[ TDi ] Pytanie odnośnie dawek paliwa w TDi
[ TDi ] Pytanie odnośnie dawek paliwa w TDi
Witam. Nurtuje mnie jedna rzecz odnośnie ustawiania dawek w silniku TDI. dlaczego wszycy zmniejszaja dawki np 2.2 - 2.4 - 3.0 mg zamiast je powiekszac np. 4.0 - 4.2 - 4.4 mg . czy auto lepiej jedzie jak ma mniejsza dawke a gorze jak wieksza? Będe bardzo wdzięczny za wytłumaczenie mi tego bo dla mnie to właśnie sie powinno ustawiac dawki powyżej 4.0 mg aby lepiej auto jechał i miało dużo paliwa zamiast je obnizac... chyba ze mój tok rozumowania jest błędny...
Pozdrawiam i dzieki za wyjasnienie
Pozdrawiam i dzieki za wyjasnienie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wiem jak sprawa się ma dokładnie w TDi ale w TD po przestawieniu LDA (takie mechaniczne zwiększenie dawki paliwa przy pojawieniu się ciśnienia turbodoładowania) dawało dwa efekty. Po pierwsze auto zpitalało o wiele lepiej niż w serii. Po drugie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy (z czym był problem, bo jak się miało więcej mocy pod nogą to częściej się z niej korzystało) spalanie na ogół spadało, może nie dużo, ale jednak. U siebie obserwowałem oba efekty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
- Lokalizacja: Chorzów/Bobowa
z dawką podczas jazdy jest tak samo jak z linijką czyli jeżeli masz linijkę 50cm i rysujesz odcinek do końca skali zaczynając od 5cm to wyjdzie 45cm a jak od 2cm to wyjdzie 48cm czyli tam gdzie było 2 jest więcej niż tam gdzie było 4 <ok>
natomiast na jałowych obrotach jest tak że mierzysz już to co jest czyli jeżeli masz odcinek 3cm i zaczniesz go mierzyć od 0 to odczytasz 3cm a jak zaczniesz mierzyć od 2cm to odczytasz 5cm a jak przesuniesz linijkę w prawo o 1cm to odczytasz 2cm
jak ktoś dalej nie rozumie to wygląda to tak:
natomiast na jałowych obrotach jest tak że mierzysz już to co jest czyli jeżeli masz odcinek 3cm i zaczniesz go mierzyć od 0 to odczytasz 3cm a jak zaczniesz mierzyć od 2cm to odczytasz 5cm a jak przesuniesz linijkę w prawo o 1cm to odczytasz 2cm
jak ktoś dalej nie rozumie to wygląda to tak:
A ja mam takie pytanie,
czy spalanie auta w jakims stopniu zalezy od ustawienia dawki paliwa na biegu jalowym? ja u siebie mam dawke 3 mg, autko pali jakies 6l/100 w trybie mieszanym i jazda raczej ekonomiczna, a znam przypadek, gdzie takie audi wzielo 4,5 l /100 na trasie.
Czy to bardziej zalezy od kondycji silnika, wtryskow, tudziez pompy wtryskowej?
czy spalanie auta w jakims stopniu zalezy od ustawienia dawki paliwa na biegu jalowym? ja u siebie mam dawke 3 mg, autko pali jakies 6l/100 w trybie mieszanym i jazda raczej ekonomiczna, a znam przypadek, gdzie takie audi wzielo 4,5 l /100 na trasie.
Czy to bardziej zalezy od kondycji silnika, wtryskow, tudziez pompy wtryskowej?
spalanie zależy praktycznie od wszystkiego w jakimś stopniu też od dawki, od stanu całego silnika, wtrysków, pompy, przepływki ,turbiny, wszelkich nieszczelności, nawet od stanu sprzęgła , hamulców itd i oczywiście stylu jazdy i różnie bywa z jakością paliwa.
przy dawce 3mg nie powinien więcej palić.
przy dawce 3mg nie powinien więcej palić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
- Lokalizacja: Chorzów/Bobowa