[80 B4 2.0E ABK] Brak możliwości odpalenia.
[80 B4 2.0E ABK] Brak możliwości odpalenia.
Witam
Jestem posiadaczem Audi 80 2.0E z silnikiem ABK.Kilka dni temu mój samochód zaniemógł.Nie można go odpalić.Pompa paliwowa podaje benzynę, iskara na świecy jest, a nie pali.
Czy może mi ktoś z użytkowników (Klubowiczów) podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny? Byłem u mechanika (chyba kiepskiego), ktory powiedział że jest podejrzany czujnik położenia wału. Wydaje mi się to mało prawdopodobne, bo w takim przypadku nie bedzie iskry na świecach.Nie chcę też wydawać kilkaset złotych na zakup czujnika, skoro to wcale nie musi być on przyczyną. Dowiedziałem się też od znajomego że te modele z silnikiem ABK nie mają czujnika położenia wału.
Czy ktoś może mi coś podpowiedzieć na temat ewentualnej przyczyny opisanej usterki? Kto ma rację z tym czujnikiem i jak stwierdzić wizualnie czy on jest?. Będę wdzięczny za każdą fachową podpowiedź.
Jestem posiadaczem Audi 80 2.0E z silnikiem ABK.Kilka dni temu mój samochód zaniemógł.Nie można go odpalić.Pompa paliwowa podaje benzynę, iskara na świecy jest, a nie pali.
Czy może mi ktoś z użytkowników (Klubowiczów) podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny? Byłem u mechanika (chyba kiepskiego), ktory powiedział że jest podejrzany czujnik położenia wału. Wydaje mi się to mało prawdopodobne, bo w takim przypadku nie bedzie iskry na świecach.Nie chcę też wydawać kilkaset złotych na zakup czujnika, skoro to wcale nie musi być on przyczyną. Dowiedziałem się też od znajomego że te modele z silnikiem ABK nie mają czujnika położenia wału.
Czy ktoś może mi coś podpowiedzieć na temat ewentualnej przyczyny opisanej usterki? Kto ma rację z tym czujnikiem i jak stwierdzić wizualnie czy on jest?. Będę wdzięczny za każdą fachową podpowiedź.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2010, 12:11 przez hantikpl, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zdejmujesz wtyczkę z wtryskiwacza albo wtyczkę na końcu gdzie łączą się kable ze wszystkich wtryskiwaczy, podłączasz do dwóch styków kontrolkę z mała żarówką, kręcisz rozrusznikiem i patrzysz czy miga.
Dobrze by było sprawdzić ciśnienia paliwa bo może pompa paliw nie daje rady albo regulator ciśnienia wysiadł. Ale bez sprzętu będzie to niemożliwe. Najprościej by było wykręcić wtryskiwacz rozruchowy włączyć zapłon aby pompa napompowała ciśnienie i podać na piny tego wtryskiwacz plus i minus, wtedy powinien on ładnie rozpylać paliwo.
Albo jeszcze jedna opcja po kilkukrotnym pokręceniu rozrusznikiem wykręcić świece i zobaczyć czy są mokre.
Masz instalację LPG?
Dobrze by było sprawdzić ciśnienia paliwa bo może pompa paliw nie daje rady albo regulator ciśnienia wysiadł. Ale bez sprzętu będzie to niemożliwe. Najprościej by było wykręcić wtryskiwacz rozruchowy włączyć zapłon aby pompa napompowała ciśnienie i podać na piny tego wtryskiwacz plus i minus, wtedy powinien on ładnie rozpylać paliwo.
Albo jeszcze jedna opcja po kilkukrotnym pokręceniu rozrusznikiem wykręcić świece i zobaczyć czy są mokre.
Masz instalację LPG?
Nie mam instalacji LPG.aldi pisze: Masz instalację LPG?
Dzięki za super informację.Zaraz biegnę to sprawdzić.
[ Dodano: 2010-09-19, 13:33 ]
Wygląda na to ze ciśnienie jest OK.Po kilkakrotnym kręceniu czuć zapach paliwa, a po wykręceniu świec można zauważyć, że są mokre.aldi pisze:Albo jeszcze jedna opcja po kilkukrotnym pokręceniu rozrusznikiem wykręcić świece i zobaczyć czy są mokre.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To ja już nie wiem iskra jest, paliwo jest i nawet nie prychnie?
Może ten przekaźnik nr. 30 https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm
Może ten przekaźnik nr. 30 https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm
szoton, jestem z okolic Bolesławca.To za daleko na pożyczkę Dzięki za chęć pomocy. Przekaźnik nr 30 sprawdziłem. Jest OK.Na wszelki wypadem przelutowałem wszystkie luty. Niestety autko nadal nie pali. Po wyczyszczeniu swiec i przelutowaniu przekaźnika kilkakrotnie pokręciłem rozrusznikiem,ale nadal głuchy.Wykręciłem ponownie świece i znowu były mokre.szoton pisze:hantikpl,
cześć skąd jesteś? bo jeżeli to przekaźnik nr 30 a którym pisze kolega aldi to ja mam taki i mogę Ci pożyczyć na spróbowanie. Ja jestem z Zabrza.
Zastanawiam się czy to nie jest za mała energia iskry i czy nie szukać czegoś w cewce zapłonowej. Naprawdę brak pomysłu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dobrze myślisz, jak masz słabą iskrę na "powietrzu" bo wewnątrz komory układ zapłonowy ma jeszcze trudniej.hantikpl pisze:Zastanawiam się czy to nie jest za mała energia iskry i czy nie szukać czegoś w cewce zapłonowej.
A świece masz w dobrym stanie? Zresztą musiały by być stanie agonalnym żeby nie chciał zapalić. Nie traktowałeś ich szczotką drucianą?
[80 B4 2.0E ABK] Brak możliwości odpalenia.
Witam! Ja mam ten sam problem z tym że u mnie nie ma w ogóle iskry na świecach.Sprawdziłem wszystkie elementy układu zapłonowego i jednego nie jestem pewien czy jest sprawny moduł zapłonowy. Zmierzyłem napięcie na środkowym przewodzie biegnącym od modułu do komputera i po właczeniu zapłonu jest tam ok 20mV a po podaniu masy na środkowy od czujnika halla wzrasta do ok50-60mV.Czy jest to prawidłowe napięcie? Cewka ma rezystancje na pierwotnym uzwojeniu 1,1 ohma a na wtórnym 3,3 ohma.Czy jest jakiś sposób na zdiagnozowanie usterki modułu zapłonowego? Ja podłaczyłem żarówkę do tych samych zaciskow co jest cewka podpieta (oczywiście po odłączeniu cewki) i zakreciłem rozrusznikiem podobno powinna migać(sposób opisał na tym forum jeden z klubowiczów) u mnie nie migała.Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mierzyłeś z podłączonym drugim końcem miernika do plusa czy minusa? Bo na module powinno pojawić się coś około +12V (czyli mierzysz z masą).gw pisze:Zmierzyłem napięcie na środkowym przewodzie biegnącym od modułu do komputera i po właczeniu zapłonu jest tam ok 20mV a po podaniu masy na środkowy od czujnika halla wzrasta do ok50-60mV.Czy jest to prawidłowe napięcie?
Moje Audi już hula! Przyczyną okazałą się cewka zapłonowa.Była jednak za słaba energia iskry,co podejrzewałem już wcześniej.Kupiłem nową cewkę i stwiedziłem, że iskra po wyjęciu świecy jest o wiele lepsza. Samochodzik jednak nie chcial jeszcze palić, bo oczywiście w ferworze walki zamieniłem kolejność kabli do świec Przyszedł czas na chwilę zastanowienia, mała przekładka kabelków i już autko hula. Dziękuję wszystkim za napisane posty oraz chęć pomocy. Klub Audi80 jest cool <ok>
[80 B4 2.0E ABK] Brak możliwości odpalenia
Witam!Moje autko tez już sprawne i tak jak u kolegi przyczyną była albo uszkodzona cewka albo moduł, ale nie wnikam w szczegóły kupiłem wczoraj na szrocie używkę taką samą, podmieniłem i furmanka zagadała.Jakby ktoś szukał używki to nie koniecznie musi byc od Audi 80 takie same cewki maja m.in VW Polo, VW Golf III, VW Transporter, Seat Ibiza, ja wyrwałem od Polówki.Za wszelką pomoc dzięki.Pozdrawiam.
Witam,wczoraj pojawi się u mnie taki sam problem z tym ze mam pb/lpg i bezpośrednio z gazu pali bez problemu.Pompa podaje benzyna tez w normie.Co mógłbym ewentualnie sam sprawdzić jako amator mechaniki?Dodam ,że raz już przytrafiło mi się takie coś lecz następnego dnia było już w normie.
Z góry dziękuje.
Z góry dziękuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 cze 2013, 07:16
witam koledzy
witam koledzy mam juz dłuzszy czas klopot taki sam mianowicie auto zaczelo dziwnie chodzic az zgasło mam tez gaz i nie opala wczale .pomocy