[B4 1.9TDI 1Z] Łącznik stabilizatora, a geometria?
[B4 1.9TDI 1Z] Łącznik stabilizatora, a geometria?
Witam, czy po wymianie łącznika stabilizatora należy robić geometrie, czy nie, bo zdania są podzielone w tej kwestii i czy coś jeszcze się wymienia z łącznikiem razem, jakieś tulejki, czy coś w tym stylu, czy tam w stabilizatorze tylko otwory są same, nic więcej?
Czy po odkręceniu łącznika coś się stanie w sensie położenia zawieszenia, coś może na głowę spaść, ze opadnie wahacz, czy coś podobnego i czy powinno być podparte coś tam przy wahaczu czy stabilizatorze jakoś podczas odkręcania, czy nie i wystarczy na lewarku i zdjęte koło tylko, żeby bez problemu nowy włożyć?
I jeszcze jedno dotyczące wymiany tego łącznika, bo niby prosto odkręcić tylko 2 nakrętki, ale nie robi się prosto, jak się kręci cala śruba z tą nakrętka, macie jakieś patenty na to odkręcenie? A dolna nakrętka praktycznie leży na belce przedniej i nie ma dojścia do niej
Czy po odkręceniu łącznika coś się stanie w sensie położenia zawieszenia, coś może na głowę spaść, ze opadnie wahacz, czy coś podobnego i czy powinno być podparte coś tam przy wahaczu czy stabilizatorze jakoś podczas odkręcania, czy nie i wystarczy na lewarku i zdjęte koło tylko, żeby bez problemu nowy włożyć?
I jeszcze jedno dotyczące wymiany tego łącznika, bo niby prosto odkręcić tylko 2 nakrętki, ale nie robi się prosto, jak się kręci cala śruba z tą nakrętka, macie jakieś patenty na to odkręcenie? A dolna nakrętka praktycznie leży na belce przedniej i nie ma dojścia do niej
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2010, 13:18 przez TDI80, łącznie zmieniany 1 raz.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Otóż nie ma podzielonych zdań, nie trzeba ustawiać na nowo geometrii.TDI80 pisze:czy po wymianie łącznika stabilizatora należy robić geometrie, czy nie, bo zdania są podzielone w tej kwestii
Właściwie nic, bo elementy gumowe są na stabilizatorze a nie na łączniku.TDI80 pisze:czy coś jeszcze się wymienia z łącznikiem razem, jakieś tulejki, czy coś w tym stylu
Nie.TDI80 pisze:Czy po odkręceniu łącznika coś się stanie w sensie położenia zawieszenia, coś może na głowę spaść, ze opadnie wahacz, czy coś podobnego i czy powinno być podparte coś tam przy wahaczu czy stabilizatorze jakoś podczas odkręcania
Ja podniosłem auto z jednej strony aż łącznik sie napręży i skreciłem dodatkowo koła - wtedy bez problemów sie odkrecił.TDI80 pisze:I jeszcze jedno dotyczące wymiany tego łącznika, bo niby prosto odkręcić tylko 2 nakrętki, ale nie robi się prosto, jak się kręci cala śruba z tą nakrętka, macie jakieś patenty na to odkręcenie?
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2010, 13:18 przez percevalle, łącznie zmieniany 1 raz.
geometria napewno się nie zmieniTDI80 pisze:czy po wymianie łącznika stabilizatora należy robić geometrie
możesz wymienić także gumy stabilizatora, które znajdują się pod autem na stabilizatorze. Musisz ściągnąć osłone silnika do tego zabiegu. Ostatnio wymieniałem to przy zmianie oleju.TDI80 pisze:czy coś jeszcze się wymienia z łącznikiem razem
tak dwa otwory na łącznik, wkładasz, zakręcasz i wymienione.TDI80 pisze:czy tam w stabilizatorze tylko otwory są same, nic więcej?
delikatnie opadnie wahacz, dobrze mieć coś żeby przy montażu kolejnego łącznika móc sobie podnieść wahacz, może być lewarek bądz inne ustrojstwo.TDI80 pisze:Czy po odkręceniu łącznika coś się stanie w sensie położenia zawieszenia, coś może na głowę spaść, ze opadnie wahacz, czy coś podobnego i czy powinno być podparte coś tam przy wahaczu czy stabilizatorze jakoś podczas odkręcania, czy nie i wystarczy na lewarku i zdjęte koło tylko, żeby bez problemu nowy włożyć?
każdy łącznik musisz odkręcać dwoma kluczami zeby się nie kręciła śruba. PozdroTDI80 pisze:I jeszcze jedno dotyczące wymiany tego łącznika, bo niby prosto odkręcić tylko 2 nakrętki, ale nie robi się prosto, jak się kręci cala śruba z tą nakrętka, macie jakieś patenty na to odkręcenie?
Jak dwoma, w jaki sposób robiłeś to dwoma jak z jednej strony jest nakrętka tylko, o której mowie, ze kręci się ze śróbą, a z drugiej łącznika metalowa tuleja gładka, zadnej nakrętki nie ma przecież od strony łacznika?tomekk666 pisze:każdy łącznik musisz odkręcać dwoma kluczami zeby się nie kręciła śruba. PozdroTDI80 pisze:I jeszcze jedno dotyczące wymiany tego łącznika, bo niby prosto odkręcić tylko 2 nakrętki, ale nie robi się prosto, jak się kręci cala śruba z tą nakrętka, macie jakieś patenty na to odkręcenie?
Ps. Geometrie w takim razie robi się tylko przy wymianie końcówek drążków kierowniczych,
czy jeszcze jakiś przypadkach?
Od jednej strony jest nakrętka, a od drugiej strony tej śruby jest miejsce na włożenie klucza. Dlatego odkręca się dwoma kluczami. Zobacz sobie nowy łącznik jak wygląda to będziesz wiedział wtedy co gdzie jest.TDI80 pisze:Jak dwoma, w jaki sposób robiłeś to dwoma jak z jednej strony jest nakrętka tylko
końcówki drążków, sworznie wahacza, ogólnie przy kazdej ingerencji w zawieszenie powinno się sprawdzać geometie. Ja robie ją tylko po tych dwóch zabiegachTDI80 pisze:Geometrie w takim razie robi się tylko przy wymianie końcówek drążków kierowniczych,
czy jeszcze jakiś przypadkach?
Może inny masz stabilizator innej firmy, u mnie i w starym i nowym jest od str łącznika na gładko bez żadnej nakrętki, dlatego mocno się zdziwiłem skąd tam miejsce na klucz?
Nawet na zdj widać ze nie ma z drugiej str żadnej nakrętki?
ps. czy macie jakieś doświadczenia z belgijska firma SIDEM jeśli chodzi o części?
Nawet na zdj widać ze nie ma z drugiej str żadnej nakrętki?
ps. czy macie jakieś doświadczenia z belgijska firma SIDEM jeśli chodzi o części?
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Nie ma nakrętki ale miejsce na płaski klucz (jak do roweru) jest właśnie na tym gwintowanym elemencie co sie obkręca jak dobrze popatrzysz. Natomiast jeśli lekko naciagniesz łącznik podnosząc samochód na podnośniku jak napisałem to dokręcisz nawet bez drugiego klucza.TDI80 pisze:Nawet na zdj widać ze nie ma z drugiej str żadnej nakrętki?
Zresztą poczytaj tutaj jak kolega robił wymianę:
https://audi80.pl/b4-all-acznik-stab ... t28499.htm
Czytałem już ten post wcześniej, tylko właśnie z tym odkręceniem problem, no jeszcze popatrzę za dnia dzis, bo wczoraj wieczorkiem, może czegoś nie dostrzegłem, ale spróbuje, też tym sposobem naciągnięcia tego łącznika, niepotrzebnie podlewałem odrdzewiaczem od str łącznika, zamiast tylko na nakrętkę i może przez to zaczęło sie tam kręcić.percevalle pisze:Nie ma nakrętki ale miejsce na płaski klucz (jak do roweru) jest właśnie na tym gwintowanym elemencie co sie obkręca jak dobrze popatrzysz. Natomiast jeśli lekko naciagniesz łącznik podnosząc samochód na podnośniku jak napisałem to dokręcisz nawet bez drugiego klucza.TDI80 pisze:Nawet na zdj widać ze nie ma z drugiej str żadnej nakrętki?
Zresztą poczytaj tutaj jak kolega robił wymianę:
https://audi80.pl/b4-all-acznik-stab ... t28499.htm
Może powalczę z tym dziś jeszcze i skończy się to stukanie w zawieszeniu
Jak sie nie uda odkręcić, to najwyżej przetnę te śrubę i już i tak do wyrzucenia przecież ten łącznik stary będzie, poza tym to jakiś niezbyt markowy byl bo Topran, a przynajmniej taki napis na gumkach, wiec już zmieniany byl widać, nie oryginał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Geometria nigdy nie zmieni się po wymianie końcówek drążków ,nie ma takiej mozliwości i kropka .Jedyne co się zmieni to zbieżność .Geometria i zbieżność zmieni się natomiast na pewno po wymianie sworzni ,bo właśnie sworzniami w wahaczach ustawia sie geometrię .TDI80 pisze:Geometrie w takim razie robi się tylko przy wymianie końcówek drążków kierowniczych,
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
wszystko pięknie,ładnie ale dlaczego ma opaść wahacz przy wymianie łącznika stabilizatora?? przecież one nie są z sobą połączone.raczej opadnie stabilizator a nie wahacz...co do zbieżności to nic się nie zmieni,tylko przy wymianie sworzni zmieni się geometria.diagnosta raz mi powiedział że jeśli zbieżność jest ustawiona po wymianie nowych tulei na wahaczach to po wymianie już zużytych na nowe zbieżność będzie dobrze ustawiona...tomekk666 pisze:delikatnie opadnie wahacz
Łącznik udało się wymienić Jednak nie obyło się bez szlifierki kątowej, bo mimo, ze w końcu po zakupie lepszego klucza, trochę popuściły nakrętki to jednak później zastygły w bezruchu i stwierdziłem, że już nie będę się mocował z tym jak i tak do wyrzucenia.
Co do kontrowania nakrętki, to na starym łączniku były nacięcia pod klucz 16tka, drugiej stronie mocowania stabilizatora (łącznik Topran) natomiast nowy miał jedynie na końcówce śruby wejście na imbusowy klucz (łącznik Sidem), tylko chyba to wcześniejsze rozwiązanie lepsze było mi sie wydaje, mocniej można kluczem niż imbusem trzymać.
Co do kontrowania nakrętki, to na starym łączniku były nacięcia pod klucz 16tka, drugiej stronie mocowania stabilizatora (łącznik Topran) natomiast nowy miał jedynie na końcówce śruby wejście na imbusowy klucz (łącznik Sidem), tylko chyba to wcześniejsze rozwiązanie lepsze było mi sie wydaje, mocniej można kluczem niż imbusem trzymać.