[All] Regulacja instalacji LPG
[All] Regulacja instalacji LPG
Koledzy jak wyregulować parownik tak żeby uzyskać optymalne spalanie. Mówimy o regulacji Instalacji I generacji. Gdzieś kiedyś był o tym artykuł na forum ale jakoś nie mogę go odnaleźć więc ktoś może ma doświadczenie w tej dziedzinie.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
ja regulowałem wg tych informacji i naprawdę jest ok
http://forum.tempra.org/topics18/jak-sa ... vt3307.htm
co prawda nie audi ale parowniki te same
http://forum.tempra.org/topics18/jak-sa ... vt3307.htm
co prawda nie audi ale parowniki te same
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja w swoim PP zawsze regulowałem tak:
1. Skręcałem register jednocześnie dodając gazu żeby sprawdzić jak wchodzi w obroty. Gdy doszedłem do momentu gdy wyraźnie się dławił odkręcałem jeden obrót.
2. Regulowałem śrubka na parowniku bypass (od w wolnych obrotów aby dobrze pracował) wracałem do punktu 1.
Gdy po ponownym ustawieniu registrem były dobre wolne obroty zostawiałem jeśli nie to znów punkt 1 i 2
Jeszcze sprawdzałem testerem sondy lambda czy jest bogato no wolnych obrotach i podczas jazdy.
Nie radzę regulować w ten sposób gazu przy wtrysku mechanicznym (i innym jakimkolwiek rodzaju wtrysku wielopunktowego) bo skręcając śrubkę zubożała się mieszankę co daje niemal gwarantowany wystrzał gazu.
1. Skręcałem register jednocześnie dodając gazu żeby sprawdzić jak wchodzi w obroty. Gdy doszedłem do momentu gdy wyraźnie się dławił odkręcałem jeden obrót.
2. Regulowałem śrubka na parowniku bypass (od w wolnych obrotów aby dobrze pracował) wracałem do punktu 1.
Gdy po ponownym ustawieniu registrem były dobre wolne obroty zostawiałem jeśli nie to znów punkt 1 i 2
Jeszcze sprawdzałem testerem sondy lambda czy jest bogato no wolnych obrotach i podczas jazdy.
Nie radzę regulować w ten sposób gazu przy wtrysku mechanicznym (i innym jakimkolwiek rodzaju wtrysku wielopunktowego) bo skręcając śrubkę zubożała się mieszankę co daje niemal gwarantowany wystrzał gazu.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2010, 14:51 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja robiłem to tak:
Najpierw odkrecałem prawie na max register nastepnie ustawiałem najwyższe oborty śruba na parowniku nastepnie dodawałem gazu na około 3 tys i skrecałem register az do momentu kiedy oborty zaczyłay spadac, od tego położenia odkrecałem jakies 1/2 obrotu i z reguły wszystko chodziło OK.
Najpierw odkrecałem prawie na max register nastepnie ustawiałem najwyższe oborty śruba na parowniku nastepnie dodawałem gazu na około 3 tys i skrecałem register az do momentu kiedy oborty zaczyłay spadac, od tego położenia odkrecałem jakies 1/2 obrotu i z reguły wszystko chodziło OK.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Regulujesz swoje Audi z silnikiem PP? Moje byłe B3 PP z super krótką skrzynią CAA chyba też nigdy nie spaliło mniej niż 9l LPG/100km. Nawet jak na jakiś czas skręciłem gaz tek że ledwo jechał spalanie się praktycznie nie zmniejszyło. Instalkę LPG miałem włożoną nówkę więc nie była to wina jej wyeksploatowania.
Tak w swoim PP kręcę gazem i faktycznie chyba też mam tą skrzynię co Ty bo jak rozkodowałem oznaczenia to wyszło że "skrzynia sportowa"(cokolwiek może to oznaczać przy 70KM ). shellah, No nie, właśnie lekki spadek odczuwam. A jak bym skoczył na analizę spalin to w sumie by wyszło czy jest mieszanka za uboga czy nie, żeby ostatecznie stwierdzić co mi wyszło z tej regulacji :?:
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jasne że jak przykręcisz to będzie słabszy moje PP też ma spalanie 12 litrów teraz na koniec miesiąca robię regeneracje reduktora bo już ma z 80 tyś przejechane i jade na regulacje gazu i zobaczymy czy coś się poprawi ale nie liczę zbytnio na to po prostu ten silnik jest troszkę za słaby to tej budy i swoje musi spalić