Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Remont zawieszenia

Pawcio93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 10 gru 2007, 15:23
Lokalizacja: Ostrowiec

[B3] Remont zawieszenia

Post autor: Pawcio93 » 20 wrz 2010, 01:51

Przygotowuje się do remontu przedniego zawieszenia w audi. :mrgreen:
Mam zamiar wymienić:
-amortyzatory
-sworznie
-tuleje wahaczy
-końcówki drążków kierowniczych
-łączniki stabilizatorów
-gumy stabilizatora
-poduszki amortyzatorów z łożyskiem
Jakich firm brać najlepiej części? Może o czymś zapomniałem co jeszcze należy wymienić?
Moje ostatnie pytanie. Czy dam rade to wymienić bez kanału ?
Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 20 wrz 2010, 07:36

Najlepiej czesci oryginalne :) Ale moga byc takze Boge,Lemforder .......Powinienes spokojnie dac sobie z tym rade bez kanału.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 wrz 2010, 09:14

Pawcio93 pisze:Może o czymś zapomniałem co jeszcze należy wymienić?
Zapomniałeś o tulejach sanek.
Pawcio93 pisze:Czy dam rade to wymienić bez kanału ?
Rzeczy które wymieniłeś powinno dać radę zrobić bez kanału. Ale z tulejami sanek nie da się już tak zrobić. Najlepiej wyjąć całe sanki.

MariuszŻory
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 kwie 2010, 20:58
Lokalizacja: Żory

[80 B3 1.8S]

Post autor: MariuszŻory » 20 wrz 2010, 09:52

Polecam tuleje firmy ATE (Made in germany) z tego co zauwazyłem to u mnie a audioli takie były i sie sprawowały dobrze i dlugo a jesli chodzi o amorki to kayaba mam zalozone w swoim i mam juz na nich zrobione 110tys po polskich klepowiskach ostatnio na przegladzie było jeszcze 75 % :) z tylu tez kayaba mam na nich jakies 40 tys zrobione ;)

Nosb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 sty 2010, 23:35
Lokalizacja: Scyzorykoland

Post autor: Nosb » 21 wrz 2010, 17:57

Powiem szczerze ze robiac zawias mojej mamie w b3 wkladalem wszystko co najtansze ze sklepu :) Koncowki drazka i sworznie przeletaly z 30 tys km miekko i sa ok. po drodze tuleje wachaczy wymienialem z 2 razy a poducha jedna amora wymiekla jakis czas temu.

Pawcio93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 10 gru 2007, 15:23
Lokalizacja: Ostrowiec

Post autor: Pawcio93 » 21 wrz 2010, 19:30

Tylko ze mam zamiar założyć sprężyny na przód -60. Wiec co brać? Co tańsze czy co lepsze?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 wrz 2010, 21:49

Pawcio93 pisze:Wiec co brać? Co tańsze czy co lepsze?
Moim zdaniem nie ma takich części. Są tylko drogie (markowe) i bardzo drogie (made in china). A dlaczego "bardzo drogie"? Bo kupując te buble wymienisz je 10 razy w czasie kiedy dobre części wymieniłbyś raz. Przerabiałem to osobiście.

Pawcio93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 10 gru 2007, 15:23
Lokalizacja: Ostrowiec

Post autor: Pawcio93 » 21 wrz 2010, 22:31

No to więc wezmę jakieś takie "markowe" części.

grubas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 05 sie 2010, 15:00
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: grubas » 28 wrz 2010, 22:28

Kolego jeżeli jeszcze się nie zabrałeś za remont to się nie zabieraj jeżeli masz zamiar kupić najtańsze "podroby"...

Wymieniłem wszystko a dalej coś stuka.. Także bierz sie za droższe części. Bez kanału też raczej bym się nie zabierał. Z kołyską będzie problem. Silnik podwiesić trzeba jakoś...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 01 paź 2010, 12:33

ach z tymi częściami nieraz kupisz drogie i jest kiszka :-(

Awatar użytkownika
CEZARY81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 sie 2010, 22:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: CEZARY81 » 13 lut 2011, 20:28

Panowie przy wymianie amortyzatorów z tyłu B3 trzeba coś dodatkowo wymienic do pełnego sukcesu?

Thomson26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 kwie 2007, 17:03

Post autor: Thomson26 » 13 lut 2011, 20:50

Cezary są komplety amortyzatorów z odbojami i osłonami amortyzatora,
ale nie wszystkie czasami trzeba oddzielnie dokupić.
Komplet taki jak na foto :

Obrazek

Kejmilo21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 17 lut 2011, 20:58
Lokalizacja: Żywiec/Śląsk

Amortyzatory tył

Post autor: Kejmilo21 » 24 lut 2011, 14:48

Witam,podepne się pod temat.
mam problem z amortyzatorami z tyłu dzisiaj zabrałem się za ich wymiane ale jestem laikiem w tym temacie i robie to pierwszy raz , o co może chodzić jak kręce tą śrubke co jest w bagażniku i trzymie amortyzator kręce ją a pod autem się to obkreca w tym amortyzatorze a śrubka w bagażniku nic nie idzie,powie ktoś co z tym zrobić?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 24 lut 2011, 15:11

Kolego Kejmilo21, , na forum wsycko jest <ok> , wystarczy poszukać 8-) .

Żeby Odkręcić tą śrubkę to trzeba najpierw zablokować gwint teleskopu, żeby się nie obracał, bo jeśli tego nie zrobisz to możesz sobie kręcić do woli, a nakrętki i tak nie odkręcisz. U mnie były sportowe amory delphi, teleskop miał na końcu wycięcie na klucz płaski 5mm :roll: ...no ale że takowego nie miałem to posłużyłem się 6-stką <ok> .
Jednak przed wymianą polecam Ci zakup wszystkich nowych elementów gumowych, bo inaczej będziesz miał luz w tylnej osi, i bardzo denerwujące stuki.

[ Dodano: 2011-02-24, 14:23 ]
Te elementy gumowe to:

1. tzw. Amortyzator gumowy oddzielający sprężynę od blachy kielicha.
2. gumowa podkładka
3. --:--

Z biegiem czasu te gumy parcieją i się obniżają powodując luzy, a co za tym idzie pojawiają się stuki w czasie jazdy.
Osobiście nie mogłem nigdzie kupić tych podkładek (2,3), więc musiałem w sposób dość prowizoryczny zniwelować luz dodając podkładki pod górną nakrętkę mocującą teleskop (tak jak widać to na foto). Jeśli jesteś laikiem w dziedzinie motoryzacji, to lepiej postaraj się to zrobić z osobą bardziej doświadczoną. Wymiana wydaje się być prosta, jednak robiąc to pierwszy raz można narobić sobie dodatkowej pracy.

Kejmilo21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 17 lut 2011, 20:58
Lokalizacja: Żywiec/Śląsk

amorki tył

Post autor: Kejmilo21 » 24 lut 2011, 17:45

wielkie dzięki za pomoc ;] poradziłem sobie ;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl