Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6/1.9 TD] Modyfikacje - jak podniesc moc - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 wrz 2010, 21:36

U nas mówią: Nie ma ognia bez dymu :mrgreen: :mrgreen: <ok>
Mój błąd :oops: Jakoś dziwnie mi to właśnie brzmiało :mrgreen:

alban09

Post autor: alban09 » 23 wrz 2010, 21:51

no i jest lepiej, dużo dużo lepiej, idzie jak kosa, powoli zaczynam się bać mojego Golfa ;)

Teraz mam taki problemik, na 2ce jest ogień, 4 i 5 tak samo, lecz na trójce powyzej 3,5tys obrotów jest jak by taka dziura ;)

Siwo za mną że łiii...

Teraz rozumiem... i potwierdzam Nie ma ognia bez dymu!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 wrz 2010, 21:54

alban09 pisze:3,5tys obrotów jest jak by taka dziura ;)
A czy na pozostałych biegach powyżej tych obrotów też "tnie moc" czy tylko na 3ce? Jeśli na wszystkich to trzeba byłoby zrobić govmoda (czy jakoś tak). Powyżej 3 czy 3,5 tyś (już nie pamiętam) pompa tnie dawkę paliwa.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 23 wrz 2010, 22:12

Labiel pisze:Powyżej 3 czy 3,5 tyś (już nie pamiętam) pompa tnie dawkę paliwa
GOVMOD - odblokowuje mechaniczny ogranicznik obrotów pompy...

Ale trzeba uważać... bo zbyt duże obroty, i dawka mogą spowodować przekręcenie się silnika lub też tłoki się rozpłyną...
opis z forum caddy: http://www.vwcaddyforum.com/showthread.php?t=41436

alban09

Post autor: alban09 » 24 wrz 2010, 10:23

Tylko na 3ce... reszta jest hardcor ;) czytałem o govmodzie.. Troche się boje pompy az tak rozbebeszać. Jest ktoś z okolic Gliwic co to umie zrobic?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 wrz 2010, 13:09

Jest z Olkusza.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 wrz 2010, 15:28

alban09 pisze:Troche się boje pompy az tak rozbebeszać.
Ja też się bałem, kiedy wreszcie zebrałem się na odwagę to sprzedałem auto :-( Teraz żałuje że nie zrobiłem tego.

alban09

Post autor: alban09 » 24 wrz 2010, 21:26

Labiel kurde podpuszczasz mnie;)

trepek, ile sobie cenisz za taki mod? jak z czasem u Ciebie ? i ile potrzebujesz czasu by to zrobic?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 wrz 2010, 21:44

alban09 pisze:Labiel kurde podpuszczasz mnie;)

trepek, ile sobie cenisz za taki mod? jak z czasem u Ciebie ? i ile potrzebujesz czasu by to zrobic?
O takich sprawach to już na PW sobie porozmawiamy :-)

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 05 gru 2010, 10:43

Trochę czasu mnie nie było na forum. Chcę tylko powiedzieć że operacja uturbienia silnika była i zakończyła się całkowitym sukcesem.

Od początku. Kiedyś wymieniałem same pierścienie bo silnik olej siorbał i ciężko palił, dało to spokój na niecałe 2 lata, potem problem wrócił ze zdwojoną siłą :-) silnik miał kompresję cyl1-34, cyl2-12, cyl3-23, cyl4-32 :shock:
Po długim rozważaniu kupna auta lub remontu wybrałem remont. Zauważyłem po rozebraniu że posiadam natryski na denka w 1Y gdzie nigdy nie było turbo :-D

Przy okazji szlifowania bloku obejrzałem w warsztacie szlifierskim blok 1Z i odpływ oleju z turbo do bloku (w 1.6TD w jest w misie). Zagadałem z chłopem i za 20zł mi zrobili taki otwór z gwintem bo miejsce na niego było (już inżynierowie wiedzieli że 1.9D nie ma racji bytu i musowo TD :-D ).
Po remoncie i złożeniu do kupy zaślepiłem ten otwór bo chciałem go dobrze dotrzeć. Remont wyniósł ok 1600zł, nie licząc roboty bo sam wsio robiłem, dokładnie wszystko sam! (brat pomógł wyjąć i włożyć blok).
Przy okazji remontu pompę rozebrałem od A do Z i uszczelniłem kompletem naprawczym i dałem nową tuleję "gazu". Wszystko dobrze chodziło i wiosną dokupiłem jak pisaliście turbo T2 z IC za 200zł i przystąpiłem do uturbiania.

Było trochę modzenia przy podstawie filtra, przewodach olejowych i powietrznych ale wszystko idzie tanio zrobić. Pompę i wtryski zostawiłem te co były.
Najpierw myślałem że to porażka, mocy mało więcej :-x Jednak nie poddałem się i pomodziłem pompą z dawką. Dawałem stopniowo, sprawdzając że daje to efekt, ze 3xwiększą. Uwierzcie że fabryczne AAZ by wypadły przy nim. Jak na 1.9TDic, własnej roboty, byłem zszokowany.
Jazda autem zaczęła się kleić, normalne przyśpieszanie i wyprzedzanie. Dymu nawet za wiele nie było za mną (pewnie z dobrego sprężania) :-D
Rok pojeździłem jeszcze i auto sprzedałem latem. Turbo z IC wyjąłem bo brat chciał do 1.6D gdy zobaczył jak to śmiga. Gdybym miał powtórzyć tę operację to bez wahania. Jeśli ktoś ma dostęp do części to polecam, turbina nawet bez pompy z regulacją pneumatyczną dawki daje mega kopa.
Do uprzedzonych, uszczelka nie padła ani głowica, nic się nie działo poza chwilowym wzrostem temp do 95C po pałowaniu. Ciągnął od ok 2tyś obr. Dźwięk sprężarki niesamowicie cieszył ucho.

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 06 gru 2010, 14:48

Gratuluje kolego :) Nie mam chęci żeby się w to bawić ale podziwiam Cię za pomysł i wykonanie :) Jak narazie zostaje przy moim 1Y. Jak dla mnie wystarcza zupełnie. A czy wzrosło Ci spalanie dużo po uturbieniu ?

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 06 gru 2010, 17:44

Spalanie wzrosło na początku ale nie wiem ile dokładnie. Było to związane z chęcią nacieszenia się i zabawy :-D Jak emocje opadły to nieznacznie, być może z racji zbyt mocnego podkręcenia pompy o jakieś 0,3-0,5L/100km. Ogólnie przed paliła 5,5latem i 7zimą, po modzie odpowiednio więcej, jak napisałem.
Szczerze jeśli ktoś stoi przed wyborem kupna to lepiej kupić gotowe B4 AAZ i go "pobudzić" forumowymi sposobami <ok> ale jeśli ktoś ma już samo "D", ma dosyć i jest zmęczony jazdą, co prawda, b. tanim dieslem ale ostro zamulonym (najlepiej jak przy okazji robi remont) to szczerze polecam.

P.S Odpływ oleju można bez targania bloku w misie zrobić lub misę od 1.6TD dorwać. Przewody powietrzne olejowe, złączki, kolanka i wszystko co może się przydać dostaniemy w dobrym sklepie z częściami do ciągników rolniczych i siodłowych.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 gru 2010, 12:43

Chłopaki, pomóżcie mi proszę. Wziąłem sie za LDA w swoim SBku i wierzcie mi na słowo - nie da się wyjąć pina :evil: :!:
Zdjąłem dekiel, zaznaczyłem ori pozycję pina i chciałem go wyjąć, kręci się dookoła bez problemu, ale wyjść ani myśli, powiedzie proszę co jest grane, albo co robię źle ?
Nie chcę niczego rozpierdylić, ale chciałbym tego pina wyjąć i oblookać, pozatym bez wywalenia pina nie wywale podkładek :roll:

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 27 gru 2010, 13:52

Tez tak mialem w starej pompie ktora zreszta byla zepsuta bo obroty falowaly. Jak ja zmienilem to juz mi jej nie bylo szkoda i postanowilem sprobowac jeszcze raz no i mocnym szarpnieciem wylazl pin i nic sie nie rozsypalo wiec proboj kolego troche sily w to wlozyc.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 gru 2010, 14:12

No moja pompa też zaczyna się rozsypywać, bo drugi raz miała dziwną zawiechę parę dni temu :evil:
Samochód dostał muła, nie chciał kręcić sie wyżej niż 2500 obr/min bo gwałtownie wtedy obroty siadały i zaczynał silnik telepać, po puszczeniu na luz gasł całkowicie :evil:
Jednak jechałem wtedy do pracy a mam takiego szefa że lepiej sie nie spóźniać :P więc odpaliłem go i kontynuowałem jazdę, stopniowo wkręcał się coraz wyżej aż w końcu odpuścił zupełnie i do dziś chodzi normalnie :mrgreen:
To samo miałem rok temu we wrześniu, tak więc myśle że ta pompa troche jeszcze pojeździ a jak się rozsypie to nie będzie mi jej żal więc dlatego postanowiłem pokombinować z modami :zly:
Czyli wyszarpanie pinu na siłę nie uszkodzi tego bolca co tam z boku wychodzi i którego ruch jest uzależniony od głębokiści wciśnięcia pinu ? Póki co nie wywalając pina obróciłem go o 45 stopni w prawo zaznaczając przed tym ori położenie, samochód wcale nie dymi mocniej, ale mam wrażenie że troche lepiej sie zbiera, turbo reaguje szybciej i teraz bez żadnych problemów pompuje 1 bar <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl