Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E ABK] Brak możliwości odpalenia.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
hantikpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 wrz 2010, 17:19
Lokalizacja: Dolny Sląsk

[80 B4 2.0E ABK] Brak możliwości odpalenia.

Post autor: hantikpl » 18 wrz 2010, 17:34

Witam
Jestem posiadaczem Audi 80 2.0E z silnikiem ABK.Kilka dni temu mój samochód zaniemógł.Nie można go odpalić.Pompa paliwowa podaje benzynę, iskara na świecy jest, a nie pali.
Czy może mi ktoś z użytkowników (Klubowiczów) podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny? Byłem u mechanika (chyba kiepskiego), ktory powiedział że jest podejrzany czujnik położenia wału. Wydaje mi się to mało prawdopodobne, bo w takim przypadku nie bedzie iskry na świecach.Nie chcę też wydawać kilkaset złotych na zakup czujnika, skoro to wcale nie musi być on przyczyną. Dowiedziałem się też od znajomego że te modele z silnikiem ABK nie mają czujnika położenia wału.
Czy ktoś może mi coś podpowiedzieć na temat ewentualnej przyczyny opisanej usterki? Kto ma rację z tym czujnikiem i jak stwierdzić wizualnie czy on jest?. Będę wdzięczny za każdą fachową podpowiedź.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2010, 12:11 przez hantikpl, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 wrz 2010, 12:56

hantikpl pisze:Dowiedziałem się też od znajomego że te modele z silnikiem ABK nie mają czujnika położenia wału.
Znajomy ma rację.

Sprawdź kontrolką czy wtryskiwacze dostają impuls gdy kręcisz rozrusznikiem.

hantikpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 wrz 2010, 17:19
Lokalizacja: Dolny Sląsk

Post autor: hantikpl » 19 wrz 2010, 13:05

" Sprawdź kontrolką czy wtryskiwacze dostają impuls gdy kręcisz rozrusznikiem".[/quote]

Czy możesz podać więcej szczegółów gdzie i jaką kontrolką mam sprawdzić? Informacja dość cenna, ale raczej przeznaczona dla wtajemniczonych :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 wrz 2010, 13:11

Zdejmujesz wtyczkę z wtryskiwacza albo wtyczkę na końcu gdzie łączą się kable ze wszystkich wtryskiwaczy, podłączasz do dwóch styków kontrolkę z mała żarówką, kręcisz rozrusznikiem i patrzysz czy miga.

Dobrze by było sprawdzić ciśnienia paliwa bo może pompa paliw nie daje rady albo regulator ciśnienia wysiadł. Ale bez sprzętu będzie to niemożliwe. Najprościej by było wykręcić wtryskiwacz rozruchowy włączyć zapłon aby pompa napompowała ciśnienie i podać na piny tego wtryskiwacz plus i minus, wtedy powinien on ładnie rozpylać paliwo.
Albo jeszcze jedna opcja po kilkukrotnym pokręceniu rozrusznikiem wykręcić świece i zobaczyć czy są mokre.

Masz instalację LPG?

hantikpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 wrz 2010, 17:19
Lokalizacja: Dolny Sląsk

Post autor: hantikpl » 19 wrz 2010, 13:15

aldi pisze: Masz instalację LPG?
Nie mam instalacji LPG.

Dzięki za super informację.Zaraz biegnę to sprawdzić.

[ Dodano: 2010-09-19, 13:33 ]
aldi pisze:Albo jeszcze jedna opcja po kilkukrotnym pokręceniu rozrusznikiem wykręcić świece i zobaczyć czy są mokre.
Wygląda na to ze ciśnienie jest OK.Po kilkakrotnym kręceniu czuć zapach paliwa, a po wykręceniu świec można zauważyć, że są mokre.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 wrz 2010, 13:49

To ja już nie wiem iskra jest, paliwo jest i nawet nie prychnie?
Może ten przekaźnik nr. 30 https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm

hantikpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 wrz 2010, 17:19
Lokalizacja: Dolny Sląsk

Post autor: hantikpl » 19 wrz 2010, 14:39

szoton pisze:hantikpl,
cześć skąd jesteś? bo jeżeli to przekaźnik nr 30 a którym pisze kolega aldi to ja mam taki i mogę Ci pożyczyć na spróbowanie. Ja jestem z Zabrza.
szoton, jestem z okolic Bolesławca.To za daleko na pożyczkę :-D Dzięki za chęć pomocy. Przekaźnik nr 30 sprawdziłem. Jest OK.Na wszelki wypadem przelutowałem wszystkie luty. Niestety autko nadal nie pali. Po wyczyszczeniu swiec i przelutowaniu przekaźnika kilkakrotnie pokręciłem rozrusznikiem,ale nadal głuchy.Wykręciłem ponownie świece i znowu były mokre.
Zastanawiam się czy to nie jest za mała energia iskry i czy nie szukać czegoś w cewce zapłonowej. Naprawdę brak pomysłu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 wrz 2010, 14:49

hantikpl pisze:Zastanawiam się czy to nie jest za mała energia iskry i czy nie szukać czegoś w cewce zapłonowej.
Dobrze myślisz, jak masz słabą iskrę na "powietrzu" bo wewnątrz komory układ zapłonowy ma jeszcze trudniej.
A świece masz w dobrym stanie? Zresztą musiały by być stanie agonalnym żeby nie chciał zapalić. Nie traktowałeś ich szczotką drucianą?

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 19 wrz 2010, 16:26

szoton, jestem z okolic Bolesławca.To za daleko na pożyczkę :-D Dzięki za chęć pomocy.
ja, kapnąłem się po niewczasie że jesteś z Dolnego Sląska i skasowałem mój durny post, ale jak widzę moja głupotę dostrzeżono. :oops:

gw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2008, 12:41
Lokalizacja: łódzkie

[80 B4 2.0E ABK] Brak możliwości odpalenia.

Post autor: gw » 20 wrz 2010, 12:44

Witam! Ja mam ten sam problem z tym że u mnie nie ma w ogóle iskry na świecach.Sprawdziłem wszystkie elementy układu zapłonowego i jednego nie jestem pewien czy jest sprawny moduł zapłonowy. Zmierzyłem napięcie na środkowym przewodzie biegnącym od modułu do komputera i po właczeniu zapłonu jest tam ok 20mV a po podaniu masy na środkowy od czujnika halla wzrasta do ok50-60mV.Czy jest to prawidłowe napięcie? Cewka ma rezystancje na pierwotnym uzwojeniu 1,1 ohma a na wtórnym 3,3 ohma.Czy jest jakiś sposób na zdiagnozowanie usterki modułu zapłonowego? Ja podłaczyłem żarówkę do tych samych zaciskow co jest cewka podpieta (oczywiście po odłączeniu cewki) i zakreciłem rozrusznikiem podobno powinna migać(sposób opisał na tym forum jeden z klubowiczów) u mnie nie migała.Z góry dziękuję za pomoc.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 wrz 2010, 18:33

gw pisze:Zmierzyłem napięcie na środkowym przewodzie biegnącym od modułu do komputera i po właczeniu zapłonu jest tam ok 20mV a po podaniu masy na środkowy od czujnika halla wzrasta do ok50-60mV.Czy jest to prawidłowe napięcie?
Mierzyłeś z podłączonym drugim końcem miernika do plusa czy minusa? Bo na module powinno pojawić się coś około +12V (czyli mierzysz z masą).

hantikpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 wrz 2010, 17:19
Lokalizacja: Dolny Sląsk

Post autor: hantikpl » 20 wrz 2010, 19:31

Moje Audi już hula! Przyczyną okazałą się cewka zapłonowa.Była jednak za słaba energia iskry,co podejrzewałem już wcześniej.Kupiłem nową cewkę i stwiedziłem, że iskra po wyjęciu świecy jest o wiele lepsza. Samochodzik jednak nie chcial jeszcze palić, bo oczywiście w ferworze walki zamieniłem kolejność kabli do świec :-) Przyszedł czas na chwilę zastanowienia, mała przekładka kabelków i już autko hula. :-D Dziękuję wszystkim za napisane posty oraz chęć pomocy. Klub Audi80 jest cool <ok>

gw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2008, 12:41
Lokalizacja: łódzkie

[80 B4 2.0E ABK] Brak możliwości odpalenia

Post autor: gw » 21 wrz 2010, 11:24

Witam!Moje autko tez już sprawne i tak jak u kolegi przyczyną była albo uszkodzona cewka albo moduł, ale nie wnikam w szczegóły kupiłem wczoraj na szrocie używkę taką samą, podmieniłem i furmanka zagadała.Jakby ktoś szukał używki to nie koniecznie musi byc od Audi 80 takie same cewki maja m.in VW Polo, VW Golf III, VW Transporter, Seat Ibiza, ja wyrwałem od Polówki.Za wszelką pomoc dzięki.Pozdrawiam.

dadeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:14

Post autor: dadeq » 01 kwie 2013, 11:26

Witam,wczoraj pojawi się u mnie taki sam problem z tym ze mam pb/lpg i bezpośrednio z gazu pali bez problemu.Pompa podaje benzyna tez w normie.Co mógłbym ewentualnie sam sprawdzić jako amator mechaniki?Dodam ,że raz już przytrafiło mi się takie coś lecz następnego dnia było już w normie.
Z góry dziękuje.

ryszard799
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 26 cze 2013, 07:16

witam koledzy

Post autor: ryszard799 » 26 cze 2013, 07:41

witam koledzy mam juz dłuzszy czas klopot taki sam mianowicie auto zaczelo dziwnie chodzic az zgasło mam tez gaz i nie opala wczale .pomocy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl