Witam, szukałem tego tematu na całym forum i nic nie znalazłem :cry: Więc może ktoś z kolegów mi pomoże. Powiem też że posiadam to audi ok.2 miesiące i nie orientuję się za bardzo w temacie mechaniki
Mój problem to, że po przejechani np.50 km i zgaszeniu silnika pod IC zostaje plama oleju.
Tak jakby ktoś wziął strzykawkę 200ml i psiknął pod IC olejem i tylko tyle.
Moje 2 pytanie to : jak załatać dziurę w IC? Bo widocznie ktoś zauważył że tam idzie olej i zrobił w nim dziurkę:(
Proszę o wasze pomysły.
[80 B4 1,9TDI] Olej w IC'ku.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie tak od razu kolego Trzeba najpierw dokładnie zdiagnozować problem.Jarooo87 pisze:Czyli powinienem wymienic IC i turbinę?
Co do Icka to sprawdź którędy dokładnie leci ten olej? Czy z samego ICka czy może na łączeniu węży. Może wystarczy dokręcić którąś opaskę.
Co do turbiny to ja zrobiłbym tak. Najpierw uszczelniłbym układ, potem sprawdził jak pompuje turbo (jakie daje ciśnienie), potem zdjął węże od turbo, zobaczył ile jest tam oleju, ewentualnie odpaliłbym silnik i zobaczył czy turbo rzyga olejem, ewentualnie jak mocno i potem zacząłbym się zastanawiać co dalej.
Nie powinno być go tak dużo, aby zaszkodził silnikowi. Co najwyżej będzie trochę siwo z tyłu.Jarooo87 pisze:czy ten olej który tam będzie nie zaszkodzi silnikowi?
Olej ucieka dokładnie na samym dole IC. Zaraz zrobię zdjęcie i tu wrzucę.
[ Dodano: 2010-09-25, 10:51 ]
Tu jest zdjęcie trochę nie wyraźne, ale robione tel. Strzałką zaznaczyłem dziurkę, która tam jest zrobiona.
http://img713.imageshack.us/i/p2509101025.jpg/
[ Dodano: 2010-09-25, 10:51 ]
Tu jest zdjęcie trochę nie wyraźne, ale robione tel. Strzałką zaznaczyłem dziurkę, która tam jest zrobiona.
http://img713.imageshack.us/i/p2509101025.jpg/
zanim zacznie czepiać turbiny to najpierw niech zrobi wolną odmę bo stamtąd się go najwięcej dostaje, tego oleju to aż tyle nie ma ale ciśnienie w IC go rozpyla przez dziurkę, reszta jak najbardziej oktrepek pisze:Jeśli się da - uszczelnij IC.
Sprawdź luz na wirniku turba.
Kup manometr do zmierzenia ciśnienia doładowania.
Zbieraj kaskę na nowe turbo.
Zamontuj i ciesz się jazdą. Poźniej rezystor, mocniejsze wtryski i wziuuum.... atak na 110KM 8-)