Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] Szarpie na 3,4 i 5 biegu ale nie zawsze

ODPOWIEDZ
klekocix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 23 kwie 2010, 09:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[B4 TDI] Szarpie na 3,4 i 5 biegu ale nie zawsze

Post autor: klekocix » 22 wrz 2010, 09:44

Mam problem z szarpaniem silnika ale z tego co czytałem inny niż wszystkie.

Otóż na 3-4-5 biegów zdarza mu się szarpać przyspieszając z niskich obrotów. Nie dzieje się to zawsze, ale często. Niezależnie czy silnik nagrzany czy zimny

- nastawnik był czyszczony oraz wymieniany na drugi (wszystko doregulowane przez fachowca)
- ustawiony właściwy kąt wtrysku
- próbowałem na wtryskach 210 i 185 (na 185 szarpie nieznacznie mniej)
- próbowałem na seryjnym programie jak i na chipie (na seryjnym szarpie nieznacznie mniej)
- błąd w komputerze jest jeden i brzmi mniej więcej tak "czujnik ciśnienia w układzie dolotowym - przerwa albo zwarcie do masy - błąd sporadyczny" (chodzi o czujnik na gumowym przewodzie po lewej stronie i niżej od N75, a ten błąd jest dużo dłużej niż pojawia się szarpanie, innych błędów nie ma)
- nowe kompletne sprzęgło Sachs

Co to może być za cholerstwo?
Jak zaznaczyłem szarpanie nie pojawia się zawsze ale w ok. 70% przypadków.

Czytałem gdzieś na forum, że może to być zabrudzony czujnik położenia wału, ale gdzie go znajdę?
Czy może macie jakieś inne sugestie.

Szczególnie szarpie w zakresie 1400 - 1700 obr, czasami zdarza się wyżej na obrotach.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 wrz 2010, 10:30

Sprawdz czujnik wzniosu iglicy, jaki posiadasz nastawnik i czy napewno ten zmieniony był sprawny.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 wrz 2010, 10:31

klekocix pisze:Czytałem gdzieś na forum, że może to być zabrudzony czujnik położenia wału, ale gdzie go znajdę?
Może być ,znajdziesz go po lewej stronie od filtra oleju ,w bloku silnika ,szukaj po kablu.Czasami przeciera się sam kabel .Podmień też wtrysk sterujący ,o ile nie podmieniałeś .Sprzęgło sobie odpuszczamy

klekocix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 23 kwie 2010, 09:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » 22 wrz 2010, 10:43

MUNIOR pisze:
klekocix pisze:Czytałem gdzieś na forum, że może to być zabrudzony czujnik położenia wału, ale gdzie go znajdę?
Może być ,znajdziesz go po lewej stronie od filtra oleju ,w bloku silnika ,szukaj po kablu.Czasami przeciera się sam kabel .Podmień też wtrysk sterujący ,o ile nie podmieniałeś .Sprzęgło sobie odpuszczamy
Odnośnie czyszczenia czujnika położenia wału to wystarczy go wykręcić i przeczyścić szmatką? Czy jakieś specjalne zabiegi należy robić?

Wtryski zmieniałem, próbowałem z zestawem 210 z silnika AEL 140KM (moje podstawowe wtryski) a obecnie jeżdżę na pożyczonych od kolegi 185 z silnika ALE 90KM (wyjęte ze sprawnego działającego silnika po zmianie ich na ASV).

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 22 wrz 2010, 10:44

Kolego, u mnie tez bylo szarpanie, prawie zniknelo po zaslepieniu egra (u mnie byl martwy) i przeczyszczeniu przeplywki, nie wiem konkretnie ktory zabieg pomogl, bo oba byly zrobione za jednym razem, jak masz na pierburgu to w logach dynamicznych by cos wyszlo np ze przeplywka nie domaga.

A tak pozatym to takze to co koledzy napisali ;)

A moze gdzies Ci powietrze zaciaga razem z paliwem? to tez trzeba by sprawdzic...
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, 10:55 przez audion, łącznie zmieniany 1 raz.

klekocix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 23 kwie 2010, 09:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » 22 wrz 2010, 10:46

WOJTEK26 pisze:Sprawdz czujnik wzniosu iglicy, jaki posiadasz nastawnik i czy napewno ten zmieniony był sprawny.
Mam nastawnik indukcyjny, przepływomierz Pierburg.

Odnośnie nastawnika to pojechałem na jego wymianę na inny już wyczyszczony i niestety szarpanie nie ustało. Po kilku godzinach przyjechałem do tej osoby która zakładała mi nastawnik i zmieniła go z powrotem na mój, już wyczyszczony. Żadnej różnicy nie odczułem między tymi dwoma.
Do tego odpinałem kabel od impulsatora ze skrzyni biegów i nie było żadnej różnicy "z" czy "bez".

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 wrz 2010, 13:07

Wiec pozostało sprawdzenie wtryskiwacza sterującego

klekocix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 23 kwie 2010, 09:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » 22 wrz 2010, 18:44

WOJTEK26 pisze:Wiec pozostało sprawdzenie wtryskiwacza sterującego
...ale tak jak pisałem powyżej wymieniałem 2 zestawy wtryskiwaczy, każdy miał inny wtrysk sterujący. Czy może sugerujesz, że obydwa zestawy miały uszkodzone wtryski sterujace?

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 22 wrz 2010, 19:35

Kolego jest taka możliwość.

U mnie na przykład jak padł wtrysk sterujący to komp mi nawet tego problemu nie wykrywał.

dopiero jak zaczął walić jak oszalały to po wymianie chodzi jak igła i szarpanie ustało.

Sprawdź sobie połączenie z wtryskiem.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 28 lut 2013, 21:13

Koledzy ja też mam taki problem z tym szarpaniem czasami szarpie na 3-4-5 nastawnik wyczyszczony bo myślałem ze to przez to szarpie rozebrałem i nie był wcale brudny na 5 przy 100 potrafi szarpać ale to nie zawsze. mam wtryski afn i chipsa. Czy to może czujnik położenia wału?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl