[80 B4 ABK] Kontrolka niedomkniętych drzwi
[80 B4 ABK] Kontrolka niedomkniętych drzwi
Witam
Przy okazji rezania kontrolki włączonych świateł wpadłem na pomysł zamontowania kontrolki niedomkniętych drzwi.
Zaadoptowałem kontkolke czerwoną - symbol otwarcia dachu:
Podłączenie:
Plus stały (+) ze stacyjki - czerwony gruby przewód
Minus (-) z krańcówki drzwi kierowcy - brązowo - biały przewód
Brązowo - biały łączy ze sobą wszystkie krańcówki w drzwiach, dlatego też wystarczy się podpiąć do niego. Aby go znaleść ja zdjąłem wewnętrzną osłonę rogu i znalazłem tam przewód. Można odkręcić krańcówke, wyciągnąć delikatnie na zewnątrz i podpiąć się pod wsówkę z brązowo - białym przewodem.
Kontrolka zapala się po otwarciu którychkolwiek drzwi, gaśnie po zamknięciu.
W przypadku niedomknięcia - świeci.
Zastosowałem czerwoną diodę w oprawce do liczników Audi
Przy okazji rezania kontrolki włączonych świateł wpadłem na pomysł zamontowania kontrolki niedomkniętych drzwi.
Zaadoptowałem kontkolke czerwoną - symbol otwarcia dachu:
Podłączenie:
Plus stały (+) ze stacyjki - czerwony gruby przewód
Minus (-) z krańcówki drzwi kierowcy - brązowo - biały przewód
Brązowo - biały łączy ze sobą wszystkie krańcówki w drzwiach, dlatego też wystarczy się podpiąć do niego. Aby go znaleść ja zdjąłem wewnętrzną osłonę rogu i znalazłem tam przewód. Można odkręcić krańcówke, wyciągnąć delikatnie na zewnątrz i podpiąć się pod wsówkę z brązowo - białym przewodem.
Kontrolka zapala się po otwarciu którychkolwiek drzwi, gaśnie po zamknięciu.
W przypadku niedomknięcia - świeci.
Zastosowałem czerwoną diodę w oprawce do liczników Audi
Ostatnio zmieniony 16 lut 2010, 18:07 przez Krzysztof_Suliko [usunięt, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysiek zrobił to za pomocą żarówki na osobnym zasilaniu, czyli nie ma to styku z płytą zegarów.a jak spiąć to z licznikiem?
Ja mam obecnie zrobioną taką kontrolkę podłączoną przez płytę zegarów, z żółtej wtyczki wychodzi przewód do krańcówki a plus z płyty.
problem jest taki że nie pamiętam do którego pinu się podłączyłem.sp.olsztyn pisze:może jakiś schemat mały?
w nie dalekiej przyszłości będę wyciągał zegary żeby wstawić z powrotem termometr to lookne gdzie to podłączyłem. <ok>
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3693
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Czyli jeden wpinam w brązowo biały w słupku przy krańcówce drzwi kierowcy a drugi wpina w czerwony w stacyjce i prowadzi "na krótko prosto do oprawki żarówki z tyłu"??kubik pisze:Krzysiek zrobił to za pomocą żarówki na osobnym zasilaniu, czyli nie ma to styku z płytą zegarów.
Dobrze zrozumiałem??
To w ten sam sposób można dorezać sobie dodatkowe oświetlenie pod nogi tylko (+) wziąć nie ze stacyjki tylko z zapalniczki?
I wtedy otwarcie któregokolwiek z drzwi zapali podświetlenie a przy zapalonym silniku zapali jeszcze kontrolkę. Dobrze główkuję?
kubik, rezałeś kiedyś kontrolkę pasów bo mnie to ciekawi??
Jeszcze fajnie jak by brzęczyk np był. Nigdzie na allegro nie znalazłem gniazda pasów z czujnikiem. Chyba że każde gniazdo (kierowcy) ma takie coś tylko kwestia dociągnięcia okablowania.
Dobrzesp.olsztyn pisze:Czyli jeden wpinam w brązowo biały w słupku przy krańcówce drzwi kierowcy a drugi wpina w czerwony w stacyjce i prowadzi "na krótko prosto do oprawki żarówki z tyłu"??
Dobrze zrozumiałem??
Dobrze, tylko ja bym wziął plus ze skrzynki bezpieczników z pinu L30, a biorąc masę z każdej krańcówki osobno możesz zrobić podświetlenie dla każdych drzwi indywidualnie.sp.olsztyn pisze:To w ten sam sposób można dorezać sobie dodatkowe oświetlenie pod nogi tylko (+) wziąć nie ze stacyjki tylko z zapalniczki?
I wtedy otwarcie któregokolwiek z drzwi zapali podświetlenie a przy zapalonym silniku zapali jeszcze kontrolkę. Dobrze główkuję?
Nie ale myślałem o tym. Kontrolka pasów ma wolne piny w niebieskiej wtyczce zegarów, dwa ostatnie w jednym z rzędów.sp.olsztyn pisze:kubik, rezałeś kiedyś kontrolkę pasów bo mnie to ciekawi??
Tego już nie wiem, ale wystarczy rozebrać gniazdo i zobaczyć, w sumie sam jestem ciekawy.sp.olsztyn pisze:Chyba że każde gniazdo (kierowcy) ma takie coś tylko kwestia dociągnięcia okablowania.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3693
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
kubik, oglądałem słupek dzisiaj. Jak się dobrać do krańcówki kierowcy żeby czegoś nie ułamać. Jak zdjąć tą osłonę na słupku (która idzie aż do pasów) bo żadnej śruby ani zaczepu tam nie widziałem a nie chcę szarpać żeby czegoś nie ułamać.
Z dużo babrania. Wolę żeby wszystko naraz się zapalało niezależnie które otworzę drzwi.
Chodzi ci o to że jak otworzą się drzwi pasażera to zapali się lampka tylko u pasażera?kubik pisze:dla każdych drzwi indywidualnie.
Z dużo babrania. Wolę żeby wszystko naraz się zapalało niezależnie które otworzę drzwi.
A czemu tak? Co to za pin 30? Za co odpowiada? Który to jest w skrzynce? (foto?)kubik pisze:tylko ja bym wziął plus ze skrzynki bezpieczników z pinu L30
Podstawowa zasada budowy instalacji w tych samochodach jest taka że wszystkie obwody zbiegają się w skrzynce nad nogami kierowcy. Znając kolor kabla możesz go właśnie tam znaleźć. Idąc dalej tym tropem proponuję odkręcić plastikową osłonę przy rączce do otwierania maski a potem plastikową podstawkę pod lewą nogę i tam pod wykładziną idą trzy wiązki kabli w jednej z nich znajdziesz brązowo biały kabelek, wpinasz się do niego i gra muzyka <ok>kubik, oglądałem słupek dzisiaj. Jak się dobrać do krańcówki kierowcy żeby czegoś nie ułamać. Jak zdjąć tą osłonę na słupku (która idzie aż do pasów) bo żadnej śruby ani zaczepu tam nie widziałem a nie chcę szarpać żeby czegoś nie ułamać.
Pin L30 to złączka konektorowa pod skrzynką bezpieczników. Jak popatrzysz na skrzynkę od dołu to widać na pierwszym rzędzie duże męskie konektory. Tam jest stały plus.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu