[80 B4 1.9 tdi 1Z Avant] wymiana sprzegła prośba o porady
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
[80 B4 1.9 tdi 1Z Avant] wymiana sprzegła prośba o porady
Witam wszystkich klubowiczów.I mam takie pytanko a raczej prośbę przymierzam sie do wymiany sprzegła kupiłem całe kompletne 500zł z SACH-a i poczytałem troche na ten temat w róznych postach i chciałem zapytać czy ze swych doświadzeń moglibyscie mi cos doradzić?i Czy mógłby ktoś napisac krok po kroku moze małe fotostory jakby ktos miał jak to"ugryżc"wymienialem juz kiedyś sprzegło ale w innym aucie i wydaje mi sie ze wtedy było prościej bo to w starszym samochodzie było.Czytajac rozne posty to widziłem ze sa tutaj naprawde specjaliści od których mechanicy niektórzy mogą sie duzo nauczyć... tam widzialem pod skrzyniał saczy troszke olej i czy moze sa jakies uszczelnienia do wymiany jezeli bede miał juz skrzynie na wierzchu to na co mam jeszcze zwrócic uwage...czekam na podpowiedzi i pozdrawiam wszystkich miłosników audi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
Trzeba odkręcić koło zamachowe silnika, 5 śrub na klucz 17 o ile pamiętam. Następnie najlepiej zdemontować aluminiową obudowę uszczelniacza, która jest przykręcona śrubkami na klucz 10 do bloku silnika i niestety od doły śrubami, które trzymają miskę oleju. Niestety, bo uszczelka misy może ulec uszkodzeniu, a wtedy pozostaje jej wymiana. Jeżeli masz już obudowę wyjętą wybijasz stary uszczelniacz i montujesz nowy. Można spróbować bez demontażu tej aluminiowej obudowy, ale trzeba uważać, żeby jej nie uszkodzić.
A jak już masz skrzynię na wierzchu to sprawdź czy nie jest wilgotno przy jej uszczelniaczach. Chyba warto wymienić ten uszczelniacz na wałku sprzęgłowym - koszt niewielki i jak skrzynia już na wierzchu to wymiana prosta. Trzeba zdjąć wysprzęglik i łożysko, odkręcić tą tuleję pod łożyskiem i w niej jest uszczelniacz. Warto też wymienić uszczelniacz przy wałku wybieraka biegów. Sprawdź też w jakim stanie jest łożysko igiełkowe przytrzymujące końcówkę wałka sprzęgłowego. Jak w skrzyni jest jeszcze oryginalny olej to go też wymień.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
a koszty tych wszystkich uszczelnień jakie mogą być?a gdzie jest wlew oleju do skrzyni i jak sprawdzić czy jest jeszcze oryginalny olej w skrzyni?to teraz się zastanawiam nad wymiana uszczelniacza na wale.... bo później wymienić uszczelkę pod miska olejową też nie jest tak prosto prawda trzeba popuszczać kołyskę prawda?i mam jeszcze taka prośbę niech mi ktoś z was napisze dokładnie kto już wymieniał najlepiej sprzęgło krok po kroku jak je zdemontować....czy aby na pewno wiem wszystko na ten temat czy czekają mnie jakieś niespodzianki.... martwi mnie właśnie to uszczelnienie na wale...a już tak na zaś jak wymienić uszczelkę pod miską olejową....wydaje się to niby nic trudnego ale już tak nie raz miałem ze myślałem ze dam rade i poradziłem sobie ale z wielkim bólem i dlatego tym razem chciałbym wiedzieć wszystko co tylko możliwe... dziękuje za porady koledzy i proszę o dalsze...
[ Dodano: 2010-09-25, 20:06 ]
a tą tuleje pod wałkiem sprzęgłowym ciężko się wykręca?
[ Dodano: 2010-09-25, 20:09 ]
a z wybiciem uszczelniacza na wale jest problem czy nie ma większych nerwów przy tym zabiegu?
[ Dodano: 2010-09-25, 20:06 ]
a tą tuleje pod wałkiem sprzęgłowym ciężko się wykręca?
[ Dodano: 2010-09-25, 20:09 ]
a z wybiciem uszczelniacza na wale jest problem czy nie ma większych nerwów przy tym zabiegu?
Koszt uszczelniaczy nie jest wielki. Ja za komplet na całą skrzynię (5szt - quattro) i dyfer (3 szt) zapłaciłem 115 zł (w tym jedna uszczelka dyfra za 50zł). Kupuj tylko Corteco albo Erling.
Żeby wymienić uszczelkę wału tak jak kolega pisał najlepiej wykręcić ją razem z tym metalowym elementem. Poluzuj śruby mocujące miskę i odklej ją od strony skrzyni - wtedy mniejsza szansa na uszkodzenie tej uszczelki. Jak już wyjmiesz ten metalowy element z uszczelniaczem to wymiana jest banalna.
Tą tulejkę też łatwo zdjąć. Trzeba odkręcić 2 śruby i zsunąć.
Żeby wymienić uszczelkę wału tak jak kolega pisał najlepiej wykręcić ją razem z tym metalowym elementem. Poluzuj śruby mocujące miskę i odklej ją od strony skrzyni - wtedy mniejsza szansa na uszkodzenie tej uszczelki. Jak już wyjmiesz ten metalowy element z uszczelniaczem to wymiana jest banalna.
Tą tulejkę też łatwo zdjąć. Trzeba odkręcić 2 śruby i zsunąć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
ok no to bede patrzył na te uszczelniacze na to łozsko igiełkowe...i uszczelnienie na wale korbowym mam nadzieje że sobie dam rade.... :roll: i prosze jeszcze raz niech ktoś napisze jak zrzucić tą skrzynie mógłby ktoś napisać???
[ Dodano: 2010-09-27, 05:26 ]
panowie proszę napiszcie ktoś mi dla pewności krok po kroku jak zdemontować skrzynie.... chce sie za to juz zabrać i mieć to z głowy....
[ Dodano: 2010-09-27, 05:26 ]
panowie proszę napiszcie ktoś mi dla pewności krok po kroku jak zdemontować skrzynie.... chce sie za to juz zabrać i mieć to z głowy....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tego się nie da opisać :mrgreen: to trzeba przeżyć ,dodam od siebie że łatwo nie jest ,zrzucić jeszcze w miarę ale założyć ,masakra Także kolego bierz się za odkręcanie ,bo odkręcic trzeba w zasadzie wszystko od skrzyni , przede wszystkim łapy,metalowe wsporniki trzymające linki od procon-ten . Wysprzęglika nie odkręcaj ,zaciśnij czymś przewód od zbiorniczka z płynem i odkręć przewód przy wysprzęgliku .Trzeba też popuścić trochę silnik na poduszkach żeby odchylił się do tyłu auta ,przy składaniu sprzęgła pamiętaj o wycentrowaniu tarczy ,zanim dokręcisz docisk ,jak tego nie zrobisz wałek sprzęgłowy nie trafi w tarczę i w łozysko igiełkowe w kole zamachowym i raczej nie założysz skrzyniprosze jeszcze raz niech ktoś napisze jak zrzucić tą skrzynie mógłby ktoś napisać???
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Można również nie dokręcać wysprzeglnika i włożyć skrzynie, po czym delikatnie cofnąć ja by od góry (chodzi o otwór na kole zamachowym) dokręcić docisk kilkoma śrubami, i tarcze mamy centrycznie. Niestety sporo z tym roboty jak nie masz wprawy.
Co do odkręcania kola zamachowego, jak będziesz go przykręcał, użyj pasty spiekowej do gwintów, najlepsza jest czerwona z "LIQUI MOLLY". Droga, ale solidna.
To tyle <ok>
Co do odkręcania kola zamachowego, jak będziesz go przykręcał, użyj pasty spiekowej do gwintów, najlepsza jest czerwona z "LIQUI MOLLY". Droga, ale solidna.
To tyle <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
Koledzy i ja szykuję się na wymianę sprzęgła już posiadam kupione tarcza + docisk + łożysko oporowe komplet SACHS z tego co jeszcze wyczytałem potrzeba mi :
- uszczelniacz wału silnika nr ETK
- łożysko igiełkowe nr ETK
- uszczelniacz wałka skrzyni biegów nr ETK
co jeszcze można wymienić z racji dobrego dostępu przy odkręconej skrzyni biegów, żeby później nie robić dwa razy tego samego?? mile widziane nr ETK ze względu na łatwiejszą możliwość złożenia zamówienia
[ Dodano: 2010-10-07, 15:49 ]
co tam koledzy nikt nic nie podpowie
- uszczelniacz wału silnika nr ETK
- łożysko igiełkowe nr ETK
- uszczelniacz wałka skrzyni biegów nr ETK
co jeszcze można wymienić z racji dobrego dostępu przy odkręconej skrzyni biegów, żeby później nie robić dwa razy tego samego?? mile widziane nr ETK ze względu na łatwiejszą możliwość złożenia zamówienia
[ Dodano: 2010-10-07, 15:49 ]
co tam koledzy nikt nic nie podpowie