Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6d jk] Olej silnikowy pytanie ?

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Kontakt:

[b3 1.6d jk] Olej silnikowy pytanie ?

Post autor: kula_sc » 20 wrz 2010, 21:49

Mam takie małe pytanie i zbliża mi się wymiana oleju. Z racji tego, że jestem studentem mam mały budżet chciałem wymienić na lotosa mineralnego diesla taki zalewam zawsze, ale spotkałem się teraz w sklepie z lotosem mineralnym city diesel 20w40 miał, ktoś doczynienia z tym olejem :?: wg opisu bardziej pasuje do mojego klekota...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80

Post autor: UKI_XX » 20 wrz 2010, 23:56

na temat tego oleju znalazłem takie coś:
Zależy do czego? Ten olej to niewiele się od smoły różni (konsystencją)
Niestety, nadaje sie moze chyba tylko do Zuka. Znajomy jezdzil poldkiem na
Lotosie polsysntetycznym, a ze wzgledu na "trupienie" silnika postanowil
zmienic na mineral i wybral niechcacy Lotosa City. Po paru kkm silnik
zarzucil sie nagarem do tego stopnia, ze potrzebny byl maly remoncik.
kula_sc pisze:Z racji tego, że jestem studentem mam mały budżet chciałem wymienić na lotosa mineralnego diesla taki zalewam zawsze
no to wybór dobry :mrgreen: jak chcesz poprawić budżet w kieszeni to śmiało lej ten olej, a na pewno po kilku tys. km zaprowadzisz auto na złom i wiesz ile na tym zaoszczędzisz :?: nie będzie trzeba tankować, ubezpieczenia, przeglądów... a i na złomie pare złotych rzucą <mikolaj>

a tak na poważnie to ja bym się bał zalać tego badziewia do starego autobusu czy też ciągnika z lat 60' nie mówiąc już o samochodzie, no chyba że jesteś bogaty i masz wystarczająco dużo kasy na remont albo drugi silnik <ok>

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80

Post autor: kerpen_rp » 21 wrz 2010, 13:51

UKI_XX pisze:na temat tego oleju znalazłem takie coś:
Zależy do czego? Ten olej to niewiele się od smoły różni (konsystencją)
Niestety, nadaje sie moze chyba tylko do Zuka. Znajomy jezdzil poldkiem na
Lotosie polsysntetycznym, a ze wzgledu na "trupienie" silnika postanowil
zmienic na mineral i wybral niechcacy Lotosa City. Po paru kkm silnik
zarzucil sie nagarem do tego stopnia, ze potrzebny byl maly remoncik.
kula_sc pisze:Z racji tego, że jestem studentem mam mały budżet chciałem wymienić na lotosa mineralnego diesla taki zalewam zawsze
no to wybór dobry :mrgreen: jak chcesz poprawić budżet w kieszeni to śmiało lej ten olej, a na pewno po kilku tys. km zaprowadzisz auto na złom i wiesz ile na tym zaoszczędzisz :?: nie będzie trzeba tankować, ubezpieczenia, przeglądów... a i na złomie pare złotych rzucą <mikolaj>

a tak na poważnie to ja bym się bał zalać tego badziewia do starego autobusu czy też ciągnika z lat 60' nie mówiąc już o samochodzie, no chyba że jesteś bogaty i masz wystarczająco dużo kasy na remont albo drugi silnik <ok>
Myślę, że twoje negatywne opinie na temat tego oleju są przesadzone, a silnik JK do konstrukcja z początku lat 70-tych i ten Lotos i tak jest lepszy od olejów jakie były dostępne wtedy.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80

Post autor: Żelu » 21 wrz 2010, 14:44

kerpen_rp, 20w to nie jest dobry wybór. W zimie na tym gęstym oleju możesz silnikiem nie zakręcić (oczywiście metafora) a jak się rozgrzeje to już zupełnie woda i założę się, że będzie go brał na potęgę. Ja osobiście kategorycznie odradzam.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80

Post autor: kerpen_rp » 21 wrz 2010, 15:22

Znam wiele osób, które używają ten olej w silnikach starszej generacji i jeżeli silnik jest w dobrym stanie to olej nie znika i wszystko jest OK. Zgodzę się, że markowe oleje są lepsze, ale w starych silnikach spełniają swoją rolę.

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80

Post autor: marcinGD » 21 wrz 2010, 16:29

Ja to bym sobie najpierw zadał zasadnicze pytanie, ile tak naprawdę zaoszczędzisz? 20-30PLNów? Wolałbyś się napić Coca Coli czy "Tęczy" z Biedronki? :mrgreen: Wiadomo i jednym i drugim się napijesz, ale co jest lepsze w smaku? :mrgreen: Tak samo jest z olejem możesz zalać coś gorszego, ale jakim kosztem ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 wrz 2010, 18:16

marcinGD pisze:Wolałbyś się napić Coca Coli czy "Tęczy" z Biedronki?
i to i to to nic innego jak zwykły syf <ok> prawda jest taka że większość olejów dostępnych na naszym rynku jest kiepskiej jakości.i nie mówię tylko o najtańszych olejach.widziałem kilkukrotnie rozebrane silniki które jeździły na castrolu lub mobilu i szkoda gadać jak one wyglądały.ale cóż nam pozostało.sam leje mobila i nie narzekam.co do tego oleju to prawda jest taka że taki silnik jak ma kolega to wszytko przeżre i nic mu nie zaszkodzi... oleje które były dostępne w latach świetności tego silnika na pewno w znacznym stopniu były gorsze od tego lotosa...ja bym sie tylko zastanowił nad tą lepkością...

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80

Post autor: jetta1911 » 21 wrz 2010, 19:38

mam pytanie co do oleju bo z serwisu audi dostałem takom rozpiskę olei a baza danych jest z 2009r.
Obrazek

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80

Post autor: levis1991 » 21 wrz 2010, 20:31

tematów było wiele i lat 70 juz nie mamy, kazdy mowi przez siebie. Ja tylko ci powiem tak ze Uki_XX ma racje, zrobisz co chcesz ale ja ci radze zrobic przejscie na pol syntetyk z 2x zalac lub 3x a pozniej syntetyk z plukaniem silnika ale to juz od ciebie kolego zalezy.

Awatar użytkownika
slowik_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Kontakt:

Post autor: slowik_88 » 21 wrz 2010, 20:43

Plukanie silnika i syntetyk akurat w starszym silniku wcale nie jest takie dobre. Calkiem mozliwe ze plukanie odetka wiele mini wyciekow ktore zalepily sie poprzednim olejem i wtedy beda wydatki. Proponowal bym mineralke max polsyntetyk i smialo poganiac dziecine dalej.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80

Post autor: denis44 » 22 wrz 2010, 09:15

spokojnie możesz lać minerala do tego silnika ale lepiej 15w40.... wiadomo ludzie tu są przeczuleni na punkcie jakości oleju w naszych starych klekotach i jak tylko coś padnie to zawsze jest winą olej.... to nic że auto ma naście lat, setki tysięcy km, etc....

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 wrz 2010, 09:22

do tego silnika spokojnie bym lał najtańszy 15w40 do diesli, ale wymieniałbym po 10.000 max.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80

Post autor: levis1991 » 22 wrz 2010, 18:12

jak tak to zapraszam w Łukowie mozecie kupic litr oleju na obwodnicy za 15zł mozna go lać do tirów i rowniez do waszych kletów, tematów było wiele i zaczynaja znawcy mówić przez siebie. Powiedz mi dlaczego ja zmienilem olej z mineralnego na syntetyk? I jeszcze moj kumpel tak zrobil a jezdzil na mineralnym 5lat, i nie ma zadnych wyciekow popychacze juz tak z rana nie klekocza przy odalaniu inaczej pracuje silnik, mniej sie nagrzewa w lato co jest +. Tyle z mojej strony twoj samochod rob sobie co chcesz z nim. Ten temat robi sie taki sam jak poprzednie.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 22 wrz 2010, 22:16

To może i Ja coś od siebie dodam 8-) , jako że miałem 1.6 D JK i wymieniłem olej na LOTOS to po 2 dniach spuściłem go i wymieniłem na MOBIL 1, silnik w JK klekocze sobie nie cicho, ale na LOTOSIE myślałem że coś się rozleciało, faktycznie może mam kompleks jeśli chodzi o auto i wszelkie obce odgłosy które nie powinny mieć miejsca, silnik po spuszczeniu starego oleju i zalaniu LOTOSA miał całkowicie inną kulturę pracy, po spuszczeniu LOTOSA i zalaniu MOBIL 1 wszystko wróciło do normy, jako że jesteś studentem nie powinieneś oszczędzać, kwestia tak jak koledzy wspomnieli 20-30zł to naprawdę nie dużo, nigdy więcej nie kupię LOTOSA, i niech sobie zachwalają, polecają ten olej nie jest dla mnie wart tych pieniędzy, no chyba że ma być tylko olejem do rozlatującego się już silnika który połyka go w litrach.
Pozdrawiam Markus <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: MUNIOR » 23 wrz 2010, 11:04

Lotos to szczyny ,takie moje zdanie .Jak ktoś chce przepis na szybkie dojeżdżenie silnika to polecam LOTOSA minerala ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”

opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl