[1,9 TDI 1Z] Na co to zbiorniczek?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
[1,9 TDI 1Z] Na co to zbiorniczek?
Panowie, nie mam ksiazki do auta i chce sie upewnic od czego to jest zbiorniczek? - zakreslony na czerwono na zalaczonym zdjeciu. Domyslam sie ze od wspomagania ale pewnosci nie mam. Plynu mam na minimum wiec musze dolac ale nie chce wlać w ciemno. Tak ze prosze o informacje. Napiszcie mi tez jaki rodzaj plynu sie tam wlewa (nazwa, oznaczenie itp).
a tu masz temacik z tym związany https://audi80.pl/80-b4-20-abk-plyn- ... vt1014.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Czyli dobrze myslalem Jesli chodzi o ten płyn to tylko tym zalac co podałes i jest on orginalnie stosowanym tutaj? Czy jest to moze plyn "odpowiednik" i mozna go mieszac ze starym innym bezproblemowo? Jak rozumiem jest on do skrzyni automatycznej ale i zastosowany zostal do wspomagania w naszych audiczkach?
[ Dodano: 2010-09-21, 23:16 ]
Ooo, dzieki
[ Dodano: 2010-09-21, 23:16 ]
Ooo, dzieki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Skoro podejrzewasz ze nikt nie wymieniał to wymień całość, nie baw sie w dolewki. W koncu tam chyba litr wchodzi. Tylko najpierw ustal czy masz syntetyk (czerwony) czy mineralny (zielony). I lej oryginał, lepiej nie eksperymentować z pompą.mariusz8282 pisze:Oki, tak zrobie. A co jesli to jakis inny plyn (nie oryginal)? To moge uzupelnic orginalnym skoro i tak juz ten zalany nie wiadomo od kiedy (jesli to oczywiscie nie orginal)? Podejrzewam ze nigdy nie bylo dolewane i juz ubylo z biegiem lat a nikt nie uzupelnial, dlatego jest minimum.
PS. nie masz żadnego napisu na zbiorniczku jaki plyn stosować?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Wiec sprawa ma sie tak ze plynu jest troche ponizej polowy. Jesli chodzi o kolor to jest raczej barwy czerwonej (ale nie az tak intensywnej, wpadajacy w brąz). Napewno nie jest zielony. I teraz tak, ze na pojemniku jest napisane: USE ONLY MINERAL HYDRAULIC FLUID oznaczenie ponizej jakies G002000 (czyli uzywac tylko orginalny olej mineralny o tym oznaczeniu). Moze mi ktos w takim razie napisac jaki to olej bedzie np link z allegro? Percevalle, radzisz zeby wymienic caly plyn niz dolewac. Mozesz powiedziec jak sie wymienia ten plyn tzn. spuszcza stary i zalewa nowy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
korek ma zielony czyli raczej powinien iść G002000 czyli zielony minerał <ok> możesz kupić np.z Febiego zamiennik bo tego oryginału już nie produkują a jak wymienić itd. to szukajka <ok> było tematów kupę na ten temat http://moto.allegro.pl/plyn-do-wspomaga ... 82535.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
kolor płynu odpowiada jego składowi chemicznemu,po to są kolory:Jarewa pisze:Zielony, Czerwony, Brązowaty jasno co to za róznica?
Orginalnie jest jasny brąz przezroczysty reszta to tylko zabarwiany olej. Nie ma Lini produkcyjnej gdzie się uzyskuje (zielony czerwony) olej to są oleje mieszane z barwnikami.
zielony - minerał
żółty - półsyntetyk
czerwony - syntetyk
w większości samochodów także w naszych audi masz na zbiorniczku napisane jaki ma być zalany płyn i jest to najprawdopodobniej minerał czyli zielony najlepiej Febi 6162 wystarczy 1L bo do układu wchodzi niecały litr.u mnie przed wymianą kolor płynu był ciemno brązowy więc po kolorze i tak nie dojdziesz co jest zalane zwłaszcza jak nikt go nie wymieniał.aha i przy wymianie warto się zaopatrzyć w nowa podkładkę bo po ponownym wkręceniu śruby często sączy się stamtąd płyn.wymieniałem już w 3 audi płyn i w każdym było to samo...