Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1,6 TD B3] dzwięk i drganiaPrzewodów po zgaszeniu silnik

ODPOWIEDZ
petraszcze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:09

[80 1,6 TD B3] dzwięk i drganiaPrzewodów po zgaszeniu silnik

Post autor: petraszcze » 18 wrz 2010, 18:22

Witam wszystkich!

Parę dni temu zmieniałem płyn chłodniczy, hamulcowy i olej. Przez parę dni wszystko było ok, dziś po zgaszeniu silnika otworzyłem maskę i jeden z przewodów(od zbiornika z płynem hamulcowym)drgał i dobiegał dźwięk jakby coś w nim się gotowało. Pomiędzy zbiornikiem płynu i miską olejową, nad filtrem oleju jest jeszcze jedna część(nie wiem czy jakiś filtr czy coś innego, kształt ma walcowaty z wtyczką na przewód)i ona była gorąca przy zimnym silniku i też wydawała dźwięk jakby cały czas pracowała. Do tego wszystkiego zauważyłem pod silnikiem wyciek(chyba płyn chłodniczy, bo zaświeciła mi się kontrolka temp.płynu).

Nie wiem o co chodzi, jak zwykle zdarzyło mi się to w weekend jak nigdzie nie można podjechać. Poradźcie co to może być. Dzięki wielkie z góry.

Pozdrawiam

Piotrek

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 19 wrz 2010, 10:35

a wszystko zrobiłeś przy wymianie tak jak trzeba?tzn.odpowietrzanie układu itd?

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 19 wrz 2010, 10:49

Załączyła się pompa do chłodzenia turbosprężarki. Prawdopodobnie padł czujnik temperatury odpowiedzialny za włączenie pompki.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 wrz 2010, 10:56

petraszcze pisze:Pomiędzy zbiornikiem płynu i miską olejową, nad filtrem oleju jest jeszcze jedna część(nie wiem czy jakiś filtr czy coś innego, kształt ma walcowaty z wtyczką na przewód
Pewnie chodzi o dodatkową elektryczną pompkę paliwa, która ma pracować po zgaszeniu silnika jeśli czujnik temp umieszczony na turbinie da info o zbyt wysokiej temperaturze płynu.

Temperatura nie skoczyła ci czasem?

PS: Popraw dane w profilu. Twój silnik to SB lub RA.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 wrz 2010, 11:27

Labiel pisze:Pewnie chodzi o dodatkową elektryczną pompkę paliwa
A od kiedy to paliwem chłodzi się turbo ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 wrz 2010, 11:31

trepek pisze:
Labiel pisze:Pewnie chodzi o dodatkową elektryczną pompkę paliwa
A od kiedy to paliwem chłodzi się turbo ;-)
Ło kurcze. Oczywiście chodziło o płyn chłodniczy a nie paliwo.

petraszcze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:09

Post autor: petraszcze » 19 wrz 2010, 19:22

Dzięki za pomoc. To ta pompka tak pracuje, jadę jutro zdziałać coś na warsztacie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 wrz 2010, 22:11

petraszcze pisze:To ta pompka tak pracuje, jadę jutro zdziałać coś na warsztacie.
A przestań z warsztatem. Mechanik cię skasuje a praca jest tak prosta jak wymiana koła. Na turbinie masz czujnik temperatury do którego idzie kabel. Jeśli zdejmiesz z niego wtyczkę to pompa przestanie pracować. Jeśli włącza ci się nawet na zimnym silniku to czujnik musi być walnięty i daje cały czas masę. Wymień więc czujnik. 5 minut roboty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl