Możesz zapytać jaką emulację sondy lambda ustawią bo dla ABT najlepsze jest ustawienie masa albo odłączona, NIE przebieg ani sygnał z sondy.Canibal pisze:zalezy mi tylko aby na gazie i na benzynie auto chodzilo dobrze i aby po czasie nie działy mi sie cyrki na benzynie.
[80 B4 ABT] jaka instalacja gazowa? + pytanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zapytaj czy zrobili by oprócz odcięcie wtrysku także odcięcie pompy paliwa. Możliwe że się wykręcą bo nie zechce im się szukać kabla od pompy paliwa i dodatkowy przekaźnik - przecież to koszta i czas.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kurde co to za zakład że nie znają modeli sterowników II generacji i nie ruszają sondy lambda. Jeśli zakładaliby tanio to jeszcze można wybaczyć i samemu poprawić po nich.
Emulację na masę możesz sobie później zrobić przekaźnikiem za 5zł tak samo odcięcie pompy.
Bez odcięcia sondy komputer silnika popsuje sobie adaptację i później po przełączeniu na benzynę nie zechce jechać. Przy niektórych silnikach da się obyć bez niej ale wtrysk ABT jest zbyt "mądry". Poczytaj w tym temacie: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htm
Emulację na masę możesz sobie później zrobić przekaźnikiem za 5zł tak samo odcięcie pompy.
Bez odcięcia sondy komputer silnika popsuje sobie adaptację i później po przełączeniu na benzynę nie zechce jechać. Przy niektórych silnikach da się obyć bez niej ale wtrysk ABT jest zbyt "mądry". Poczytaj w tym temacie: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htm
hmm jeszcze napisze do nich i zobaczymy co mi powiedza.Ew bym zalozyl ten przekaznik tylko wtedy bym potrzebowal instrukcji szczegułowej co i jak.Skad jaki kabel i do ktorego wtyku itp itd. Generalnie jak mi mowili ze nie podpinaja sie pod sonde to dlatego zeby ja oszczedzac itp zeby pozniej nie bylo zadnych problemow.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ale mają inteligentne wytłumaczenia, tak poza emulacją to powinni podpiąć sondę żeby działa ta II generacja bo bez sygnału z sondy będzie to działało jak I generacja. Pewnie dlatego się upierają na staga L bo tylko sobie śrubka ustawią i nie będą musieli bawić się w ustawienie pracy krokowca. nie po to dopłaca się za te elementy aby służyły tylko za atrapy.Canibal pisze:Generalnie jak mi mowili ze nie podpinaja sie pod sonde to dlatego zeby ja oszczedzac itp zeby pozniej nie bylo zadnych problemow.
Dziwi mnie że piszą prawdę prosto w oczy zamiast, ściemniać że wszystko podłączą i ustawią jak należy bo prawdą mogą odstraszyć klientów którzy coś wiedzą.
Ja już bym im podziękował za współpracę. Pewnie TPS też nie podłączają bo po co może jeszcze coś to obciąża. Pewnie robią na ilość więc samochód ma jeździć przy jak najmniejszym nakładzie pracy.
Wczesniej napisalem pare zdan o mej *lali* dodam tylko ze 10latek na LPG bez odcinania pompy paliwa i jest OK.Canibal pisze:Jeszcze jedno sobie przypomnialem odciecie pompy paliwa takze mi odradzali.czemu to juz nie pisze bo nie chce czegos przekrrecic ale cos bylo z pozniejszymi problemami z cisnieniem cos w tym stylu.
TYLKO POZIOMU Bp. mus PILNOWAC
Przeciesz ci co smigaja na Bp.kreca takze spore przebiegi do 600 tys .a pompa pracuje!!!!
A wiec tak instalacja założona , zrobilem juz na niej 300 km i mam nastepujace spostrzezenia i nie wiem czy to normalne czy cos jest jednak nie tak.
Zaczne od poczatku przełącznik jak pisalem wyzej w postach chcialem 1-benzyna 0 - gaz 2 - automat.
Moje spostrzezenia gdy jade na benzynie pala sie 2 diody czerwone , natomiast gdy jade na gazie pali sie jedna zielona i czasami na "dochamowaniu" silnikiem ( puszcze pedal gazu) zapala sie jeszcze czerwona dioda i pali sie czerwona + zielona. Tak powinno byc ?
Druga sprawa np przy 80km/h gdy puszcze pedał gazu i hamuje silnikiem czuje takie lekkie jakby szarpniecia nie wiem jak to wytlumaczyc .To jest cos na zasadzie jakbym jechal i nagle mocniej pedal gazu wcisnal i od razu puscil. Zastanawia mnie czy to juz tak poprostu jest czy to moze jest cos do poprawki?
Generalnie instalacja sprawuje sie dobrze , nie wiem czy to tylko mi sie tak wydaje czy tak jest ale powyzej 140km/h silnik troche glosniej pracuje.Ale to moze mi sie tak wydawac.Nie wiem jeszcze czy na LPG auto mi jedzie tyle samo co na PB ,bo gdy na obwodnicy chcialem sprawdzic to mnie namierzyli i mandacik :evil: :lol:
Instalacje założyli całkiem zgrabnie że tak sie wyraze.Silnik krokowy jest ok w poprzednim aucie mialem w krokowym wkrecone srube od dołu .Tu nie ma takich cudów .Na wolnych obrotach ładnie chodzi.Tylko martwią mnie te 2 sprawy które opisalem.
Zaczne od poczatku przełącznik jak pisalem wyzej w postach chcialem 1-benzyna 0 - gaz 2 - automat.
Moje spostrzezenia gdy jade na benzynie pala sie 2 diody czerwone , natomiast gdy jade na gazie pali sie jedna zielona i czasami na "dochamowaniu" silnikiem ( puszcze pedal gazu) zapala sie jeszcze czerwona dioda i pali sie czerwona + zielona. Tak powinno byc ?
Druga sprawa np przy 80km/h gdy puszcze pedał gazu i hamuje silnikiem czuje takie lekkie jakby szarpniecia nie wiem jak to wytlumaczyc .To jest cos na zasadzie jakbym jechal i nagle mocniej pedal gazu wcisnal i od razu puscil. Zastanawia mnie czy to juz tak poprostu jest czy to moze jest cos do poprawki?
Generalnie instalacja sprawuje sie dobrze , nie wiem czy to tylko mi sie tak wydaje czy tak jest ale powyzej 140km/h silnik troche glosniej pracuje.Ale to moze mi sie tak wydawac.Nie wiem jeszcze czy na LPG auto mi jedzie tyle samo co na PB ,bo gdy na obwodnicy chcialem sprawdzic to mnie namierzyli i mandacik :evil: :lol:
Instalacje założyli całkiem zgrabnie że tak sie wyraze.Silnik krokowy jest ok w poprzednim aucie mialem w krokowym wkrecone srube od dołu .Tu nie ma takich cudów .Na wolnych obrotach ładnie chodzi.Tylko martwią mnie te 2 sprawy które opisalem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jedna dioda dwukolorowa sygnalizuje stan pracy benzyna - czerwona, gaz - zielone. Druga dioda to rezerwa gazu wysyłana z czujnika na wielozaworze butli. Wskazania rezerwy powinno dać się regulować.Canibal pisze:Moje spostrzezenia gdy jade na benzynie pala sie 2 diody czerwone , natomiast gdy jade na gazie pali sie jedna zielona i czasami na "dochamowaniu" silnikiem ( puszcze pedal gazu) zapala sie jeszcze czerwona dioda i pali sie czerwona + zielona. Tak powinno byc ?
Przy hamowaniu silnikiem na gazie I i I generacji jest inaczej niż na benzynie, bo po puszczeniu pedału nie jest odcinana dawka paliwa przez co samochód ma słabsze hamowanie silnikiem. Ale jeśli nie występowało to w twoim poprzednim aucie można by pokombinować. Ale to może być wina sterowania przepustnicą przez ECU benzyny nie problem z instalacją LPG.Canibal pisze:To jest cos na zasadzie jakbym jechal i nagle mocniej pedal gazu wcisnal i od razu puscil. Zastanawia mnie czy to juz tak poprostu jest czy to moze jest cos do poprawki?
NO dziś jechałem (wczoraj tankowałem) i dioda sie nie paliła przy jezdzie na gazie wiec mozliwe ze jest tak jak piszeszjakas rezerwa czy cos w tym stylu.
W moim poprzednik aucie nie było czegos takiego jak teraz.Chodz z kolei auto na dochamowaniu juz 2razy zgasło.Przy dojechaniu do swiatel wrzucam luz hamuje powoli i nagle pyk auto gasnie.Nie wiem czemu ale jutro zadzwonie do nich i sie dowiem co i jak.
Wracajac do poprzedniego auta.Tamta instalacja byla inaczej zrobiona bo w krokowy od gazu byla sruba wkrecona od dolu no ale to chyba nie ma znaczenia.Jutro zadzwonie do gazowników i sie dowiem co i jak.
W moim poprzednik aucie nie było czegos takiego jak teraz.Chodz z kolei auto na dochamowaniu juz 2razy zgasło.Przy dojechaniu do swiatel wrzucam luz hamuje powoli i nagle pyk auto gasnie.Nie wiem czemu ale jutro zadzwonie do nich i sie dowiem co i jak.
Wracajac do poprzedniego auta.Tamta instalacja byla inaczej zrobiona bo w krokowy od gazu byla sruba wkrecona od dolu no ale to chyba nie ma znaczenia.Jutro zadzwonie do gazowników i sie dowiem co i jak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków