Fabryczna instrukcja obsługi tego silnika mówi o wymianie oleju co 7500km.Leo pisze:do tego silnika spokojnie bym lał najtańszy 15w40 do diesli, ale wymieniałbym po 10.000 max.
[b3 1.6d jk] Olej silnikowy pytanie ?
MUNIOR faktycznie Lotos mineralny to szczyny i również nie polecam. Ale półsyntetyk to już dobry olej. Jeżeli mam na półce do wyboru Lotos 10w40 albo Mobil 10w40 (mowa o rozlewanym w PL) to wybrałbym właśnie Lotosa bo to to samo a cena raz niższa. Ja jednak kupuje oleje niemieckie więc przed takimi dylematami nie stoję <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zapewne masz rację ,ja mam uczulenie na mineralnego LotosaŻelu pisze:MUNIOR faktycznie Lotos mineralny to szczyny i również nie polecam. Ale półsyntetyk to już dobry olej. Jeżeli mam na półce do wyboru Lotos 10w40 albo Mobil 10w40 (mowa o rozlewanym w PL) to wybrałbym właśnie Lotosa bo to to samo a cena raz niższa.
Mobil One 15W40
Ja bym polecił Mobil One 15W40 Diesel, 5L kupisz już za 80 zł, silnik przynajmniej u mnie w miarę cicho chodzi, znajomy miał zalany lotosem 15w40 i nie polecam.
Oczywiście półsyntetyk czy mineralny - zależy od przebiegu jaki masz.
Oczywiście półsyntetyk czy mineralny - zależy od przebiegu jaki masz.
Re: Mobil One 15W40
stara gadka mechaników rodem z PRL'u :mrgreen: to jaki polecasz do TDI z przebiegiem 350tys.km :?:Esekowski pisze:Oczywiście półsyntetyk czy mineralny - zależy od przebiegu jaki masz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Mobil One 15W40
A myślałem, że od kondycji silnika... Myślę, że coś więcej na ten temat mogłyby powiedzieć osoby, których auta mają przejechane ponad 300 tys i wciąż latają na full syntetykachEsekowski pisze:Oczywiście półsyntetyk czy mineralny - zależy od przebiegu jaki masz.
EDIT:
UKI, właśnie o Tobie myślałem
Re: [b3 1.6d jk] Olej silnikowy pytanie ?
Uzywałem go 1 L kosztuje jakies 14 - 15zł u mnie na stacji, w 80 B3 1.6 d, sprawdzal sie bardzo dobrze, zadnych problemow, tez tak samo jak Ty jezdzilem 80 za czasow studenckich wiec Cie rozumiem i polecam ten olej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zaryzykował bym stwierdzenie że większość O ile poprzedni użytkownicy stosowali się do zasad użytkowania turbodiesla :mrgreen: kilka egzemplarzy które widziałem ,wszystkie na liczniku miały ok.300 tys,były w całkiem dobrej kondycji ,w tym mój zetor .Nie biorę tu pod uwagę drobnych przypadłości typu ,brudny nastawnik czy padnięta przepływka lub n75 ,tylko że tak powiem mechaniczną kondycję silnikaEsekowski pisze:A co do kondycji silnika w 1Z ile procent Audi 1Z w Polsce mają dobrą kondycję silnika przy 300 000?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
kupiłem silnik z takim przebiegiem 100% napewno bo mój kumpel mi znalazł no i nawet te papierowe naklejki wszystkie są całe na nim więc raczej napewno ma taki przebieg <ok> aha i przyjechał z niemiec bo dziadzio i babacia kupili nowe auto i stare oddali na złom (były dopłaty na nowe auta w niemczech)żebyś widział to audi to normalnie salon aż grzech było rozbierać no ale co jak nie można tu u nas zarejestrować bo w papierach jest złom a audi jak lalka była