[b4 2.0 ABK] Modyfikacje - swap na 2.3 NG
[b4 2.0 ABK] Modyfikacje - swap na 2.3 NG
Witam. Jest to moj pierwszy temat tu na forum takze prosze o zrozumienie. Posiadam Audi B4 z silnikiem 2.0 ABK w ktorym poszly panewy a z tym ze trudno dostac ten silnik lub jest to bardzo daleko co mi sie nie oplaca chcialbym zamontowac 2.3 E gdyz mam tanie dojscie i moje zapytanie do was drodzy forumowicze co bede potrzebowal do swapa? Czy skrzynia podejdzie czy musze kupic od 2.3 ? Jakie prerobki sie z tym wiaza ? Mial juz ktos do czynienia z tym lub bawil sie w takie cos? Prosze o rady i podpowiedzi co musze zakupic, przerobic. Z gory uprzejmie dziekuje.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 17:27 przez snufflux, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trochę roboty będzie, skrzenia podpasuje tylko tulejki ustalające trzeba będzie przełożyć.
Włożenie silnika to połowa sukcesu bo trzeba będzie przeszczepić cały wtrysk, wiązki czyli trzeba co nieco porozbierać wnętrze.
Nie wiem jaką cenę będziesz musiał ale jeśli nie będziesz miał żadnych promocji to za osprzęt dasz drugie tyle ile silnik kosztuje.
Po drugi NG z zajechanym mechanicznym wtryskiem szczególnie przy pracy na LPG to będzie koszmar nie do ogarnięcia.
Tutaj podobny temat ale w drugą stronę: https://audi80.pl/b4-23ng-zamiana-si ... t36732.htm
I popraw nazwę tematu zgodnie z zasadami nazywania tematów bo administracja skasuje go.
Włożenie silnika to połowa sukcesu bo trzeba będzie przeszczepić cały wtrysk, wiązki czyli trzeba co nieco porozbierać wnętrze.
Nie wiem jaką cenę będziesz musiał ale jeśli nie będziesz miał żadnych promocji to za osprzęt dasz drugie tyle ile silnik kosztuje.
Po drugi NG z zajechanym mechanicznym wtryskiem szczególnie przy pracy na LPG to będzie koszmar nie do ogarnięcia.
Tutaj podobny temat ale w drugą stronę: https://audi80.pl/b4-23ng-zamiana-si ... t36732.htm
I popraw nazwę tematu zgodnie z zasadami nazywania tematów bo administracja skasuje go.
NG hmmm czyżby dla tego pieknego niepowtarzalnego brzmienia silniczka ? hehe
silniczek jezeli jest w dobrym stanie kolego to nie ma z nim zadnych klopotow.
Z tego co slyszalem to ten silnik nie znosi gazu.takze nie polecałbym montowania lpg.
Jezeli chcesz miec go w benzynce to lepiej zebys mial gruby portwel
Silnik sporo pali (moje spalanie to okolo 10-13 l/100 ) a w miescie przy ostrej jezdzie hehe spali tyle ile wlejesz
ale ja noge mam ciezka
Naprawde polecam ten silniczek .
ehh...i ten dzwięk
silniczek jezeli jest w dobrym stanie kolego to nie ma z nim zadnych klopotow.
Z tego co slyszalem to ten silnik nie znosi gazu.takze nie polecałbym montowania lpg.
Jezeli chcesz miec go w benzynce to lepiej zebys mial gruby portwel
Silnik sporo pali (moje spalanie to okolo 10-13 l/100 ) a w miescie przy ostrej jezdzie hehe spali tyle ile wlejesz
ale ja noge mam ciezka
Naprawde polecam ten silniczek .
ehh...i ten dzwięk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trzeba będzie wymienić połowę instalacji elektrycznej (jeśli o nią Ci chodzi). Chodzi o część silnik > skrzynka bezpieczników > wiązka komputera. I dlatego należałoby wywalić pół wnętrza aby się do niej dobrać.snufflux pisze:Duzo przerobek z instalacja ? Co trzeba bedzie zmienic z nia ?
To wariant optymistyczny jeśli będziesz miał wiązki z B3/B4, jeśli z innego modelu to na elektrykę pójdzie więcej czasu i pieniędzy niż na mechaniczne sprawy.
Tylko czasem trudno o niepocięte wiązki bo większość szrotów zamiast zdejmować kostki i wyciąć kable w całości wycina co się tylko da przy użyciu sekatora.