[B4 ALL] El. szyby czasówka
[B4 ALL] El. szyby czasówka
Witam
Denerwuje Cię to że szyby nie działaja po wyłączeniu stacyjki ??
bardzo małym kosztem możesz to zmienić.
potrzebne:
- przekaźnik np Typ 560, 561, każdy ze stykiem NO bez elektroniki
- podstawka pod przekaźnik
- dioda prostownicza
- wkrętak, lutownica i koszulki termo. lub izolacja
zasada działania :
Po wyłączeniu zapłonu w przewodzie czarno-białym który idzie do lampki oswietlenia wnętrza pojawia się (-) (przez 30 sekund
lub kiedy mamy otwarte drzwi cały czas przez 4 minuty i 30 sek.)
załącza nam przekaźnik wraz z lampką ośw. wnętrza, a przekaźnik daje napięcie do przewodu zasilającego włączniki szyb.
Dioda prostownicza - potrzebna aby prąd z przekaźnika nie zasilał nam stacyjki (od tyłu) tzn. aby otwarcie drzwi nie załączało nam zapłonu. Należy wlutować ją w odpowiedni sposób (kreska na diodzie od strony podłączenia przekaźnika)
Podłączenie:
Wszystkie przewody znajdują się pod deską rozdzielczą
Przewód biało-czarny (img.jeden z trzech) - czasowe włączenie ośw. wnętrza
Przewód czarny (gruby, nie z tych trzech) - zasilanie włączników szyb po stacyjce
stały (+) - u mnie po bezpieczniku 10A alarmu (czerwony).
Zalety:
dłuższe życie stacyjki, mniej nerwów.
Wady:
30 min pracy.
Denerwuje Cię to że szyby nie działaja po wyłączeniu stacyjki ??
bardzo małym kosztem możesz to zmienić.
potrzebne:
- przekaźnik np Typ 560, 561, każdy ze stykiem NO bez elektroniki
- podstawka pod przekaźnik
- dioda prostownicza
- wkrętak, lutownica i koszulki termo. lub izolacja
zasada działania :
Po wyłączeniu zapłonu w przewodzie czarno-białym który idzie do lampki oswietlenia wnętrza pojawia się (-) (przez 30 sekund
lub kiedy mamy otwarte drzwi cały czas przez 4 minuty i 30 sek.)
załącza nam przekaźnik wraz z lampką ośw. wnętrza, a przekaźnik daje napięcie do przewodu zasilającego włączniki szyb.
Dioda prostownicza - potrzebna aby prąd z przekaźnika nie zasilał nam stacyjki (od tyłu) tzn. aby otwarcie drzwi nie załączało nam zapłonu. Należy wlutować ją w odpowiedni sposób (kreska na diodzie od strony podłączenia przekaźnika)
Podłączenie:
Wszystkie przewody znajdują się pod deską rozdzielczą
Przewód biało-czarny (img.jeden z trzech) - czasowe włączenie ośw. wnętrza
Przewód czarny (gruby, nie z tych trzech) - zasilanie włączników szyb po stacyjce
stały (+) - u mnie po bezpieczniku 10A alarmu (czerwony).
Zalety:
dłuższe życie stacyjki, mniej nerwów.
Wady:
30 min pracy.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no nieźle to obmyśliłeś ale przez jaki czas działają szyby po wyłączeniu zapłonu?? działają tylko tyle czasu ile pojawia się sygnał dla oświetlenia wnętrza?? trochę łatwiejszym sposobem niż ty przedstawiłeś jest wpięcie się pod szyberdach gdyż on ma podtrzymanie aż do momentu otwarcia drzwi (przynajmniej u mnie).no i ten sposób dotyczy tylko tych którzy maja elektryczny szyberdach...
po wyłaczeniu zapłonu i otwarciu drzwi jest 4 minuty i 30 sekund (myśle że to dużo),jeśli w tym czasie nie zamknę szyb wszystko sie usypia, ale wystarczy zamkne i otworzę drzwi i znów mam 4,5 minuty.
Masz oczywiście racje, ale dla mnie praktyczniejsze jest jednak moje rozwiązanie dlatego że nawet jak zostawię uchylone szyby i aby je domknąć np. po godzinie wystarczy że otworzę drzwi i mogę, a w Twoim rozwiązaniu musiał bym włożyć kluczyk do stacyjki aby wzbudzić przekaźnik od szybera zamknąć drzwi i dopiero ze mą siedzącym w środku domknąc szyby.
Każdy robi jak lubi u Ciebie kwestja przyzwyczajenia aby zamknąć szyby przed otwarciem drzwi. A u mnie ryzyko że jak dioda trzaśnie (a juz miesiąc na tym śmiga) będę miał zapłon po otwarciu drzwi ale o to sie nie boje gdyż większość elektroników twierdzi że jak dioda będzie uszkodzona nie puszcza w obie strony więc zapłonu mi nie włączy
Masz oczywiście racje, ale dla mnie praktyczniejsze jest jednak moje rozwiązanie dlatego że nawet jak zostawię uchylone szyby i aby je domknąć np. po godzinie wystarczy że otworzę drzwi i mogę, a w Twoim rozwiązaniu musiał bym włożyć kluczyk do stacyjki aby wzbudzić przekaźnik od szybera zamknąć drzwi i dopiero ze mą siedzącym w środku domknąc szyby.
Każdy robi jak lubi u Ciebie kwestja przyzwyczajenia aby zamknąć szyby przed otwarciem drzwi. A u mnie ryzyko że jak dioda trzaśnie (a juz miesiąc na tym śmiga) będę miał zapłon po otwarciu drzwi ale o to sie nie boje gdyż większość elektroników twierdzi że jak dioda będzie uszkodzona nie puszcza w obie strony więc zapłonu mi nie włączy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak się ma ele. szyby + el. szyber to obie rzeczy są zasilane z jednego modułu.hudy pisze:trochę łatwiejszym sposobem niż ty przedstawiłeś jest wpięcie się pod szyberdach gdyż on ma podtrzymanie aż do momentu otwarcia drzwi (przynajmniej u mnie).no i ten sposób dotyczy tylko tych którzy maja elektryczny szyberdach...
Ja niedawno zrobiłem podobnie u siebie na wzór BMW: https://audi80.pl/b3-b4-sterowanie-e ... t39605.htm
"Ja niedawno zrobiłem podobnie u siebie na wzór BMW: https://audi80.pl/b3-b4-sterowanie-e ... t39605.htm"
oj oj oj ale nakombinowałeś ale to ma prawo działać
oj oj oj ale nakombinowałeś ale to ma prawo działać
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To lepiej zmień elektroników. Bo z tym nigdy nie wiadomo jak się spali co będzie. No chyba że ktoś jest czarodziejem? <ok> Tyczy się każdego kawałka krzemu.skrzysio pisze: A u mnie ryzyko że jak dioda trzaśnie (a juz miesiąc na tym śmiga) będę miał zapłon po otwarciu drzwi ale o to sie nie boje gdyż większość elektroników twierdzi że jak dioda będzie uszkodzona nie puszcza w obie strony więc zapłonu mi nie włączy
co bedzie ?? 25 groszy zmiana na nowy i znów zadziała, już dwa miesiące jak przestanie działać niezwłocznie poinformuję że to chu.. pomysł jak narazie jestem całkowicie zadowolony i wierzę swoim elektronikom ale propozycje na mocniejsze elementy mile widziane
Cel - proste, dla każdego, kilka elementów, max 30 min pracy
Cel - proste, dla każdego, kilka elementów, max 30 min pracy
masz rację, dioda to nie bezpiecznik i jak padnie to następuje wewnątrz jej zwarcie (jednym słowem robi się z niej zwykły przewód) i dlatego jest stosowana w większości sprzętu elektronicznego jako zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem zasilania (włączona równolegle do zasilania ale zaporowo), wyjątek stanowiły małe diody ostrzowe, w których potrafił się przepalić cienki drucik łączący krzem (lub german) z końcówkąJarewa pisze:To lepiej zmień elektroników. Bo z tym nigdy nie wiadomo jak się spali co będzie. No chyba że ktoś jest czarodziejem? <ok> Tyczy się każdego kawałka krzemu.skrzysio pisze: A u mnie ryzyko że jak dioda trzaśnie (a juz miesiąc na tym śmiga) będę miał zapłon po otwarciu drzwi ale o to sie nie boje gdyż większość elektroników twierdzi że jak dioda będzie uszkodzona nie puszcza w obie strony więc zapłonu mi nie włączy