Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Niepoprawne ciśnienie atmosferyczne

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

[B4 1Z] Niepoprawne ciśnienie atmosferyczne

Post autor: Bubi89 » 14 wrz 2010, 13:31

Witam,

Pytanie do Was - VAG wskazuje mi w grupie 010 (Air System) Barometric Pressure (cisnienie atmosferycznie) na poziomie ~690mbar, powinno być zdaje sie niecałe 1000mbar. Skąd komputer bierze tą informacje, jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 wrz 2010, 13:49

To jest na chodzącym silniku czy jak?

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

Post autor: Bubi89 » 14 wrz 2010, 14:16

Labiel pisze:To jest na chodzącym silniku czy jak?
Tak samo na pracującym jak i na samym zapłonie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 wrz 2010, 14:23

Bubi89 pisze:Skąd komputer bierze tą informacje, jakiś pomysł?
z czujnika w dolocie i faktycznie powinien pokazywać ok 1000

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

Post autor: Bubi89 » 14 wrz 2010, 14:31

MUNIOR pisze:
Bubi89 pisze:Skąd komputer bierze tą informacje, jakiś pomysł?
z czujnika w dolocie i faktycznie powinien pokazywać ok 1000
A wiec obniżone ciśnienie musiałoby wynikać z faktu, że coś co jest wpięte w ten przewód dodatkowo "zasysa"?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 wrz 2010, 14:36

A wiec obniżone ciśnienie musiałoby wynikać z faktu, że coś co jest wpięte w ten przewód dodatkowo "zasysa"?
Albo czujnik jest walnięty. <ok>

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

Post autor: Bubi89 » 14 wrz 2010, 14:53

Labiel pisze:
A wiec obniżone ciśnienie musiałoby wynikać z faktu, że coś co jest wpięte w ten przewód dodatkowo "zasysa"?
Albo czujnik jest walnięty. <ok>
Gdzie dokładnie ten czujnik siedzi?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 wrz 2010, 15:12

Bubi89 pisze:A wiec obniżone ciśnienie musiałoby wynikać z faktu, że coś co jest wpięte w ten przewód dodatkowo "zasysa"?
raczej to co pisze Labiel <ok>
Labiel pisze:Albo czujnik jest walnięty. <ok>
Bubi89 pisze:Gdzie dokładnie ten czujnik siedzi?
w rurze od ic ,o ile auto na pierburgu

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 wrz 2010, 20:38

coś takiego ;-) http://moto.allegro.pl/vw-audi-czujnik- ... 57926.html jak na pierburgu to mniej więcej pod n75 niżej
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2010, 21:04 przez gibaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

Post autor: Bubi89 » 14 wrz 2010, 21:03

Czujnik temp. powietrza dolotowego? A co ma wspólnego ten czujnik z ciśnieniem atm. ?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 wrz 2010, 21:08

a coś się tak czepił tego ciśnienia atmosferycznego?po prostu ciśnienie w dolocie do turbiny od IC

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 wrz 2010, 01:22

ale się zapędziliście i głupoty koledze piszecie :!: jedynie coś mądrego napisał Labiel

czujnik ciśnienia ATM jest w ECU w przypadku sterowników z końcówką 021AP i nowszych, natomiast w 021D czujnik ten jest gdzieś schowany w samochodzie (w golfach podobno w okolicy pedału gazu, a w audi nie wiem), jak auto na przepływce bosch to też nie wiem gdzie schowali ten czujnik

Bubi89 podłącz VAG'a i zobacz jaki masz numer sterownika, możesz mieć 028906021D lub 028906021AP, chyba że masz od innego samochodu, u Ciebie albo padł czujnik albo ktoś namieszał z instalacją lub w ECU (zależy gdzie znajduje się czujnik)
MUNIOR pisze:
Bubi89 pisze:Skąd komputer bierze tą informacje, jakiś pomysł?
z czujnika w dolocie i faktycznie powinien pokazywać ok 1000
w dolocie nie ma żadnego czujnika ciśnienia :!: jedyny jaki jest to czujnik temperatury powietrza w plastikowej rurze między IC a kolektorem ssącym i on nie ma żadnego wpływu na wskazania wartości ciśnienia atmosferycznego (poz. 2 w grupie 010), czujnik ciśnienia doładowania jest w ECU i idzie do niego wężyk z króćca na IC
MUNIOR pisze:...o ile auto na pierburgu
a jak na boschu można sprawdzić wartości ciśnienia w gr. 010 :?: auto na pewno na pierburgu i co do tego nie ma wątpliwości <ok>
gibaj pisze:a coś się tak czepił tego ciśnienia atmosferycznego?po prostu ciśnienie w dolocie do turbiny od IC
bo mu źle wskazuje ciśnienie atmosferyczne to i tego się czepił, czytaj uważnie to co napisał w pierwszym poście ;-) poza tym czujnik temperatury, który podałeś nie ma nic wspólnego z ciśnieniem ATM :arrow: j.w.

Awatar użytkownika
Mephisto2oo9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 31 lip 2009, 20:12
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Mephisto2oo9 » 15 wrz 2010, 11:41

Nie jest to Audi, ale jest to Sharan 1.9 TDI 110KM (ten starszy, na VP37), auto notorycznie łapie notlaufy, wymiana N75 nie pomogła, przy czym właśnie wydaje mi sie, że zaniżone ciśnienie atmosferycznie powoduje to, że ECU nie wie jakie jest prawdziwe ciśnienie turbo (teoretycznie ma zaniżoną o ~300mbar wartość).

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 wrz 2010, 12:52

Mephisto2oo9 pisze:Nie jest to Audi, ale jest to Sharan 1.9 TDI 110KM (ten starszy, na VP37), auto notorycznie łapie notlaufy, wymiana N75 nie pomogła, przy czym właśnie wydaje mi sie, że zaniżone ciśnienie atmosferycznie powoduje to, że ECU nie wie jakie jest prawdziwe ciśnienie turbo (teoretycznie ma zaniżoną o ~300mbar wartość).
w temacie jest B4 1Z, ale jeśli jest to sharan to tam były silniki AFN lub AVG i obydwa miały czujniki ciśnienia ATM w ECU, jeśli nikt tam nie grzebał to padł czujnik lub powstał jakiś zimny lut na płycie sterownika, niestety dostęp do ECU w sharanie jest masakryczny bo ECU schowali gdzieś za zegarami :-/

co do notlaufa to trzeba logi dynamiczne grup 003 i 011, 010 nie ma sensu logować ale wypadałoby zerknąć czy podczas jazdy nie zmienia się ciśnienie ATM, jeżeli się zmienia do pękł wężyk między króćcem na obudowie a map sensorem, jak dolot szczelny i N75 sprawny i ciśnienie doładowania wzrasta ponad zadaną wartość to są zapieczone kierownice w turbinie i bez mechanicznego czyszczenia się nie obejdzie a dostęp do turbiny jest masakryczny ze względu na poprzeczne umieszczenie silnika

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 wrz 2010, 17:57

UKI_XX pisze:MUNIOR napisał/a:
Bubi89 napisał/a:
Skąd komputer bierze tą informacje, jakiś pomysł?
z czujnika w dolocie i faktycznie powinien pokazywać ok 1000

w dolocie nie ma żadnego czujnika ciśnienia :!: jedyny jaki jest to czujnik temperatury powietrza w plastikowej rurze między IC a kolektorem ssącym i on nie ma żadnego wpływu na wskazania wartości ciśnienia atmosferycznego (poz. 2 w grupie 010), czujnik ciśnienia doładowania jest w ECU i idzie do niego wężyk z króćca na IC

MUNIOR napisał/a:
...o ile auto na pierburgu

a jak na boschu można sprawdzić wartości ciśnienia w gr. 010 :?: auto na pewno na pierburgu i co do tego nie ma wątpliwości <ok>

gibaj napisał/a:
a coś się tak czepił tego ciśnienia atmosferycznego?po prostu ciśnienie w dolocie do turbiny od IC

bo mu źle wskazuje ciśnienie atmosferyczne to i tego się czepił, czytaj uważnie to co napisał w pierwszym
No to żeśmy gibaj, dali ciała :oops: dobrze że UKI_XX czuwa , bo czasami coś się popieprzy człowiekowi pod kopułką i pisze głupoty <uhh>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl