Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABC 2.6 V6] dwie plastikowe rurki z tylu silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
jarodpol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 23 wrz 2010, 23:47

[80 B4 ABC 2.6 V6] dwie plastikowe rurki z tylu silnika

Post autor: jarodpol » 23 wrz 2010, 23:52

Witam,
Mam pewien problem. Mam przy sliniku urwana jedna rurke plastikowa z lewej strony. Z prawej taka sama jest ok i prowadzi do czego co ma zwiazek z dolotem powietrza. Czy moze mi ktos powiedziec jak taka rurka sie nazywa? bo nie wiem o co pytac w sklepie.
Czy moze miec ta rurka wplywa na prace silnika? widze,ze z pekniecie leci malo,ale troche oleju.

Pozdr.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 24 wrz 2010, 00:19

jest to potoczna odma, odpowietrzenie skrzyni korbowej...
jeżeli jej nie masz to dolot ciągnie lewe powietrze, i bez filtra powietrza.

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 24 wrz 2010, 00:33

bez obaw nic sie nie stalo :) te dwa wezyki plastikowe wygladajace jak peszel elektroinstalacyjny. To tak zwana odma . Sluza one za odpowietrzanie silnika zazwyczaj komory korbowo tlokowej. W v6 ida one od pokryw zaworow a wchodza spowrotem przed przepustnica. A potem do kolektora ssacego. W tych wezach zawsze znajduja sie resztki oleju , najczesciej w postaci bialej mazi. Ja poradzilem sobie w ten sposob zaslepilemm wejscia do przepustnicy 2gr albo 5gr oczywiscie na kleju. A z tej plastikowego wezyka wykorzystalem te fajki ktore sa przy deklu na nie zalazylem waz i oby dwa weze skierowalem do pojemnika ktory zbiera ta maz. W ten sposob zmniejszammy temperature w kolektorze, mamy czysty caly dolot czyli przepustnice i kolektor ssacy z ktorym w 2.6 sa problemy poniewaz wiekszosc z nich nie posiaada puszki z takim pajakiem ktory ma na celu skrocenie dolotu powietrza przy niskich obrotach oraz elastycznosci podczas przyspieszania. Ale to inna bajka . Mam nadzieje ze pomoglem i przepraszam za brak polskich znakow ale pisze na telefonie. Pozdrawiam

jarodpol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 23 wrz 2010, 23:47

Post autor: jarodpol » 24 wrz 2010, 00:35

Dziki pisze:jest to potoczna odma, odpowietrzenie skrzyni korbowej...
jeżeli jej nie masz to dolot ciągnie lewe powietrze, i bez filtra powietrza.
A czy warto ja kupowac ? czy silnkowi nic nie grozi bez tego?

[ Dodano: 2010-09-24, 00:37 ]
Marek85 pisze:bez obaw nic sie nie stalo :) te dwa wezyki plastikowe wygladajace jak peszel elektroinstalacyjny. To tak zwana odma . Sluza one za odpowietrzanie silnika zazwyczaj komory korbowo tlokowej. W v6 ida one od pokryw zaworow a wchodza spowrotem przed przepustnica. A potem do kolektora ssacego. W tych wezach zawsze znajduja sie resztki oleju , najczesciej w postaci bialej mazi. Ja poradzilem sobie w ten sposob zaslepilemm wejscia do przepustnicy 2gr albo 5gr oczywiscie na kleju. A z tej plastikowego wezyka wykorzystalem te fajki ktore sa przy deklu na nie zalazylem waz i oby dwa weze skierowalem do pojemnika ktory zbiera ta maz. W ten sposob zmniejszammy temperature w kolektorze, mamy czysty caly dolot czyli przepustnice i kolektor ssacy z ktorym w 2.6 sa problemy poniewaz wiekszosc z nich nie posiaada puszki z takim pajakiem ktory ma na celu skrocenie dolotu powietrza przy niskich obrotach oraz elastycznosci podczas przyspieszania. Ale to inna bajka . Mam nadzieje ze pomoglem i przepraszam za brak polskich znakow ale pisze na telefonie. Pozdrawiam
Dzieki kolego, bede spal spokojnie i zrobie tak jak piszesz, zaslepke

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 24 wrz 2010, 00:44

warto założyć byle jaki przewód i tyle filozofi ;-) a że będzie ci syfić dolot, przepustnice
to trudno ale każde auto ma odme , każde i łykać będzie tam tędy szczypty oleju ;-)
jarodpol pisze:czy silnkowi nic nie grozi bez tego?
jeśli nie zaślepisz otworu przy przepustnicy to najprościej sypiesz syf na cylindry

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 24 wrz 2010, 00:45

tak jak napisal kolega silnik bierze lewe powietze . Przez co moze nierowno pracowac . Wezyki te w aso kosztuja ponad 150zl. A obecne czyli te ktore masz nie nadaja sie do latania bo zaloze sie ze rozlatuja sie po dotkniceciu. Temperatura i wiek robi swoje. Mozesz naprawic to w ten sposob sciagasz ten peszel razem z koncowkami potem szczypcami usuwasz ten karbowany waz zostawiasz same koncowki a na nie nakladasz waz. Wtedy bedziesz mial tak jak nakazala fabryka. Ja rozwiazalem to nieco inaczej o czym napisalem wyzej.

slody78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 12 paź 2010, 19:04
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: slody78 » 12 paź 2010, 19:13

Marek85 pisze:W ten sposob zmniejszammy temperature w kolektorze, mamy czysty caly dolot czyli przepustnice i kolektor ssacy z ktorym w 2.6 sa problemy poniewaz wiekszosc z nich nie posiaada puszki z takim pajakiem ktory ma na celu skrocenie dolotu powietrza przy niskich obrotach oraz elastycznosci podczas przyspieszania.
Mam pytanie odnośnie puszki z pająkiem: czy owa puszka z pająkiem jest elementem ruchomym??
Właśnie kupilem kolektor ssący na alegro i omawiana puszka porusza sie w górę i dół...
Czy to jest prawidłowe??
pozdrawiam

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 13 paź 2010, 14:49

Jakiej puszki z pająkiem jakie skracanie długości kolektora w 2.6 :shock:

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 13 paź 2010, 23:21

domyślam się że "pająk" to kolektor ssący,
w 2.6 jest taka puszka ale nie służy do skracania dolotu... (za zadanie ma kierować powietrze po równo na każdy cylinder, na wolnych obrotach)
to że lata góra dół to znaczy że już możesz ją wywalić,
ewentualnie jak cała to zamocować; przykleić na miejsce
Jak masz gaz to demontuj te ciało obce bo ci szybko w cylindry kawałki wpadną (po strzale)

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 20 lut 2011, 15:26

U mnie też wiszą te odmy przy głowicy i zastanawiam się(jeszcze nie ściągałem góry więc nie widzę) czy one się łączą przed wejściem do dolotu czy są dwa króćce na dolocie?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 21 lut 2011, 13:20

Rychu82 pisze:czy one się łączą przed wejściem do dolotu czy są dwa króćce na dolocie?
Są dwa króćce. Ciekawe czy nimi nie ciągnie ci brudnego powietrza jak nie są podłączone odmy... Chyba że ktoś je zatkał.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 21 lut 2011, 19:49

aldi, a to sobie wyobraź jaki ja jestem cieekawy :roll: czy nie jeżdże odkurzaczem. Rozmawiałem dziś z poprzednim właścicielem i powiedział, że powinny być zatkane(za jego kadencji ponoć były), juro auto idzie na remonty, więc się dowiem

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 22 lut 2011, 17:46

można dokupić zamienniki tych przewodów ja mam Topran a są to zwykłe zakrzywione olejoodporne węże koszt żaden a działa jak powinno. U mnie jak nie było tych łączników to śmierdziało olejem w kabinie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl