Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Odpowietrzyć układ paliwowy?

ODPOWIEDZ
Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

[B4 1Z] Odpowietrzyć układ paliwowy?

Post autor: Bubi89 » 24 wrz 2010, 20:05

Witam,

Dzisiaj postanowiłem wyjąć filtr paliwa i zlać z niego syf. Wylałem co było, przedmuchałem sprężarką, zamontowałem spowrotem i (mój błąd, wiem) nie zalałem go paliwem i próbowałem odpalić, kręciłem kilka minut, auto próbowało, próbowało ale nic z tego. Zalałem więc ropą filtr tak aż się z niego przelewało, podłączyłem wężyki, efekt taki - auto kręci, kręci, odpali, pochodzi kilka sekund, gaśnie. I tak w koło (z pół godziny kręcenia). Podłączyłem elektroczną pompkę paliwa w przewód którym idzie paliwo z baku, poszło sporo powietrza ale przepompowałem tak, że leciała sama ropa. Kolejna próba odpalenia - dalej to samo (odpalii na chwile i gaśnie). Co mu jest? W przewodach jest powietrze, ale w sumie męczyłem go dwie godziny i sobie odpuściłem. Jak go odpowietrzyć?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 wrz 2010, 20:18

Bubi89 pisze:Dzisiaj postanowiłem wyjąć filtr paliwa i zlać z niego syf. Wylałem co było, przedmuchałem sprężarką, zamontowałem spowrotem i (mój błąd, wiem) nie zalałem go paliwem i próbowałem odpalić, kręciłem kilka minut, auto próbowało, próbowało ale nic z tego.
Też dziś ogołociłem zbiornik z paliwa ,filtr i wszystkie przewody były puste ,pużniej paliwo do zbiornika ,pompowanie pompką gruszką którą mam na stałe ,do momentu aż paliwo poszło powrotem ,pózniej cyk i odpala z półobrotu ,jak zwykle .Kolega zrobił podstawowy błąd ,kręcił rozrusznikiem przy pustym filtrze ,układ naciągnął powietrza i skutki jak w opisie powyżej .Nie wiem jak kolega podłaczał tą elektryczną pompkę ,ale zapewne nie jest to pompka ciśnieniowa ,a tylko taką można przepompować ropę przez układ paliwowy bo stawia spory opór .Polecam ręczną pompkę gruszkę , oszczędza rozrusznik ,akumulator i nerwy ;-)

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

Post autor: Bubi89 » 24 wrz 2010, 20:28

MUNIOR pisze:
Bubi89 pisze:Dzisiaj postanowiłem wyjąć filtr paliwa i zlać z niego syf. Wylałem co było, przedmuchałem sprężarką, zamontowałem spowrotem i (mój błąd, wiem) nie zalałem go paliwem i próbowałem odpalić, kręciłem kilka minut, auto próbowało, próbowało ale nic z tego.
Też dziś ogołociłem zbiornik z paliwa ,filtr i wszystkie przewody były puste ,pużniej paliwo do zbiornika ,pompowanie pompką gruszką którą mam na stałe ,do momentu aż paliwo poszło powrotem ,pózniej cyk i odpala z półobrotu ,jak zwykle .Kolega zrobił podstawowy błąd ,kręcił rozrusznikiem przy pustym filtrze ,układ naciągnął powietrza i skutki jak w opisie powyżej .Nie wiem jak kolega podłaczał tą elektryczną pompkę ,ale zapewne nie jest to pompka ciśnieniowa ,a tylko taką można przepompować ropę przez układ paliwowy bo stawia spory opór .Polecam ręczną pompkę gruszkę , oszczędza rozrusznik ,akumulator i nerwy ;-)
Jest to samochodowa pompka paliwowa - na jej wlocie podłączłem wąż, którym idzie paliwo bezpośrednio z baku z a drugiej strony tej pompy wężyk do bańki - 5-6 sekund szło powietrze a potem już tylko czysta ropa.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 wrz 2010, 20:30

Bubi89 pisze:Jest to samochodowa pompka paliwowa - na jej wlocie podłączłem wąż, którym idzie paliwo bezpośrednio z baku z a drugiej strony tej pompy wężyk do bańki - 5-6 sekund szło powietrze a potem już tylko czysta ropa.
żeby pompka coś pomogła musi być wpięta w układ i wytworzyć trochę ciśnienia które pokona opory układu

Bubi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:53

Post autor: Bubi89 » 24 wrz 2010, 21:01

MUNIOR pisze:
Bubi89 pisze:Jest to samochodowa pompka paliwowa - na jej wlocie podłączłem wąż, którym idzie paliwo bezpośrednio z baku z a drugiej strony tej pompy wężyk do bańki - 5-6 sekund szło powietrze a potem już tylko czysta ropa.
żeby pompka coś pomogła musi być wpięta w układ i wytworzyć trochę ciśnienia które pokona opory układu
Zatem czy jeżeli ją wepne "szeregowo" pomiędzy filtr paliwa a pompę wtryskową (na wężu filtr -> pompa) i wtedy uruchomie to to ma sens? Pompa daje około 3 bar.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 24 wrz 2010, 21:26

Zatem czy jeżeli ją wepne "szeregowo" pomiędzy filtr paliwa a pompę wtryskową (na wężu filtr -> pompa) i wtedy uruchomie to to ma sens? Pompa daje około 3 bar.[/quote]

nie wpinaj sie w ten sposob bo mozesz rozczelnicz pompe wtryskowa najlepsza tak jak kolega wyzej pisze gruszka lub ewentualnie podac mu paliwo bezposrednio z butelki jakiejs do pompy...
A po drugie moze masz jakis gdzies elektrozawor(wlasnej roboty) i sie zasilanie odlaczylo i stad te zapalanie na chwile i gasniecie. lub ten na pompie co jest sie przycina lub ginie napiecie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl