Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABK] Modyfikacje - swap na 2.3 NG

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
snufflux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:21

[b4 2.0 ABK] Modyfikacje - swap na 2.3 NG

Post autor: snufflux » 15 wrz 2010, 12:25

Witam. Jest to moj pierwszy temat tu na forum takze prosze o zrozumienie. Posiadam Audi B4 z silnikiem 2.0 ABK w ktorym poszly panewy a z tym ze trudno dostac ten silnik lub jest to bardzo daleko co mi sie nie oplaca chcialbym zamontowac 2.3 E gdyz mam tanie dojscie i moje zapytanie do was drodzy forumowicze co bede potrzebowal do swapa? Czy skrzynia podejdzie czy musze kupic od 2.3 ? Jakie prerobki sie z tym wiaza ? Mial juz ktos do czynienia z tym lub bawil sie w takie cos? Prosze o rady i podpowiedzi co musze zakupic, przerobic. Z gory uprzejmie dziekuje.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 17:27 przez snufflux, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 wrz 2010, 12:37

Trochę roboty będzie, skrzenia podpasuje tylko tulejki ustalające trzeba będzie przełożyć.
Włożenie silnika to połowa sukcesu bo trzeba będzie przeszczepić cały wtrysk, wiązki czyli trzeba co nieco porozbierać wnętrze.
Nie wiem jaką cenę będziesz musiał ale jeśli nie będziesz miał żadnych promocji to za osprzęt dasz drugie tyle ile silnik kosztuje.
Po drugi NG z zajechanym mechanicznym wtryskiem szczególnie przy pracy na LPG to będzie koszmar nie do ogarnięcia.

Tutaj podobny temat ale w drugą stronę: https://audi80.pl/b4-23ng-zamiana-si ... t36732.htm

I popraw nazwę tematu zgodnie z zasadami nazywania tematów bo administracja skasuje go.

snufflux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:21

Post autor: snufflux » 15 wrz 2010, 13:07

A czy bede musial sprzeglo zmienic ?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 15 wrz 2010, 21:17

jeśli sprzęgło jest w dobrym stanie to raczej nie musiałbyś wymieniać ale dlaczego akurat NG?
Proponowałbym poszukanie jakiegoś ABT bo tylko skarbonkę sobie możesz sprawić ;-)

Awatar użytkownika
dave9331
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:07
Lokalizacja: STG

Post autor: dave9331 » 15 wrz 2010, 23:46

NG hmmm czyżby dla tego pieknego niepowtarzalnego brzmienia silniczka ? hehe :)
silniczek jezeli jest w dobrym stanie kolego to nie ma z nim zadnych klopotow.
Z tego co slyszalem to ten silnik nie znosi gazu.takze nie polecałbym montowania lpg.
Jezeli chcesz miec go w benzynce to lepiej zebys mial gruby portwel :)
Silnik sporo pali (moje spalanie to okolo 10-13 l/100 ) a w miescie przy ostrej jezdzie hehe spali tyle ile wlejesz :)
ale ja noge mam ciezka :)

Naprawde polecam ten silniczek .
ehh...i ten dzwięk :)

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 16 wrz 2010, 01:12

Koszt panewek to ok 150zł, jezeli zostal porysowany wal to dodatkowo 100-200zł.
Jest sens szukac inny silnik, który tez bedzie niewiadomą ? Jezeli juz sie upierac przy innym silniku to ABK jest wlasnie najlepiej dostepnym silnikiem do B4...

snufflux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:21

Post autor: snufflux » 16 wrz 2010, 11:40

Tak owszem dzwiek przepiekny hehe :). Wal niestety stanal i silnik sie zatarl wiec to naprawde nie ma sensu. Chce zalozyc piecio cylindrowca. Duzo przerobek z instalacja ? Co trzeba bedzie zmienic z nia ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 wrz 2010, 14:40

snufflux pisze:Duzo przerobek z instalacja ? Co trzeba bedzie zmienic z nia ?
Trzeba będzie wymienić połowę instalacji elektrycznej (jeśli o nią Ci chodzi). Chodzi o część silnik > skrzynka bezpieczników > wiązka komputera. I dlatego należałoby wywalić pół wnętrza aby się do niej dobrać.
To wariant optymistyczny jeśli będziesz miał wiązki z B3/B4, jeśli z innego modelu to na elektrykę pójdzie więcej czasu i pieniędzy niż na mechaniczne sprawy.
Tylko czasem trudno o niepocięte wiązki bo większość szrotów zamiast zdejmować kostki i wyciąć kable w całości wycina co się tylko da przy użyciu sekatora.

snufflux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:21

Post autor: snufflux » 17 wrz 2010, 12:55

A powiedzcie mi jesli zostawie ta skrzynie od ABK to bedzie duza rozncia w przelozeniach ?

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 17 wrz 2010, 14:17

Lepiej powiedz ile kasy i czasu jesteś w stanie przeznaczyć na swapa? Robiłem prostrzy swap z abt na ada. To tylko wbrew pozorom wydaje się takie proste. W Twoim przypadku dodatkowo byś musiał ingerować w wydech.

snufflux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:21

Post autor: snufflux » 17 wrz 2010, 23:43

Kompletny silnik z osprzetem i skrzynia biegow plus komputer, puszka bezpiecznikow, pompa paliwa i lapy silnika juz mam. Co jeszcze bede potrzebowal procz wiazek ?

[ Dodano: 2010-09-20, 14:02 ]
Kurcze przedni pas nie pasuje i co teraz? Musze kupic przednia belke od 2.3 ?

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl