Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TDi ] Pytanie odnośnie dawek paliwa w TDi

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

[ TDi ] Pytanie odnośnie dawek paliwa w TDi

Post autor: icemerc » 03 wrz 2010, 00:19

Witam. Nurtuje mnie jedna rzecz odnośnie ustawiania dawek w silniku TDI. dlaczego wszycy zmniejszaja dawki np 2.2 - 2.4 - 3.0 mg zamiast je powiekszac np. 4.0 - 4.2 - 4.4 mg . czy auto lepiej jedzie jak ma mniejsza dawke a gorze jak wieksza? Będe bardzo wdzięczny za wytłumaczenie mi tego bo dla mnie to właśnie sie powinno ustawiac dawki powyżej 4.0 mg aby lepiej auto jechał i miało dużo paliwa zamiast je obnizac... chyba ze mój tok rozumowania jest błędny...

Pozdrawiam i dzieki za wyjasnienie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 wrz 2010, 00:36

Nie wiem jak sprawa się ma dokładnie w TDi ale w TD po przestawieniu LDA (takie mechaniczne zwiększenie dawki paliwa przy pojawieniu się ciśnienia turbodoładowania) dawało dwa efekty. Po pierwsze auto zpitalało o wiele lepiej niż w serii. Po drugie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy (z czym był problem, bo jak się miało więcej mocy pod nogą to częściej się z niej korzystało) spalanie na ogół spadało, może nie dużo, ale jednak. U siebie obserwowałem oba efekty.

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 03 wrz 2010, 08:05

z dawkami w tdi jest trochę inaczej,a mianowicie im mniejsza wartość dawki tym większa dawka w rzeczywistości jest dlatego 2 jest większe od 4 ;-)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 05 wrz 2010, 14:03

ikswezsutram pisze:z dawkami w tdi jest trochę inaczej,a mianowicie im mniejsza wartość dawki tym większa dawka w rzeczywistości jest dlatego 2 jest większe od 4 ;-)
Dokladnie, im wartosc blizsza zeru [w przypadku dawki] tym wieksza dawka...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 wrz 2010, 00:24

z dawką podczas jazdy jest tak samo jak z linijką czyli jeżeli masz linijkę 50cm i rysujesz odcinek do końca skali zaczynając od 5cm to wyjdzie 45cm a jak od 2cm to wyjdzie 48cm czyli tam gdzie było 2 jest więcej niż tam gdzie było 4 <ok>

natomiast na jałowych obrotach jest tak że mierzysz już to co jest czyli jeżeli masz odcinek 3cm i zaczniesz go mierzyć od 0 to odczytasz 3cm a jak zaczniesz mierzyć od 2cm to odczytasz 5cm a jak przesuniesz linijkę w prawo o 1cm to odczytasz 2cm

jak ktoś dalej nie rozumie to wygląda to tak:
Obrazek

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 06 wrz 2010, 15:02

bardzo wyraźnie i przezroczyscie wytlumaczone prof. UKI :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 wrz 2010, 19:12

karol121 pisze:bardzo wyraźnie i przezroczyscie wytlumaczone prof. UKI :mrgreen:
Dokładnie ,na rysunku to pięknie widać ,mimo że wiem że tak jest ,to zawsze będę twierdził że to bez sensu ;-) więcej to mniej a mniej to więcej :-P

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 07 wrz 2010, 07:32

A ja mam takie pytanie,

czy spalanie auta w jakims stopniu zalezy od ustawienia dawki paliwa na biegu jalowym? ja u siebie mam dawke 3 mg, autko pali jakies 6l/100 w trybie mieszanym i jazda raczej ekonomiczna, a znam przypadek, gdzie takie audi wzielo 4,5 l /100 na trasie.

Czy to bardziej zalezy od kondycji silnika, wtryskow, tudziez pompy wtryskowej?

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 07 wrz 2010, 07:50

Spalanie zależy od wiele elementów: przewody, pompa, olej silnikowy, filtry paliwa i powietrza, nogi kierowcy itp.

Wynik 4,5l/100km zależy raczej od sposobu tankowania. Bo żeby taki wynik osiągnąć to trzeba 100km płaskiej trasy o 2-3 pasach ruchu - ekspresówka, autostrada i prędkość 80-90km/h.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 07 wrz 2010, 07:56

spalanie zależy praktycznie od wszystkiego w jakimś stopniu też od dawki, od stanu całego silnika, wtrysków, pompy, przepływki ,turbiny, wszelkich nieszczelności, nawet od stanu sprzęgła , hamulców itd i oczywiście stylu jazdy i różnie bywa z jakością paliwa.

przy dawce 3mg nie powinien więcej palić.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 wrz 2010, 08:05

audion pisze:Czy to bardziej zalezy od kondycji silnika, wtryskow, tudziez pompy wtryskowej?
z własnego doświadczenia ja bym zaczął od wtrysków , a dawka nie miała znaczenia na słabych wtryskach czy pałowałem czy lekko jedno prawie palił różnice 0-0,5l na 100km

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 07 wrz 2010, 23:53

Dzieki wszystkim za wytłumaczenie ;) teraz jakoś bardziej rozumie istotne niskich dawek paliwa :D Vision dzieki również za realne wytłumacznie istoty spalania:)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 29 wrz 2010, 12:11

Panowie a co zrobić jeśli dawki paliwa nie da się już bardziej przestawić VAGiem?? u mnie było 1,8mg/R zmieniłem na 2,6, ale optymalnie powinno byc ok 4. Ale niestety vag nie pozwala mi już bardzie zmniejszyć dawki. Jest na to jakaś rada?

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 29 wrz 2010, 12:37

Musisz nastawnikiem ruszyć trochę i już po sprawie

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 29 wrz 2010, 12:52

możesz mi to "ruszenie" nastawnikiem bardzie opisać?? jaką śrube mam poluzować i jak go w ogóle "ruszyć" - w którą stronę bo szczerze mówiąc niewiele mi to na razie mówi :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl