki masz numer sterownika, możesz mieć 028906021D lub 028906021AP, chyba że masz od innego samochodu, u Ciebie albo padł czujnik albo ktoś namieszał z instalacją lub w ECU (zależy gdzie znajduje się czujnik)
w dolocie nie ma żadnego czujnika ciśnienia :!: jedyny jaki jest to czujnik temperatury powietrza w plastikowej rurze między IC a kolektorem ssącym i on nie ma żadnego wpływu na wskazania wartości ciśnienia atmosferycznego (poz. 2 w grupie 010), czujnik ciśnienia doładowania jest w ECU i idzie do niego wężyk z króćca na ICMUNIOR pisze:z czujnika w dolocie i faktycznie powinien pokazywać ok 1000Bubi89 pisze:Skąd komputer bierze tą informacje, jakiś pomysł?
a jak na boschu można sprawdzić wartości ciśnienia w gr. 010 :?: auto na pewno na pierburgu i co do tego nie ma wątpliwości <ok>MUNIOR pisze:...o ile auto na pierburgu
bo mu źle wskazuje ciśnienie atmosferyczne to i tego się czepił, czytaj uważnie to co napisał w pierwszym poście poza tym czujnik temperatury, który podałeś nie ma nic wspólnego z ciśnieniem ATM j.w.gibaj pisze:a coś się tak czepił tego ciśnienia atmosferycznego?po prostu ciśnienie w dolocie do turbiny od IC
- Mephisto2oo9
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 31 lip 2009, 20:12
- Lokalizacja: Kwidzyn
Nie jest to Audi, ale jest to Sharan 1.9 TDI 110KM (ten starszy, na VP37), auto notorycznie łapie notlaufy, wymiana N75 nie pomogła, przy czym właśnie wydaje mi sie, że zaniżone ciśnienie atmosferycznie powoduje to, że ECU nie wie jakie jest prawdziwe ciśnienie turbo (teoretycznie ma zaniżoną o ~300mbar wartość).
w temacie jest B4 1Z, ale jeśli jest to sharan to tam były silniki AFN lub AVG i obydwa miały czujniki ciśnienia ATM w ECU, jeśli nikt tam nie grzebał to padł czujnik lub powstał jakiś zimny lut na płycie sterownika, niestety dostęp do ECU w sharanie jest masakryczny bo ECU schowali gdzieś za zegaramiMephisto2oo9 pisze:Nie jest to Audi, ale jest to Sharan 1.9 TDI 110KM (ten starszy, na VP37), auto notorycznie łapie notlaufy, wymiana N75 nie pomogła, przy czym właśnie wydaje mi sie, że zaniżone ciśnienie atmosferycznie powoduje to, że ECU nie wie jakie jest prawdziwe ciśnienie turbo (teoretycznie ma zaniżoną o ~300mbar wartość).
co do notlaufa to trzeba logi dynamiczne grup 003 i 011, 010 nie ma sensu logować ale wypadałoby zerknąć czy podczas jazdy nie zmienia się ciśnienie ATM, jeżeli się zmienia do pękł wężyk między króćcem na obudowie a map sensorem, jak dolot szczelny i N75 sprawny i ciśnienie doładowania wzrasta ponad zadaną wartość to są zapieczone kierownice w turbinie i bez mechanicznego czyszczenia się nie obejdzie a dostęp do turbiny jest masakryczny ze względu na poprzeczne umieszczenie silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No to żeśmy gibaj, dali ciała :oops: dobrze że UKI_XX czuwa , bo czasami coś się popieprzy człowiekowi pod kopułką i pisze głupoty <uhh>UKI_XX pisze:MUNIOR napisał/a:
Bubi89 napisał/a:
Skąd komputer bierze tą informacje, jakiś pomysł?
z czujnika w dolocie i faktycznie powinien pokazywać ok 1000
w dolocie nie ma żadnego czujnika ciśnienia :!: jedyny jaki jest to czujnik temperatury powietrza w plastikowej rurze między IC a kolektorem ssącym i on nie ma żadnego wpływu na wskazania wartości ciśnienia atmosferycznego (poz. 2 w grupie 010), czujnik ciśnienia doładowania jest w ECU i idzie do niego wężyk z króćca na IC
MUNIOR napisał/a:
...o ile auto na pierburgu
a jak na boschu można sprawdzić wartości ciśnienia w gr. 010 :?: auto na pewno na pierburgu i co do tego nie ma wątpliwości <ok>
gibaj napisał/a:
a coś się tak czepił tego ciśnienia atmosferycznego?po prostu ciśnienie w dolocie do turbiny od IC
bo mu źle wskazuje ciśnienie atmosferyczne to i tego się czepił, czytaj uważnie to co napisał w pierwszym