Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ALL] El. szyby czasówka

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
skrzysio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:42
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

[B4 ALL] El. szyby czasówka

Post autor: skrzysio » 24 sie 2010, 11:45

Witam
Denerwuje Cię to że szyby nie działaja po wyłączeniu stacyjki ??
bardzo małym kosztem możesz to zmienić.

potrzebne:
- przekaźnik np Typ 560, 561, każdy ze stykiem NO bez elektroniki
- podstawka pod przekaźnik
- dioda prostownicza
- wkrętak, lutownica i koszulki termo. lub izolacja

Obrazek


zasada działania :
Po wyłączeniu zapłonu w przewodzie czarno-białym który idzie do lampki oswietlenia wnętrza pojawia się (-) (przez 30 sekund
lub kiedy mamy otwarte drzwi cały czas przez 4 minuty i 30 sek.)
załącza nam przekaźnik wraz z lampką ośw. wnętrza, a przekaźnik daje napięcie do przewodu zasilającego włączniki szyb.

Dioda prostownicza - potrzebna aby prąd z przekaźnika nie zasilał nam stacyjki (od tyłu) tzn. aby otwarcie drzwi nie załączało nam zapłonu. Należy wlutować ją w odpowiedni sposób (kreska na diodzie od strony podłączenia przekaźnika)

Podłączenie:
Wszystkie przewody znajdują się pod deską rozdzielczą
Przewód biało-czarny (img.jeden z trzech) - czasowe włączenie ośw. wnętrza

Obrazek

Przewód czarny (gruby, nie z tych trzech) - zasilanie włączników szyb po stacyjce
stały (+) - u mnie po bezpieczniku 10A alarmu (czerwony).

Obrazek


Zalety:
dłuższe życie stacyjki, mniej nerwów.

Wady:
30 min pracy.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 wrz 2010, 19:08

no nieźle to obmyśliłeś ale przez jaki czas działają szyby po wyłączeniu zapłonu?? działają tylko tyle czasu ile pojawia się sygnał dla oświetlenia wnętrza?? trochę łatwiejszym sposobem niż ty przedstawiłeś jest wpięcie się pod szyberdach gdyż on ma podtrzymanie aż do momentu otwarcia drzwi (przynajmniej u mnie).no i ten sposób dotyczy tylko tych którzy maja elektryczny szyberdach...

skrzysio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:42
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: skrzysio » 21 wrz 2010, 21:14

po wyłaczeniu zapłonu i otwarciu drzwi jest 4 minuty i 30 sekund (myśle że to dużo),jeśli w tym czasie nie zamknę szyb wszystko sie usypia, ale wystarczy zamkne i otworzę drzwi i znów mam 4,5 minuty.
Masz oczywiście racje, ale :) dla mnie praktyczniejsze jest jednak moje rozwiązanie dlatego że nawet jak zostawię uchylone szyby i aby je domknąć np. po godzinie wystarczy że otworzę drzwi i mogę, a w Twoim rozwiązaniu musiał bym włożyć kluczyk do stacyjki aby wzbudzić przekaźnik od szybera zamknąć drzwi i dopiero ze mą siedzącym w środku domknąc szyby.
Każdy robi jak lubi :) u Ciebie kwestja przyzwyczajenia aby zamknąć szyby przed otwarciem drzwi. A u mnie ryzyko że jak dioda trzaśnie (a juz miesiąc na tym śmiga) będę miał zapłon po otwarciu drzwi :) ale o to sie nie boje gdyż większość elektroników twierdzi że jak dioda będzie uszkodzona nie puszcza w obie strony więc zapłonu mi nie włączy :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 wrz 2010, 15:31

no niestety sposób z szyberdachem jest o tyle kiepski że musisz mieć kluczyk w stacyjce po otwarciu drzwi.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 wrz 2010, 21:48

hudy pisze:trochę łatwiejszym sposobem niż ty przedstawiłeś jest wpięcie się pod szyberdach gdyż on ma podtrzymanie aż do momentu otwarcia drzwi (przynajmniej u mnie).no i ten sposób dotyczy tylko tych którzy maja elektryczny szyberdach...
Jak się ma ele. szyby + el. szyber to obie rzeczy są zasilane z jednego modułu.

Ja niedawno zrobiłem podobnie u siebie na wzór BMW: https://audi80.pl/b3-b4-sterowanie-e ... t39605.htm

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 wrz 2010, 16:04

aldi pisze:Jak się ma ele. szyby + el. szyber to obie rzeczy są zasilane z jednego modułu.
ale ja mówię tu o oryginalnym elektrycznym szyberdachu + dokładanych szybach...

skrzysio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:42
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: skrzysio » 23 wrz 2010, 20:45

"Ja niedawno zrobiłem podobnie u siebie na wzór BMW: https://audi80.pl/b3-b4-sterowanie-e ... t39605.htm"

oj oj oj ale nakombinowałeś :) ale to ma prawo działać :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 paź 2010, 19:13

skrzysio pisze: A u mnie ryzyko że jak dioda trzaśnie (a juz miesiąc na tym śmiga) będę miał zapłon po otwarciu drzwi :) ale o to sie nie boje gdyż większość elektroników twierdzi że jak dioda będzie uszkodzona nie puszcza w obie strony więc zapłonu mi nie włączy :)
To lepiej zmień elektroników. Bo z tym nigdy nie wiadomo jak się spali co będzie. No chyba że ktoś jest czarodziejem? <ok> Tyczy się każdego kawałka krzemu.

skrzysio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:42
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: skrzysio » 12 paź 2010, 00:40

:) co bedzie ?? :) 25 groszy zmiana na nowy i znów zadziała, już dwa miesiące :) jak przestanie działać niezwłocznie poinformuję że to chu.. pomysł :) jak narazie jestem całkowicie zadowolony i wierzę swoim elektronikom :) ale propozycje na mocniejsze elementy mile widziane :)
Cel - proste, dla każdego, kilka elementów, max 30 min pracy :)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 paź 2010, 19:58

Jarewa pisze:
skrzysio pisze: A u mnie ryzyko że jak dioda trzaśnie (a juz miesiąc na tym śmiga) będę miał zapłon po otwarciu drzwi :) ale o to sie nie boje gdyż większość elektroników twierdzi że jak dioda będzie uszkodzona nie puszcza w obie strony więc zapłonu mi nie włączy :)
To lepiej zmień elektroników. Bo z tym nigdy nie wiadomo jak się spali co będzie. No chyba że ktoś jest czarodziejem? <ok> Tyczy się każdego kawałka krzemu.
masz rację, dioda to nie bezpiecznik i jak padnie to następuje wewnątrz jej zwarcie (jednym słowem robi się z niej zwykły przewód) i dlatego jest stosowana w większości sprzętu elektronicznego jako zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem zasilania (włączona równolegle do zasilania ale zaporowo), wyjątek stanowiły małe diody ostrzowe, w których potrafił się przepalić cienki drucik łączący krzem (lub german) z końcówką

skrzysio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:42
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: skrzysio » 15 paź 2010, 21:12

:) dobrze, może macie rację w tych czarnych scenariuszach które mogą sie nigdy nie sprawdzić, a teraz po polsku proszę, co proponujecie zamiast tej diody.

a co sadzicie o Tym ?? zasada działania bez zmian a dioda wyeliminowana zmiana przekaźnika na 571,563 lub podobny zwierno rozwierny

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 paź 2010, 23:49

schemat bezpieczniejszy od tego z diodą <ok> i chyba nie wymaga już komentarza ;-)

skrzysio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:42
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: skrzysio » 17 paź 2010, 04:37

niee , nie może być tak prosto a co będzie jak spadnie przewód z krańcówki i zmasuje lub spali sie cewka przekaźnika ?? ( takie same piepszenie jak ewentualne spalenie tej diody) z szacunciem dla znawców bo mogą mieć racje. ale puki co są w błędzie , odziwo działa

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 18 paź 2010, 19:34

przekaźniki są fabrycznie montowane w autach więc nie ma co porównywać do diód :-P ale skoro piszesz że jest ok to raczej ci samochód nie spłonie <ok>

grzegrzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 15 paź 2010, 15:11

Post autor: grzegrzu » 29 paź 2010, 20:38

ja w moim autku mam oryginalne el. szyby i lusterka i po wyłączeniu kluczyka i wyjęciu go ze stacyjki mogę operować szybami dopóki nie otworze drzwi kierowcy tak samo działa podświetlenie przycisków szyb

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl