[B3] Remont zawieszenia
[B3] Remont zawieszenia
Przygotowuje się do remontu przedniego zawieszenia w audi. :mrgreen:
Mam zamiar wymienić:
-amortyzatory
-sworznie
-tuleje wahaczy
-końcówki drążków kierowniczych
-łączniki stabilizatorów
-gumy stabilizatora
-poduszki amortyzatorów z łożyskiem
Jakich firm brać najlepiej części? Może o czymś zapomniałem co jeszcze należy wymienić?
Moje ostatnie pytanie. Czy dam rade to wymienić bez kanału ?
Z góry dzięki za pomoc.
Mam zamiar wymienić:
-amortyzatory
-sworznie
-tuleje wahaczy
-końcówki drążków kierowniczych
-łączniki stabilizatorów
-gumy stabilizatora
-poduszki amortyzatorów z łożyskiem
Jakich firm brać najlepiej części? Może o czymś zapomniałem co jeszcze należy wymienić?
Moje ostatnie pytanie. Czy dam rade to wymienić bez kanału ?
Z góry dzięki za pomoc.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 20:58
- Lokalizacja: Żory
[80 B3 1.8S]
Polecam tuleje firmy ATE (Made in germany) z tego co zauwazyłem to u mnie a audioli takie były i sie sprawowały dobrze i dlugo a jesli chodzi o amorki to kayaba mam zalozone w swoim i mam juz na nich zrobione 110tys po polskich klepowiskach ostatnio na przegladzie było jeszcze 75 % z tylu tez kayaba mam na nich jakies 40 tys zrobione
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Amortyzatory tył
Witam,podepne się pod temat.
mam problem z amortyzatorami z tyłu dzisiaj zabrałem się za ich wymiane ale jestem laikiem w tym temacie i robie to pierwszy raz , o co może chodzić jak kręce tą śrubke co jest w bagażniku i trzymie amortyzator kręce ją a pod autem się to obkreca w tym amortyzatorze a śrubka w bagażniku nic nie idzie,powie ktoś co z tym zrobić?
mam problem z amortyzatorami z tyłu dzisiaj zabrałem się za ich wymiane ale jestem laikiem w tym temacie i robie to pierwszy raz , o co może chodzić jak kręce tą śrubke co jest w bagażniku i trzymie amortyzator kręce ją a pod autem się to obkreca w tym amortyzatorze a śrubka w bagażniku nic nie idzie,powie ktoś co z tym zrobić?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kolego Kejmilo21, , na forum wsycko jest <ok> , wystarczy poszukać 8-) .
Żeby Odkręcić tą śrubkę to trzeba najpierw zablokować gwint teleskopu, żeby się nie obracał, bo jeśli tego nie zrobisz to możesz sobie kręcić do woli, a nakrętki i tak nie odkręcisz. U mnie były sportowe amory delphi, teleskop miał na końcu wycięcie na klucz płaski 5mm :roll: ...no ale że takowego nie miałem to posłużyłem się 6-stką <ok> .
Jednak przed wymianą polecam Ci zakup wszystkich nowych elementów gumowych, bo inaczej będziesz miał luz w tylnej osi, i bardzo denerwujące stuki.
[ Dodano: 2011-02-24, 14:23 ]
Te elementy gumowe to:
1. tzw. Amortyzator gumowy oddzielający sprężynę od blachy kielicha.
2. gumowa podkładka
3. --:--
Z biegiem czasu te gumy parcieją i się obniżają powodując luzy, a co za tym idzie pojawiają się stuki w czasie jazdy.
Osobiście nie mogłem nigdzie kupić tych podkładek (2,3), więc musiałem w sposób dość prowizoryczny zniwelować luz dodając podkładki pod górną nakrętkę mocującą teleskop (tak jak widać to na foto). Jeśli jesteś laikiem w dziedzinie motoryzacji, to lepiej postaraj się to zrobić z osobą bardziej doświadczoną. Wymiana wydaje się być prosta, jednak robiąc to pierwszy raz można narobić sobie dodatkowej pracy.
Żeby Odkręcić tą śrubkę to trzeba najpierw zablokować gwint teleskopu, żeby się nie obracał, bo jeśli tego nie zrobisz to możesz sobie kręcić do woli, a nakrętki i tak nie odkręcisz. U mnie były sportowe amory delphi, teleskop miał na końcu wycięcie na klucz płaski 5mm :roll: ...no ale że takowego nie miałem to posłużyłem się 6-stką <ok> .
Jednak przed wymianą polecam Ci zakup wszystkich nowych elementów gumowych, bo inaczej będziesz miał luz w tylnej osi, i bardzo denerwujące stuki.
[ Dodano: 2011-02-24, 14:23 ]
Te elementy gumowe to:
1. tzw. Amortyzator gumowy oddzielający sprężynę od blachy kielicha.
2. gumowa podkładka
3. --:--
Z biegiem czasu te gumy parcieją i się obniżają powodując luzy, a co za tym idzie pojawiają się stuki w czasie jazdy.
Osobiście nie mogłem nigdzie kupić tych podkładek (2,3), więc musiałem w sposób dość prowizoryczny zniwelować luz dodając podkładki pod górną nakrętkę mocującą teleskop (tak jak widać to na foto). Jeśli jesteś laikiem w dziedzinie motoryzacji, to lepiej postaraj się to zrobić z osobą bardziej doświadczoną. Wymiana wydaje się być prosta, jednak robiąc to pierwszy raz można narobić sobie dodatkowej pracy.
amorki tył
wielkie dzięki za pomoc ;] poradziłem sobie ;]