Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S] cewka zapłonowa - spalona?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

[B3 1.8 S] cewka zapłonowa - spalona?

Post autor: grzesiu88 » 04 wrz 2010, 15:12

Witam
Otóż dzisiaj przekręcając kluczyk w stacyjce zgasły mi wszystkie światełka na desce rozdzielczej oraz poszedł dym prawdopodobnie ze stacyjki. Od razu wyjąłem kluczyk i odłączyłem klemę od akumulatora. Po ponownym podłączeniu, przekręcając kluczyk nie ma światełek na desce, rozrusznik kręci ale silnik nie zapala. Po głębszym przyjrzeniu się zauważyłem stopioną izolację kabla (czarny) tuż przy złączeniu z kostką stacyjki oraz także kabel (czarny) przy cewce zapłonowej przy znaku +. Czy to oznacza padniętą cewkę zapłonową?

Dodam, że w zeszłym tygodniu wymieniłem termostat, świece, kable WN, kopułkę i palec. Po tej wymianie zauważyłem dziwne zjawisko. Przed wymianą palił mi 14-15 l / 100km LPG. Na pierwszym baku po wymianie palił mi 10-11 l / 100km LPG. Na drugim i trzecim 16 l / 100km LPG . Styl jazdy ten sam. W czym problem? :-?

Kolejna dziwna sprawa to jak jadę dłużej prostą trasą i dłuższy czas trzymam nogę lekko na gazie to zapala mi się lampka "check engine". Jak puszczę całkowicie gaz choć na chwilę to gaśnie kontrolka. I tak cały czas. Czasem kontrolka zawiesi się na stałe i wtedy przy odpalaniu zimnego silnika nie ma ssania. Dopiero chwilowe odłączenie klemy od akumulatora powoduje zniknięcie kontrolki.

Proszę o pomoc bo już nie mam sił i pomysłów na ten samochód :evil:

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 06 wrz 2010, 09:15

Wszystko możliwe. Poproś drugą osobę, wyjmij przewody oraz świece i połóż na silniku . Osoba ta niech przekręci rozrusznikiem a Ty sprawdź czy jest iskra (to wyeliminuje cewkę).
Poza tym trochę dużo pali jak na PM. Sprawdź sondę lambda lub jej podłączenie.

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 06 wrz 2010, 20:48

Jednak to była cewka, już wszystko działa. Co do spalania to podejrzewam, że może być to wina braku odpowiedniej adaptacji po resecie kompa. Zdarzało mi się, że nieświadomie resetowałem komputer przez zdjęcie klemy, a potem jechałem normalnie na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 14 wrz 2010, 20:30

kupowałeś nową cewke

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 14 wrz 2010, 21:44

maly81 pisze:kupowałeś nową cewke
To pytanie czy stwierdzenie? ;-)

Tak kupowałem, tego się raczej nie naprawia.

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 16 wrz 2010, 20:05

może na hetmańskiej ?

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 16 wrz 2010, 23:51

maly81 pisze:może na hetmańskiej ?
Nie, a czemu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl