Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9TDI] Olej w IC'ku.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarooo87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 lip 2010, 15:44
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

[80 B4 1,9TDI] Olej w IC'ku.

Post autor: Jarooo87 » 25 wrz 2010, 09:39

Witam, szukałem tego tematu na całym forum i nic nie znalazłem :cry: Więc może ktoś z kolegów mi pomoże. Powiem też że posiadam to audi ok.2 miesiące i nie orientuję się za bardzo w temacie mechaniki :-/

Mój problem to, że po przejechani np.50 km i zgaszeniu silnika pod IC zostaje plama oleju.
Tak jakby ktoś wziął strzykawkę 200ml i psiknął pod IC olejem i tylko tyle.
Moje 2 pytanie to : jak załatać dziurę w IC? Bo widocznie ktoś zauważył że tam idzie olej i zrobił w nim dziurkę:(
Proszę o wasze pomysły.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 wrz 2010, 10:00

W ICku nie może być dziury bo ciśnienie doładowania ucieka w atmosferę. Śladowe ilości oleju w ICku to nic złego, ale jeśli jest go dużo to nie świadczy zbyt dobrze o turbinie.

Awatar użytkownika
Jarooo87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 lip 2010, 15:44
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

Post autor: Jarooo87 » 25 wrz 2010, 10:18

Czyli powinienem wymienic IC i turbinę? A jeśli wymienię IC czy ten olej który tam będzie nie zaszkodzi silnikowi?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 wrz 2010, 10:23

Jarooo87 pisze:Czyli powinienem wymienic IC i turbinę?
Nie tak od razu kolego :-P Trzeba najpierw dokładnie zdiagnozować problem.

Co do Icka to sprawdź którędy dokładnie leci ten olej? Czy z samego ICka czy może na łączeniu węży. Może wystarczy dokręcić którąś opaskę.

Co do turbiny to ja zrobiłbym tak. Najpierw uszczelniłbym układ, potem sprawdził jak pompuje turbo (jakie daje ciśnienie), potem zdjął węże od turbo, zobaczył ile jest tam oleju, ewentualnie odpaliłbym silnik i zobaczył czy turbo rzyga olejem, ewentualnie jak mocno i potem zacząłbym się zastanawiać co dalej.
Jarooo87 pisze:czy ten olej który tam będzie nie zaszkodzi silnikowi?
Nie powinno być go tak dużo, aby zaszkodził silnikowi. Co najwyżej będzie trochę siwo z tyłu.

Awatar użytkownika
Jarooo87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 lip 2010, 15:44
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

Post autor: Jarooo87 » 25 wrz 2010, 10:26

Olej ucieka dokładnie na samym dole IC. Zaraz zrobię zdjęcie i tu wrzucę.

[ Dodano: 2010-09-25, 10:51 ]
Tu jest zdjęcie trochę nie wyraźne, ale robione tel. Strzałką zaznaczyłem dziurkę, która tam jest zrobiona.
http://img713.imageshack.us/i/p2509101025.jpg/

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 wrz 2010, 10:51

Jeśli się da - uszczelnij IC.
Sprawdź luz na wirniku turba.
Kup manometr do zmierzenia ciśnienia doładowania.
Zbieraj kaskę na nowe turbo.
Zamontuj i ciesz się jazdą. Poźniej rezystor, mocniejsze wtryski i wziuuum.... atak na 110KM 8-)

Awatar użytkownika
Jarooo87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 lip 2010, 15:44
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

Post autor: Jarooo87 » 25 wrz 2010, 10:56

Dzięki wielkie za pomoc. Dzisiaj pewnie to spróbuję zrobić :->
Mam nadzieję że wszystko pójdzie gładko:)
Pozdrawiam.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 wrz 2010, 22:38

trepek pisze:Jeśli się da - uszczelnij IC.
Sprawdź luz na wirniku turba.
Kup manometr do zmierzenia ciśnienia doładowania.
Zbieraj kaskę na nowe turbo.
Zamontuj i ciesz się jazdą. Poźniej rezystor, mocniejsze wtryski i wziuuum.... atak na 110KM 8-)
zanim zacznie czepiać turbiny to najpierw niech zrobi wolną odmę bo stamtąd się go najwięcej dostaje, tego oleju to aż tyle nie ma ale ciśnienie w IC go rozpyla przez dziurkę, reszta jak najbardziej ok ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl