[B4 TDI] Szarpie na 3,4 i 5 biegu ale nie zawsze
[B4 TDI] Szarpie na 3,4 i 5 biegu ale nie zawsze
Mam problem z szarpaniem silnika ale z tego co czytałem inny niż wszystkie.
Otóż na 3-4-5 biegów zdarza mu się szarpać przyspieszając z niskich obrotów. Nie dzieje się to zawsze, ale często. Niezależnie czy silnik nagrzany czy zimny
- nastawnik był czyszczony oraz wymieniany na drugi (wszystko doregulowane przez fachowca)
- ustawiony właściwy kąt wtrysku
- próbowałem na wtryskach 210 i 185 (na 185 szarpie nieznacznie mniej)
- próbowałem na seryjnym programie jak i na chipie (na seryjnym szarpie nieznacznie mniej)
- błąd w komputerze jest jeden i brzmi mniej więcej tak "czujnik ciśnienia w układzie dolotowym - przerwa albo zwarcie do masy - błąd sporadyczny" (chodzi o czujnik na gumowym przewodzie po lewej stronie i niżej od N75, a ten błąd jest dużo dłużej niż pojawia się szarpanie, innych błędów nie ma)
- nowe kompletne sprzęgło Sachs
Co to może być za cholerstwo?
Jak zaznaczyłem szarpanie nie pojawia się zawsze ale w ok. 70% przypadków.
Czytałem gdzieś na forum, że może to być zabrudzony czujnik położenia wału, ale gdzie go znajdę?
Czy może macie jakieś inne sugestie.
Szczególnie szarpie w zakresie 1400 - 1700 obr, czasami zdarza się wyżej na obrotach.
Otóż na 3-4-5 biegów zdarza mu się szarpać przyspieszając z niskich obrotów. Nie dzieje się to zawsze, ale często. Niezależnie czy silnik nagrzany czy zimny
- nastawnik był czyszczony oraz wymieniany na drugi (wszystko doregulowane przez fachowca)
- ustawiony właściwy kąt wtrysku
- próbowałem na wtryskach 210 i 185 (na 185 szarpie nieznacznie mniej)
- próbowałem na seryjnym programie jak i na chipie (na seryjnym szarpie nieznacznie mniej)
- błąd w komputerze jest jeden i brzmi mniej więcej tak "czujnik ciśnienia w układzie dolotowym - przerwa albo zwarcie do masy - błąd sporadyczny" (chodzi o czujnik na gumowym przewodzie po lewej stronie i niżej od N75, a ten błąd jest dużo dłużej niż pojawia się szarpanie, innych błędów nie ma)
- nowe kompletne sprzęgło Sachs
Co to może być za cholerstwo?
Jak zaznaczyłem szarpanie nie pojawia się zawsze ale w ok. 70% przypadków.
Czytałem gdzieś na forum, że może to być zabrudzony czujnik położenia wału, ale gdzie go znajdę?
Czy może macie jakieś inne sugestie.
Szczególnie szarpie w zakresie 1400 - 1700 obr, czasami zdarza się wyżej na obrotach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Może być ,znajdziesz go po lewej stronie od filtra oleju ,w bloku silnika ,szukaj po kablu.Czasami przeciera się sam kabel .Podmień też wtrysk sterujący ,o ile nie podmieniałeś .Sprzęgło sobie odpuszczamyklekocix pisze:Czytałem gdzieś na forum, że może to być zabrudzony czujnik położenia wału, ale gdzie go znajdę?
Odnośnie czyszczenia czujnika położenia wału to wystarczy go wykręcić i przeczyścić szmatką? Czy jakieś specjalne zabiegi należy robić?MUNIOR pisze:Może być ,znajdziesz go po lewej stronie od filtra oleju ,w bloku silnika ,szukaj po kablu.Czasami przeciera się sam kabel .Podmień też wtrysk sterujący ,o ile nie podmieniałeś .Sprzęgło sobie odpuszczamyklekocix pisze:Czytałem gdzieś na forum, że może to być zabrudzony czujnik położenia wału, ale gdzie go znajdę?
Wtryski zmieniałem, próbowałem z zestawem 210 z silnika AEL 140KM (moje podstawowe wtryski) a obecnie jeżdżę na pożyczonych od kolegi 185 z silnika ALE 90KM (wyjęte ze sprawnego działającego silnika po zmianie ich na ASV).
Kolego, u mnie tez bylo szarpanie, prawie zniknelo po zaslepieniu egra (u mnie byl martwy) i przeczyszczeniu przeplywki, nie wiem konkretnie ktory zabieg pomogl, bo oba byly zrobione za jednym razem, jak masz na pierburgu to w logach dynamicznych by cos wyszlo np ze przeplywka nie domaga.
A tak pozatym to takze to co koledzy napisali
A moze gdzies Ci powietrze zaciaga razem z paliwem? to tez trzeba by sprawdzic...
A tak pozatym to takze to co koledzy napisali
A moze gdzies Ci powietrze zaciaga razem z paliwem? to tez trzeba by sprawdzic...
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, 10:55 przez audion, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam nastawnik indukcyjny, przepływomierz Pierburg.WOJTEK26 pisze:Sprawdz czujnik wzniosu iglicy, jaki posiadasz nastawnik i czy napewno ten zmieniony był sprawny.
Odnośnie nastawnika to pojechałem na jego wymianę na inny już wyczyszczony i niestety szarpanie nie ustało. Po kilku godzinach przyjechałem do tej osoby która zakładała mi nastawnik i zmieniła go z powrotem na mój, już wyczyszczony. Żadnej różnicy nie odczułem między tymi dwoma.
Do tego odpinałem kabel od impulsatora ze skrzyni biegów i nie było żadnej różnicy "z" czy "bez".