Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT] jaka instalacja gazowa? + pytanie

Wszystko co związane z LPG
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 wrz 2010, 10:51

Zapytaj czy zrobili by oprócz odcięcie wtrysku także odcięcie pompy paliwa. Możliwe że się wykręcą bo nie zechce im się szukać kabla od pompy paliwa i dodatkowy przekaźnik - przecież to koszta i czas.
Canibal pisze:zalezy mi tylko aby na gazie i na benzynie auto chodzilo dobrze i aby po czasie nie działy mi sie cyrki na benzynie.
Możesz zapytać jaką emulację sondy lambda ustawią bo dla ABT najlepsze jest ustawienie masa albo odłączona, NIE przebieg ani sygnał z sondy.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 23 wrz 2010, 12:54

Canibal pisze:Bingo M- po roku, bo taki jest okres gwarancji elektronika umiera:)
Kumpel ma 4 lata, a ja 2 lata i jakoś oba żyją.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 24 wrz 2010, 15:53

hmm pytalem o emulacje i mi powiedzieli tak ze sondy nawet nie ruszaja .Tzn nie wpinaja sie w nia.

Co do odciecie pompy nie robia tego.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 wrz 2010, 17:29

Kurde co to za zakład że nie znają modeli sterowników II generacji i nie ruszają sondy lambda. Jeśli zakładaliby tanio to jeszcze można wybaczyć i samemu poprawić po nich.

Emulację na masę możesz sobie później zrobić przekaźnikiem za 5zł tak samo odcięcie pompy.

Bez odcięcia sondy komputer silnika popsuje sobie adaptację i później po przełączeniu na benzynę nie zechce jechać. Przy niektórych silnikach da się obyć bez niej ale wtrysk ABT jest zbyt "mądry". Poczytaj w tym temacie: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htm

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 24 wrz 2010, 18:06

hmm jeszcze napisze do nich i zobaczymy co mi powiedza.Ew bym zalozyl ten przekaznik tylko wtedy bym potrzebowal instrukcji szczegułowej co i jak.Skad jaki kabel i do ktorego wtyku itp itd. Generalnie jak mi mowili ze nie podpinaja sie pod sonde to dlatego zeby ja oszczedzac itp zeby pozniej nie bylo zadnych problemow.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 wrz 2010, 18:22

Canibal pisze:Generalnie jak mi mowili ze nie podpinaja sie pod sonde to dlatego zeby ja oszczedzac itp zeby pozniej nie bylo zadnych problemow.
Ale mają inteligentne wytłumaczenia, tak poza emulacją to powinni podpiąć sondę żeby działa ta II generacja bo bez sygnału z sondy będzie to działało jak I generacja. Pewnie dlatego się upierają na staga L bo tylko sobie śrubka ustawią i nie będą musieli bawić się w ustawienie pracy krokowca. nie po to dopłaca się za te elementy aby służyły tylko za atrapy.

Dziwi mnie że piszą prawdę prosto w oczy zamiast, ściemniać że wszystko podłączą i ustawią jak należy bo prawdą mogą odstraszyć klientów którzy coś wiedzą.

Ja już bym im podziękował za współpracę. Pewnie TPS też nie podłączają bo po co może jeszcze coś to obciąża. Pewnie robią na ilość więc samochód ma jeździć przy jak najmniejszym nakładzie pracy.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 24 wrz 2010, 20:24

Jeszcze jedno sobie przypomnialem odciecie pompy paliwa takze mi odradzali.czemu to juz nie pisze bo nie chce czegos przekrrecic ale cos bylo z pozniejszymi problemami z cisnieniem cos w tym stylu.

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 26 wrz 2010, 13:43

Canibal pisze:Jeszcze jedno sobie przypomnialem odciecie pompy paliwa takze mi odradzali.czemu to juz nie pisze bo nie chce czegos przekrrecic ale cos bylo z pozniejszymi problemami z cisnieniem cos w tym stylu.
Wczesniej napisalem pare zdan o mej *lali* dodam tylko ze 10latek na LPG bez odcinania pompy paliwa i jest OK.
TYLKO POZIOMU Bp. mus PILNOWAC
Przeciesz ci co smigaja na Bp.kreca takze spore przebiegi do 600 tys .a pompa pracuje!!!!

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 02 paź 2010, 21:24

A wiec tak instalacja założona , zrobilem juz na niej 300 km i mam nastepujace spostrzezenia i nie wiem czy to normalne czy cos jest jednak nie tak.
Zaczne od poczatku przełącznik jak pisalem wyzej w postach chcialem 1-benzyna 0 - gaz 2 - automat.

Moje spostrzezenia gdy jade na benzynie pala sie 2 diody czerwone , natomiast gdy jade na gazie pali sie jedna zielona i czasami na "dochamowaniu" silnikiem ( puszcze pedal gazu) zapala sie jeszcze czerwona dioda i pali sie czerwona + zielona. Tak powinno byc ?

Druga sprawa np przy 80km/h gdy puszcze pedał gazu i hamuje silnikiem czuje takie lekkie jakby szarpniecia nie wiem jak to wytlumaczyc .To jest cos na zasadzie jakbym jechal i nagle mocniej pedal gazu wcisnal i od razu puscil. Zastanawia mnie czy to juz tak poprostu jest czy to moze jest cos do poprawki?

Generalnie instalacja sprawuje sie dobrze , nie wiem czy to tylko mi sie tak wydaje czy tak jest ale powyzej 140km/h silnik troche glosniej pracuje.Ale to moze mi sie tak wydawac.Nie wiem jeszcze czy na LPG auto mi jedzie tyle samo co na PB ,bo gdy na obwodnicy chcialem sprawdzic to mnie namierzyli i mandacik :evil: :lol:


Instalacje założyli całkiem zgrabnie że tak sie wyraze.Silnik krokowy jest ok w poprzednim aucie mialem w krokowym wkrecone srube od dołu .Tu nie ma takich cudów .Na wolnych obrotach ładnie chodzi.Tylko martwią mnie te 2 sprawy które opisalem.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 paź 2010, 16:11

Canibal pisze:Moje spostrzezenia gdy jade na benzynie pala sie 2 diody czerwone , natomiast gdy jade na gazie pali sie jedna zielona i czasami na "dochamowaniu" silnikiem ( puszcze pedal gazu) zapala sie jeszcze czerwona dioda i pali sie czerwona + zielona. Tak powinno byc ?
Jedna dioda dwukolorowa sygnalizuje stan pracy benzyna - czerwona, gaz - zielone. Druga dioda to rezerwa gazu wysyłana z czujnika na wielozaworze butli. Wskazania rezerwy powinno dać się regulować.
Canibal pisze:To jest cos na zasadzie jakbym jechal i nagle mocniej pedal gazu wcisnal i od razu puscil. Zastanawia mnie czy to juz tak poprostu jest czy to moze jest cos do poprawki?
Przy hamowaniu silnikiem na gazie I i I generacji jest inaczej niż na benzynie, bo po puszczeniu pedału nie jest odcinana dawka paliwa przez co samochód ma słabsze hamowanie silnikiem. Ale jeśli nie występowało to w twoim poprzednim aucie można by pokombinować. Ale to może być wina sterowania przepustnicą przez ECU benzyny nie problem z instalacją LPG.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 03 paź 2010, 17:35

NO dziś jechałem (wczoraj tankowałem) i dioda sie nie paliła przy jezdzie na gazie wiec mozliwe ze jest tak jak piszeszjakas rezerwa czy cos w tym stylu.


W moim poprzednik aucie nie było czegos takiego jak teraz.Chodz z kolei auto na dochamowaniu juz 2razy zgasło.Przy dojechaniu do swiatel wrzucam luz hamuje powoli i nagle pyk auto gasnie.Nie wiem czemu ale jutro zadzwonie do nich i sie dowiem co i jak.

Wracajac do poprzedniego auta.Tamta instalacja byla inaczej zrobiona bo w krokowy od gazu byla sruba wkrecona od dolu no ale to chyba nie ma znaczenia.Jutro zadzwonie do gazowników i sie dowiem co i jak.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 paź 2010, 18:03

Teraz masz sam krokowy bez "śruby"?

Jedź do nich na regulację bo parowniki tak mają że przez pierwsze kilkaset kilometrów mają niestabilne dawkowanie gazu.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 03 paź 2010, 18:07

Tak teraz jest krokowy bez zadnej sruby i innych cudów .Czyli chyba tak jak powinno byc ? A jechac do nich bede napewno bo mam pierwszy przeglad po tysiacu kilometrów.Pozniej mam kolejne przeglady co 15 tys km.

Thomas3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 19 sie 2009, 11:51

Post autor: Thomas3 » 03 paź 2010, 18:38

krotko moiwac kup sobie sekwencyjna instalacje gazowa ;) wiele sie nei rozni od jazdy na pb a jak jest dobrze zrobione to nawet jest lepiej niz na pb

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 03 paź 2010, 19:35

sekwencja do monowtrysku ? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl