[All] Wskaźnik temperatury spalin - warto inwestowac ?
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
[All] Wskaźnik temperatury spalin - warto inwestowac ?
Witam jak w temacie
z racji że nie mam turbo i wskaźnik doładowania mi nie potrzebny a nie powiem lubię mieć w aucie pełno zegarków myślę o czymś takim.
Czy ktoś się spotkał z tym jeśli chodzi o montaż,podłączenie :->
z racji że nie mam turbo i wskaźnik doładowania mi nie potrzebny a nie powiem lubię mieć w aucie pełno zegarków myślę o czymś takim.
Czy ktoś się spotkał z tym jeśli chodzi o montaż,podłączenie :->
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2010, 23:38 przez shellah, łącznie zmieniany 1 raz.
Załóż sobie na każdym garze z osobna - będziesz miał 6 wskaźników. Przynajmniej będziesz miał pełny wgląd w parametry pracy silnika. Jak w lokomotywie . Później załóż sobie dziennik i notuj temperatury spalin. Po dwóch latach będziesz miał piękne wykresy jak to Ci się zawory zużywały, kiedy to Ci oleju przybrało... Z tym termoparami za kosmiczne pieniądze będziesz mógł sobie pozwolić na wyjęcie sondy lamba (czy tez dwóch) i zastąpienie ich potencjometrami. Sam będziesz mógł sobie nastawiać mieszankę stechiometryczną później jeszcze można założyć maksymometr wyskalować termometr i założyć czytnik obciążenia silnika i będziesz miał w kabinie taki engin control room jak na statkach mają. Ale parametry będziesz czytał wszystkie tylko nie wiem czy Tobie jako kapitanowi mechanik do pomocy nie będzie potrzebny :mrgreen:
pokaż jak wygląda termometr. Jak termopara to wspawanie w kolektor, jak jakieś niewiadomo co przyklejane gdzieś to sprawa prosta;) Ja nie wiem po co Ci tyle stresu nagle się dowiesz że Ci temperatura rośnie, albo, że spada... ehh to tak jak by sobie wskaźnik jakości spalin w środku zamontować później co drugi dzień u mechanika bo hcl-e za wysokie 8-)
no jak będziesz musiał gniazdo na termoparę w kolektorze robić o nie wiem czy tak za darmo ...
Poza tym, jeśli to faktycznie jest termopara ( a z tego co mnie kiedyś w szkole uczyli to poza laserem nie ma dla niej alternatywy w tym zakresie temperatur) to jeszcze ją trzeba skalibrować przed założeniem... inaczej będzie pokazywać głupoty. No chyba że jest już skalibrowana... Ale z drugiej strony nie wierzę żeby termoparę dawali gdziekolwiek za free więc bardzo jestem ciekaw cóż to za wynalazki montuje się w samochodach...
Poza tym, jeśli to faktycznie jest termopara ( a z tego co mnie kiedyś w szkole uczyli to poza laserem nie ma dla niej alternatywy w tym zakresie temperatur) to jeszcze ją trzeba skalibrować przed założeniem... inaczej będzie pokazywać głupoty. No chyba że jest już skalibrowana... Ale z drugiej strony nie wierzę żeby termoparę dawali gdziekolwiek za free więc bardzo jestem ciekaw cóż to za wynalazki montuje się w samochodach...