Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 TDI 1Z] Na co to zbiorniczek?

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

[1,9 TDI 1Z] Na co to zbiorniczek?

Post autor: mariusz8282 » 21 wrz 2010, 22:55

Panowie, nie mam ksiazki do auta i chce sie upewnic od czego to jest zbiorniczek? - zakreslony na czerwono na zalaczonym zdjeciu. Domyslam sie ze od wspomagania ale pewnosci nie mam. Plynu mam na minimum wiec musze dolac ale nie chce wlać w ciemno. Tak ze prosze o informacje. Napiszcie mi tez jaki rodzaj plynu sie tam wlewa (nazwa, oznaczenie itp). :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 wrz 2010, 23:08

Wspomaganie.

Olej AFT dexterII (ogólnie olej do skrzyń automatycznych)

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 21 wrz 2010, 23:12

a tu masz temacik z tym związany https://audi80.pl/80-b4-20-abk-plyn- ... vt1014.htm

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 21 wrz 2010, 23:15

Czyli dobrze myslalem :) Jesli chodzi o ten płyn to tylko tym zalac co podałes i jest on orginalnie stosowanym tutaj? Czy jest to moze plyn "odpowiednik" i mozna go mieszac ze starym innym bezproblemowo? Jak rozumiem jest on do skrzyni automatycznej ale i zastosowany zostal do wspomagania w naszych audiczkach?

[ Dodano: 2010-09-21, 23:16 ]
Ooo, dzieki :)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 22 wrz 2010, 21:40

najlepiej to weź strzykawkę ,wyciągnij trochę poczekaj aż ostanie i zobaczysz jaki ma kolor bo wiesz oryginalnie to powinien iść zielony minerał ale kto wie co tam nalane ;-)

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 22 wrz 2010, 22:31

Oki, tak zrobie. A co jesli to jakis inny plyn (nie oryginal)? To moge uzupelnic orginalnym skoro i tak juz ten zalany nie wiadomo od kiedy (jesli to oczywiscie nie orginal)? Podejrzewam ze nigdy nie bylo dolewane i juz ubylo z biegiem lat a nikt nie uzupelnial, dlatego jest minimum.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 22 wrz 2010, 22:56

mariusz8282 pisze:Oki, tak zrobie. A co jesli to jakis inny plyn (nie oryginal)? To moge uzupelnic orginalnym skoro i tak juz ten zalany nie wiadomo od kiedy (jesli to oczywiscie nie orginal)? Podejrzewam ze nigdy nie bylo dolewane i juz ubylo z biegiem lat a nikt nie uzupelnial, dlatego jest minimum.
Skoro podejrzewasz ze nikt nie wymieniał to wymień całość, nie baw sie w dolewki. W koncu tam chyba litr wchodzi. Tylko najpierw ustal czy masz syntetyk (czerwony) czy mineralny (zielony). I lej oryginał, lepiej nie eksperymentować z pompą.

PS. nie masz żadnego napisu na zbiorniczku jaki plyn stosować?

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 23 wrz 2010, 18:17

Wiec sprawa ma sie tak ze plynu jest troche ponizej polowy. Jesli chodzi o kolor to jest raczej barwy czerwonej (ale nie az tak intensywnej, wpadajacy w brąz). Napewno nie jest zielony. I teraz tak, ze na pojemniku jest napisane: USE ONLY MINERAL HYDRAULIC FLUID oznaczenie ponizej jakies G002000 (czyli uzywac tylko orginalny olej mineralny o tym oznaczeniu). Moze mi ktos w takim razie napisac jaki to olej bedzie np link z allegro? Percevalle, radzisz zeby wymienic caly plyn niz dolewac. Mozesz powiedziec jak sie wymienia ten plyn tzn. spuszcza stary i zalewa nowy?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 wrz 2010, 18:17

korek ma zielony czyli raczej powinien iść G002000 czyli zielony minerał <ok> możesz kupić np.z Febiego zamiennik bo tego oryginału już nie produkują ;-) a jak wymienić itd. to szukajka <ok> było tematów kupę na ten temat http://moto.allegro.pl/plyn-do-wspomaga ... 82535.html

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 23 wrz 2010, 19:36

cos ciezko mi znalesc jakiegokolwiek tematu przez szukajke na temat wymiany plynu od wspomagania :/ Jak cos widzicie to poprosze linka.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 23 wrz 2010, 20:08

trudno ne domyslieć sie ze trzeba dolna gumowa gume odkrecic od splywu z zbiorniczka do wspomagania podrzucic cos pod auto pokrecic pare razy kolami w prawo w lewo, przykrecic, zalać poruszac pare razy kolami na boki i git

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 wrz 2010, 21:05


mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 23 wrz 2010, 22:15

dzieki ziomki, bedzie chwila czasu to bede działał z wymiana :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 wrz 2010, 19:53

Zielony, Czerwony, Brązowaty jasno co to za róznica?

Orginalnie jest jasny brąz przezroczysty reszta to tylko zabarwiany olej. Nie ma Lini produkcyjnej gdzie się uzyskuje (zielony czerwony) olej to są oleje mieszane z barwnikami.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 wrz 2010, 15:18

Jarewa pisze:Zielony, Czerwony, Brązowaty jasno co to za róznica?

Orginalnie jest jasny brąz przezroczysty reszta to tylko zabarwiany olej. Nie ma Lini produkcyjnej gdzie się uzyskuje (zielony czerwony) olej to są oleje mieszane z barwnikami.
kolor płynu odpowiada jego składowi chemicznemu,po to są kolory:
zielony - minerał
żółty - półsyntetyk
czerwony - syntetyk

w większości samochodów także w naszych audi masz na zbiorniczku napisane jaki ma być zalany płyn i jest to najprawdopodobniej minerał czyli zielony najlepiej Febi 6162 wystarczy 1L bo do układu wchodzi niecały litr.u mnie przed wymianą kolor płynu był ciemno brązowy więc po kolorze i tak nie dojdziesz co jest zalane zwłaszcza jak nikt go nie wymieniał.aha i przy wymianie warto się zaopatrzyć w nowa podkładkę bo po ponownym wkręceniu śruby często sączy się stamtąd płyn.wymieniałem już w 3 audi płyn i w każdym było to samo...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl