[b3 1.8 JV] Modyfikacje - swap na G60
[b3 1.8 JV] Modyfikacje - swap na G60
Zastanawiałem się na swapem silnika G60 do audi 80 B3 1.8 S. Co o tym sądzicie? Zastanawiam się nad spasowaniem silnika i skrzyni, czy da się to jakoś połączyć?
Czy mocowanie silnika będzie pasowało?
Czy skrzynia wytrzyma?
Czy sprzęgło z G60 będzie pasowało?
Zastanawiałem się na wstawieniem takiego silnika, który będzie bazą do dalszych modyfikacji. Zrezygnuję z oryginalnego kompresora g60 a myślę wstawić jakiś kompresor np. Eaton m62 albo jakieś turbo. Do tego IC i jakiś konkretny wydech - kolektor 4w1 i układ wydechowy 2,5 cala. Może lepiej by było pokombinować ze wstawieniem G60 do audi 80 B3 2.0 16v ? Co myślicie o takiej modyfikacji?
Czy mocowanie silnika będzie pasowało?
Czy skrzynia wytrzyma?
Czy sprzęgło z G60 będzie pasowało?
Zastanawiałem się na wstawieniem takiego silnika, który będzie bazą do dalszych modyfikacji. Zrezygnuję z oryginalnego kompresora g60 a myślę wstawić jakiś kompresor np. Eaton m62 albo jakieś turbo. Do tego IC i jakiś konkretny wydech - kolektor 4w1 i układ wydechowy 2,5 cala. Może lepiej by było pokombinować ze wstawieniem G60 do audi 80 B3 2.0 16v ? Co myślicie o takiej modyfikacji?
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 17:36 przez turbofin, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest takie Polo 86C kolegi Adny, tam siedzi 2.0 16v z jakiegos VAGa amerykanca w seri mial 136KM i tyle tez pkazal na hamowni. Auto z podluznicami i wozkiem zawieszenia z golfa MK2. Ostatnio tam dolozyl kompresor z G60 i odprezyl silnik. Na majówce stanol na 1/4 z Polo 6N2 1.8T 180KM i zostawil je spokojnie z tylu...
Tylko czy nie lepiej kupic 1.8T odrazu i dlubac, masz duzo wieksze prawdopodobienstwo ze 1.8T bedzie zdrowszym silnikiem, a najlepiej to poszukaj 5 garów z turbo do swojej budy
Licytuj dawce:
http://allegro.pl/audi-100-quatro-turbo ... 02994.html
Tylko czy nie lepiej kupic 1.8T odrazu i dlubac, masz duzo wieksze prawdopodobienstwo ze 1.8T bedzie zdrowszym silnikiem, a najlepiej to poszukaj 5 garów z turbo do swojej budy
Licytuj dawce:
http://allegro.pl/audi-100-quatro-turbo ... 02994.html
Jesteśmy na dobrej drodze . Można coś pokombinować z tym silnikiem. Jeżeli blok jest ten sam to powinien pasować do skrzyni. Ciekaw jestem jak wygląda sprawa sprzęgła ?
Czy sprzęgło z G60 ( tarcza + docisk ) spasowało by sie z wałkiem wychodzącym ze skrzyni?
Jaka jest różnica pomiędzy sprzęgłem z G60 a sprzęgłem z PM czy JV ?
Czy sprzęgło z G60 ( tarcza + docisk ) spasowało by sie z wałkiem wychodzącym ze skrzyni?
Jaka jest różnica pomiędzy sprzęgłem z G60 a sprzęgłem z PM czy JV ?
Z tego co się zorientowałem, to w audi 80 wszystkie tarcze są na 23 zęby. Różnica jest w średnicy tarczy.
210 mm x 23 - wszystkie 1,6 i 1.8 oprócz 1.8 quattro
228 mm x 23 - wszystkie 2,0 ( 3a, 6a, add, abk, ace ) oraz 2.3 NG
228 mm x 28 - PG, ABF, VR6
[ Dodano: 2010-10-18, 23:46 ]
Myślę, że można by spasować silnik PG ze skrzynią od 1,8 90 KM. Wałek w skrzyni ma 23 zęby a średnica tarczy w PG ma 228 mm to można by do silnika PG zamontować tarczę sprzęgłową od 2.0 pod docisk G60. Czy może ktoś to sprawdzić ? Czy tarcza sprzęgłowa od PG różni się od tarczy od 2,0 (pomijając wielowypust )?
210 mm x 23 - wszystkie 1,6 i 1.8 oprócz 1.8 quattro
228 mm x 23 - wszystkie 2,0 ( 3a, 6a, add, abk, ace ) oraz 2.3 NG
228 mm x 28 - PG, ABF, VR6
[ Dodano: 2010-10-18, 23:46 ]
Myślę, że można by spasować silnik PG ze skrzynią od 1,8 90 KM. Wałek w skrzyni ma 23 zęby a średnica tarczy w PG ma 228 mm to można by do silnika PG zamontować tarczę sprzęgłową od 2.0 pod docisk G60. Czy może ktoś to sprawdzić ? Czy tarcza sprzęgłowa od PG różni się od tarczy od 2,0 (pomijając wielowypust )?