[B4 ABT LPG] Spalanie, praca silnika, analiza spalin (LPG)
[B4 ABT LPG] Spalanie, praca silnika, analiza spalin (LPG)
Witam wszystkich.
Przeglądam sobie właśnie inne tematy dotyczące spalania i spalin i troszkę się przestraszyłem.
Już piszę o co chodzi.
Ostatnio byłem na przeglądzie i miałem robione badanie analizatorem spalin (no może nie ja tylko moje Audi hehe).
Czytając inne tematy, a w szczególności ten:
viewtopic.php?t=11355
doszedłem do wniosku, że analiza spalin u mnie w niuni nie wyszła za cudnie... a pan mechanik mówił co innego. I teraz mam dylemat, czy takie wskazania są OK czy coś jest nie halo?
CO 0.10 %
CO2 11.74%
HC 136 ppm
O2 3.14%
NO 0
TEMP 7 st C
Lambda 1.148
CO kor 0.11%
Badanie robione na LPG.
A dlaczego o tym wszystkim piszę, otóż podejrzewam problem z sondą lambda, bo pomimo spalania LPG w normie czyli 10-12 l silnik jest lekko mułowaty.
Dodam, że silnik jest lekko podjechany, bierze sporo oleju, podejrzewałem również uszczelkę pod głowicą...
Czy ktoś widzi w tych wynikach jeszcze coś ciekawego?
Bo ja się kompletnie nie znam
Przeglądam sobie właśnie inne tematy dotyczące spalania i spalin i troszkę się przestraszyłem.
Już piszę o co chodzi.
Ostatnio byłem na przeglądzie i miałem robione badanie analizatorem spalin (no może nie ja tylko moje Audi hehe).
Czytając inne tematy, a w szczególności ten:
viewtopic.php?t=11355
doszedłem do wniosku, że analiza spalin u mnie w niuni nie wyszła za cudnie... a pan mechanik mówił co innego. I teraz mam dylemat, czy takie wskazania są OK czy coś jest nie halo?
CO 0.10 %
CO2 11.74%
HC 136 ppm
O2 3.14%
NO 0
TEMP 7 st C
Lambda 1.148
CO kor 0.11%
Badanie robione na LPG.
A dlaczego o tym wszystkim piszę, otóż podejrzewam problem z sondą lambda, bo pomimo spalania LPG w normie czyli 10-12 l silnik jest lekko mułowaty.
Dodam, że silnik jest lekko podjechany, bierze sporo oleju, podejrzewałem również uszczelkę pod głowicą...
Czy ktoś widzi w tych wynikach jeszcze coś ciekawego?
Bo ja się kompletnie nie znam
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Zbyt uboga mieszanka powoduje niecałkowite spalanie mieszanki, na co wskazuje niski współczynik zawartości CO2, podwyższona lambda i wysoka zawartość tlenu. To powoduje przekroczenie normy HC (powinno zawierać się poniżej 100ppm, w praktyce ok. 40). Podwyższone HC może też być wynikiem spalania niewielkich ilości oleju ale w tym przypadku wyraźnie widać za ubogą mieszankę, która może być powodem zmulenia autka. Rzeczywiście przydałaby się analiza na obu paliwach i na wysokich obrotach.
Chłopaki a u mnie dziś analiza wyszła tak:
pomiar 1
CO 0,02
CO2 11,30
CO kor. 0,03
HC 20
O2 3,73
Lambda 1,230
pomiar 2
CO 9,71
CO2 6,50
CO kor. 9,71
HC 1053
O2 1,05
Lambda 0,715
tylko nie pamiętam który pomiar był na wolnych obrotach a który na 2000-3000obr/min. Według mnie i tego co pisaliście wyżej za uboga jest wartość Lambda
pomiar 1
CO 0,02
CO2 11,30
CO kor. 0,03
HC 20
O2 3,73
Lambda 1,230
pomiar 2
CO 9,71
CO2 6,50
CO kor. 9,71
HC 1053
O2 1,05
Lambda 0,715
tylko nie pamiętam który pomiar był na wolnych obrotach a który na 2000-3000obr/min. Według mnie i tego co pisaliście wyżej za uboga jest wartość Lambda
Zapewne masz II generacje wiec trzeba sprawdzic jak działą sonda Lambda, jezeli jest OK to trzeba wzbogacic mieszanke na wolnych obrotach a zubozysz przy podwyższonych. Mozesz to zrobic na 2 sposoby wyregulowac parownik srubkami od wolnych obrotów i podwyższonych lub poprzez zmiane PWA i zakresy pracy krokowca ( zalecane)
WOJTEK26, wiesz obawiam się że jest to I generacji bo nie mam żadnego sterownika od sondy Lambda do gazu. A możesz szerzej opisać o co kaman z
tak żęby zwykły laik zrozumiał <ok>WOJTEK26 pisze:miane PWA i zakresy pracy krokowca
z tego co mówili na badaniu to sonda działa dobrze bo na PB jest prawidłowoWOJTEK26 pisze:wiec trzeba sprawdzic jak działą sonda Lambda
Skoro masz 1 generacje to jedynie analizator spalin i wyreguluj tak zeby na wolnych było około 1,1-1,2 max a na wysokich około 1, zrób jescze tak ze odkreć srube na weżu na maxa i śruba od składu mieszanki reguluj tak zeby były jak najwyższe obroty biegu jałowego, potym zwieksz obroty do 3tys i wkrecas śrube na weżu do momentu az zaczna spadac obroty wtedy cofnij o jakiej 1/2 obrotu i sprawdz jakie bed wskazania analizatora.
Byłem dziś na analizie spalin w ASO Fiata i co :?: - i nie potrafią wyregulować gazu na prośbę podłączenia analizatora spalin pan odpowiedział po co :?: jak mu powiedziałem to co mówił Wojtek
to on się uśmiechnął i podał jakieś swoje wartości. Skończyło się na tym się sam jakoś regulował i powiedział co zrobić jak by był za bardzo mułowaty. Skończyło się na wzięciu 15zł na przekręcenie 2 śrubek. Morał z tego taki że przed jakąkolwiek naprawą trzeba pytać jak ona ma wyglądać :-xWOJTEK26 pisze:wyreguluj tak zeby na wolnych było około 1,1-1,2 max