Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Regulacja instalacji LPG

Wszystko co związane z LPG
ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

[All] Regulacja instalacji LPG

Post autor: ysiul » 14 wrz 2010, 14:46

Koledzy jak wyregulować parownik tak żeby uzyskać optymalne spalanie. Mówimy o regulacji Instalacji I generacji. Gdzieś kiedyś był o tym artykuł na forum ale jakoś nie mogę go odnaleźć więc ktoś może ma doświadczenie w tej dziedzinie.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 wrz 2010, 21:08

ja regulowałem wg tych informacji i naprawdę jest ok
http://forum.tempra.org/topics18/jak-sa ... vt3307.htm

co prawda nie audi ale parowniki te same ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 wrz 2010, 22:55

Ja w swoim PP zawsze regulowałem tak:
1. Skręcałem register jednocześnie dodając gazu żeby sprawdzić jak wchodzi w obroty. Gdy doszedłem do momentu gdy wyraźnie się dławił odkręcałem jeden obrót.
2. Regulowałem śrubka na parowniku bypass (od w wolnych obrotów aby dobrze pracował) :arrow: wracałem do punktu 1.
Gdy po ponownym ustawieniu registrem były dobre wolne obroty zostawiałem jeśli nie to znów punkt 1 i 2

Jeszcze sprawdzałem testerem sondy lambda czy jest bogato no wolnych obrotach i podczas jazdy.

Nie radzę regulować w ten sposób gazu przy wtrysku mechanicznym (i innym jakimkolwiek rodzaju wtrysku wielopunktowego) bo skręcając śrubkę zubożała się mieszankę co daje niemal gwarantowany wystrzał gazu.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2010, 14:51 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 15 wrz 2010, 13:13

Dzięki chłopaki za porady na razie wyregulowałem wszystko i zobaczymy co z tego wyjdzie na razie spalanie jest w granicach 12-13l/100km na trasie

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 wrz 2010, 15:16

Ja robiłem to tak:
Najpierw odkrecałem prawie na max register nastepnie ustawiałem najwyższe oborty śruba na parowniku nastepnie dodawałem gazu na około 3 tys i skrecałem register az do momentu kiedy oborty zaczyłay spadac, od tego położenia odkrecałem jakies 1/2 obrotu i z reguły wszystko chodziło OK.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 15 wrz 2010, 20:15

ysiul pisze:na razie spalanie jest w granicach 12-13l/100km na trasie
tyle to moje AAH pali :-P

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 17 wrz 2010, 08:17

No jakaś poprawa jest teraz wyszło 9 z kawałkiem. Gdzie jeździłem jakieś 85% na trasie i 15% po mieście. Średnio na trasie jechałem jakieś 110km/h. Czy kręcić coś jeszcze przy ustawieniach :?: :-/

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 17 wrz 2010, 10:16

jeœli nie czujesz bardzo spadku mocy możesz sobie pokręcić ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 wrz 2010, 11:10

Regulujesz swoje Audi z silnikiem PP? Moje byłe B3 PP z super krótką skrzynią CAA chyba też nigdy nie spaliło mniej niż 9l LPG/100km. Nawet jak na jakiś czas skręciłem gaz tek że ledwo jechał spalanie się praktycznie nie zmniejszyło. Instalkę LPG miałem włożoną nówkę więc nie była to wina jej wyeksploatowania.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 17 wrz 2010, 15:02

Tak w swoim PP kręcę gazem i faktycznie chyba też mam tą skrzynię co Ty bo jak rozkodowałem oznaczenia to wyszło że "skrzynia sportowa"(cokolwiek może to oznaczać przy 70KM :-P ). shellah, No nie, właśnie lekki spadek odczuwam. A jak bym skoczył na analizę spalin to w sumie by wyszło czy jest mieszanka za uboga czy nie, żeby ostatecznie stwierdzić co mi wyszło z tej regulacji :?:

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 17 wrz 2010, 16:38

Mi PP spala ok 10l na 100km, a i tak czuje, że jest słabszy niż na benzynie. Instalacja Lovato włożona w lutym br.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 17 wrz 2010, 19:18

Adrian a z jakimi prędkościami się poruszasz :?: Mi jak palił te 12-13l to nie odczuwałem różnicy między PB/LPG a teraz faktycznie delikatnie słabszy jest

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 17 wrz 2010, 22:07

Na co dzień 70-90km/h, w trasie 100-140km/h. Jakie masz szerokie gumy?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 18 wrz 2010, 11:19

Jasne że jak przykręcisz to będzie słabszy moje PP też ma spalanie 12 litrów teraz na koniec miesiąca robię regeneracje reduktora bo już ma z 80 tyś przejechane i jade na regulacje gazu i zobaczymy czy coś się poprawi ale nie liczę zbytnio na to po prostu ten silnik jest troszkę za słaby to tej budy i swoje musi spalić ;-)

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 18 wrz 2010, 12:06

goldi j51, Ale żeby chociaż nie było różnicy w mocy na obu paliwach :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl