Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[b3 1.8 JV] Modyfikacje - swap na G60

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

[b3 1.8 JV] Modyfikacje - swap na G60

Post autor: turbofin » 11 wrz 2010, 11:59

Zastanawiałem się na swapem silnika G60 do audi 80 B3 1.8 S. Co o tym sądzicie? Zastanawiam się nad spasowaniem silnika i skrzyni, czy da się to jakoś połączyć?

Czy mocowanie silnika będzie pasowało?
Czy skrzynia wytrzyma?
Czy sprzęgło z G60 będzie pasowało?

Zastanawiałem się na wstawieniem takiego silnika, który będzie bazą do dalszych modyfikacji. Zrezygnuję z oryginalnego kompresora g60 a myślę wstawić jakiś kompresor np. Eaton m62 albo jakieś turbo. Do tego IC i jakiś konkretny wydech - kolektor 4w1 i układ wydechowy 2,5 cala. Może lepiej by było pokombinować ze wstawieniem G60 do audi 80 B3 2.0 16v ? Co myślicie o takiej modyfikacji?
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 17:36 przez turbofin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 11 wrz 2010, 16:53

Mocowania pewnie trzeba bedzie przerobić w jakimś stopniu, co do skrzyni i sprzęgła to nie wiem. Plan bardzo dobry, G60 ma bardzo duzy potencjał, ja bym przerzucił cały silnik z kompresorem, w dodawanie kompresora do 2.0 16V nie bawiłbym się. G60 też miałoby śmigac na gazie?

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 11 wrz 2010, 21:50

Na początek nie zakładałbym gazu, może później można by założyć instalację gazową opartą na wtryskach gazu .

Zastanawiało mnie kupno audi 80 b3 2.0 16v i włożenie do niego silnika G60. Te auto ma seryjnie 137 KM to pewno ma mocniejszą skrzynię i podzespoły od 90- cio konnej.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 12 wrz 2010, 14:26

Jest takie Polo 86C kolegi Adny, tam siedzi 2.0 16v z jakiegos VAGa amerykanca w seri mial 136KM i tyle tez pkazal na hamowni. Auto z podluznicami i wozkiem zawieszenia z golfa MK2. Ostatnio tam dolozyl kompresor z G60 i odprezyl silnik. Na majówce stanol na 1/4 z Polo 6N2 1.8T 180KM i zostawil je spokojnie z tylu...

Tylko czy nie lepiej kupic 1.8T odrazu i dlubac, masz duzo wieksze prawdopodobienstwo ze 1.8T bedzie zdrowszym silnikiem, a najlepiej to poszukaj 5 garów z turbo do swojej budy :)

Licytuj dawce:
http://allegro.pl/audi-100-quatro-turbo ... 02994.html

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 14 wrz 2010, 13:15

Chodzi mi głównie o kombinację skrzynia + silnik.

Czy można by spasować np silnik 2.0 ze skrzynią 1,8 albo 1,8 g60 ze zwykłym 1.8 lub 2.0 16 V ze skrzynią z 1.8 ?

Podobno bloki G60 i 1,8 90 KM są takie same ale nie jestem tego pewien na 100 %.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 wrz 2010, 16:45

turbofin pisze: Podobno bloki G60 i 1,8 90 KM są takie same ale nie jestem tego pewien na 100 %.
Wg. ETKI blok PG z g60 jest taki sam jak RP czyli odpowiednika naszych JV i PM więc wychodzi że są te same:

Obrazek

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 14 wrz 2010, 18:12

Jesteśmy na dobrej drodze ;-) . Można coś pokombinować z tym silnikiem. Jeżeli blok jest ten sam to powinien pasować do skrzyni. Ciekaw jestem jak wygląda sprawa sprzęgła ?

Czy sprzęgło z G60 ( tarcza + docisk ) spasowało by sie z wałkiem wychodzącym ze skrzyni?
Jaka jest różnica pomiędzy sprzęgłem z G60 a sprzęgłem z PM czy JV ?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 14 wrz 2010, 18:42

Kup 2.0 16V odprez tlokami z ABK lub ABT i dmuchaj, pozostaje tylko niewiadoma ile wytrzymaja tloki seryjne albo odrazu kupuj kute tloki przeznaczone do odprezania ABFa.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 14 wrz 2010, 18:44

skrzynia pasować bedzie zawsze do silnika czy to silnik 4 cylindrowy a skrzynia od V6, R5 itp. różnica może być w kole zamachowym, co za tym idzie trzeba mieć pod nie rozrusznik odpowiedni.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 wrz 2010, 19:21

Prawdopodobnie nie do końca sprzęgło podpasuje :

G60 - średnica 228mm wielowypust 28 zebów
PM/JV/ 200mm wielowypust 18

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 14 wrz 2010, 21:26

Wszystkie 80 B3 i B4 z tego co widzialem maja na 23 zeby, moze wystarczy kupic tarcze 228mm od ABK/ACE na 23 zeby...

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 15 wrz 2010, 15:23

Z tego co się zorientowałem, to w audi 80 wszystkie tarcze są na 23 zęby. Różnica jest w średnicy tarczy.

210 mm x 23 - wszystkie 1,6 i 1.8 oprócz 1.8 quattro
228 mm x 23 - wszystkie 2,0 ( 3a, 6a, add, abk, ace ) oraz 2.3 NG
228 mm x 28 - PG, ABF, VR6

[ Dodano: 2010-10-18, 23:46 ]
Myślę, że można by spasować silnik PG ze skrzynią od 1,8 90 KM. Wałek w skrzyni ma 23 zęby a średnica tarczy w PG ma 228 mm to można by do silnika PG zamontować tarczę sprzęgłową od 2.0 pod docisk G60. Czy może ktoś to sprawdzić ? Czy tarcza sprzęgłowa od PG różni się od tarczy od 2,0 (pomijając wielowypust )?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl