Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z]Montaż nastawnika

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

[80 B4 1.9TDI 1Z]Montaż nastawnika

Post autor: rewolwer » 19 wrz 2010, 10:39

Witam,wymieniałem w nastawniku uszczelki pod pokrywą i pod nastawnikiem,przed jego zdjęciem zaznaczyłem położenie metalowym rysikiem,po wymianie uszczelek wszystko złożyłem i ustawiłem według znaków,ale auto nie odpala,odpowietrzyłem specjalnym przyrządem i nic,popuściłem wtryski i nic,paliwo nie dociera do wtrysków,dodam że raczej nastawnik włożyłem taj jak trzeba kulka z nastawnika ma chyba wejść w półokrągły otwór wałka w pompie,jak założę tak nastawnik to czarna wskazówka przy poruszaniu nastawnikiem się wychyla- czy tak ma być?,da się sprawdzić czy nastawnik dobrze włożony,może jest jakiś myk przy wkładaniu żeby trafić,wczoraj zmarnowałem cały dzień i auto nie odpaliło,możecie coś poradzić?Auto stoi więc nie podjadę do pompiarza,zresztą w moich okolicach takiego chyba nie ma-mieszkam w Jaworznie woj. Sląskie,może znacie kogoś kto może mi pomóc?

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 19 wrz 2010, 10:50

rewolwer pisze:kulka z nastawnika ma chyba wejść w półokrągły otwór wałka w pompie
Dokładnie tak jak trafiła to nie ma bata że musi odpalić a napewno trafiła
Najwidoczniej zapowietrzyłeś układ wiec pozostaje ci odpowietrzyć go a na pewno odpali
A co to za przyrząd do odpowietrzania jeśli można wiedzieć :?:

Ale mam nadzieje że pompy nie odkręcałeś do tego zabiegu :?:

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 19 wrz 2010, 10:56

kolego rysikiem to że zaznaczyłeś to ci nic nie daje musisz ustawić dawkę Vagiem :-P jeżeli udało ci się wszystko dobrze poskładać, to weź popuść śruby delikatnie na nastawniku i zwiększ mu dawkę auto napewno ci odpali, jak odpali to zmniejsz dawkę na słuch i równe obroty silnika, kolega robił jak ty odznaczył wszystko ale to nic nie daje to są tak małe ruchy nastawnika żeby ustawic dawke ze rysikiem nie da sie dokładnie odznaczyć tego samego miejsca, jak zwiększysz dawkę powinno ci odpalić, potem śruby dokręć i ustaw to vagiem bo tak nic nie zrobisz dobrze.

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 19 wrz 2010, 10:58

Próbowałem tak jak piszesz,ale to też nic nie daje.

[ Dodano: 2010-09-19, 10:59 ]
Przy nie odpalonym silniku chyba nie da się trafić z dawką tak jak trzeba,próbowałem pare godzin z róznymi nastawami i nic.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 19 wrz 2010, 11:11

Dawka paliwa nie ma nic wspólnego i tak odpali i tak jeśli kont wtrysku byłby źle ustawiony wtedy by nie odpalił

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 19 wrz 2010, 11:32

Kąt wtrysku był nie ruszany,tak jak przed demontażem nastawnika,sam przeciez sie nie przestawił,bo pompy nie luzowałem tylko nastawnik

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 19 wrz 2010, 11:43

ja ci napisałem jak zrobił kolega nastawnik mocno do tyłu popuszczony troszke ropy wyleciało jak kręcił ale wkońcu odpalił i szybko nastawnikiem zmniejszył dawke dokręcił śrubki z nastawnika i pojechał na vaga, spróbuj tak zrobić dzis na spokojnie.

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 19 wrz 2010, 11:46

Czyli mam go ruszyć w stronę szyby i równocześnie Kręcić rozrusznikiem?

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 19 wrz 2010, 12:07

kolego popuszczasz nastawnik i przesuwasz go do tyłu - czyli do szyby, nie popuszczaj za mocno bo ropa ci poleci :-P idziesz i próbujesz go odpalić, czyli kręcisz rozrusznikiem jak odpali bedziesz miał duże obroty więc szybko je zmniejsz nastawnikiem czyli do chłodnicy, tyle zrobisz na słuch jak masz obrotomierz troszke mniej niż 1000 kolega tak wlasnie odpalił auto po zabawie jak twoja

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 wrz 2010, 14:00

DYZIO pisze:A co to za przyrząd do odpowietrzania jeśli można wiedzieć :?:
No też bym chciał wiedzieć ,bo ja używam do tego zwykłej pompki gruszki <ok>
rewolwer pisze:Kąt wtrysku był nie ruszany,tak jak przed demontażem nastawnika,sam przeciez sie nie przestawił,bo pompy nie luzowałem tylko nastawnik
Powinien odpalić nawet jak dawka jest nie taka jak trzeba .Nie wiem co za specjalnego urządzenia do odpowietrzania użyłeś ale mnie po podpompowaniu gruchą odpala dość szybko .Zwiększ trochę dawkę nastawnikiem bo jak masz extremalnie niską może być ciężko odpalić

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 19 wrz 2010, 14:15

dlatego kolego Munior napisałem by zwiększył dawke nastawnikiem na oko, a pozatym nie da sie narysować rysikiem miejsca nastawnika zdjąć go i ponownie zamontować na oko :-P potrzeba vagiem ustawic odrazu, być może zwiększenie dawki mu pomoże i auto odpali takim domowym sposobem, bo jak ma zbyt niską auto nie odpali, stwierdzone na moim koledze.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 wrz 2010, 14:56

diablo228 pisze:dlatego kolego Munior napisałem by zwiększył dawke nastawnikiem na oko, a pozatym nie da sie narysować rysikiem miejsca nastawnika zdjąć go i ponownie zamontować na oko :-P potrzeba vagiem ustawic odrazu, być może zwiększenie dawki mu pomoże i auto odpali takim domowym sposobem, bo jak ma zbyt niską auto nie odpali, stwierdzone na moim koledze.
Wszystko prawda :-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: [80 B4 1.9TDI 1Z]Montaż nastawnika

Post autor: UKI_XX » 19 wrz 2010, 15:36

rewolwer pisze:dodam że raczej nastawnik włożyłem taj jak trzeba kulka z nastawnika ma chyba wejść w półokrągły otwór wałka w pompie
a moim zdaniem nie trafiłeś w ten otwór i na Twoje szczęście pierścień dawki znajduje się bliżej chłodnicy czyli w pozycji "zgaszony"

jeżeli na dole pompy znajduje się paliwo i nastawnik jest prawidłowo założony to musi odpalić po max. 10-ciu obrotach

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 19 wrz 2010, 15:39

Kicha,po kilku próbach wyjąłem nastawnik,urwana kulka ta co wchodzi w otwór wałka,pewnie ten trzpień z kulką nie da się kupić osobno i będzie trzeba zbierać na nowy nastawnik?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 wrz 2010, 17:27

rewolwer pisze:Kicha,po kilku próbach wyjąłem nastawnik,urwana kulka ta co wchodzi w otwór wałka,pewnie ten trzpień z kulką nie da się kupić osobno i będzie trzeba zbierać na nowy nastawnik?
czyli jednak nie trafiłeś w otwór i popchany przez tłokorozdzielacz (czy falę) pierścień dawki urwał kulkę w nastawniku :cry: wychodzi na to że jeśli złoży się nie trafiając w otwór w pierścieniu to są dwie możliwości:
- maksymalne obroty (pierścień przesunięty w stronę wysokiego ciśnienia)
- urwana kulka w trzpieniu nastawnika (pierścień przesunięty w stronę rozrządu, a więc w pozycji zgaszony)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl