Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TDi ] Pytanie odnośnie dawek paliwa w TDi

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 29 wrz 2010, 13:00


Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 29 wrz 2010, 14:05

Dzięki, teraz już mam jasność co ruszyć, ale nigdzie nie jest napisane w którą stronę należy ruszyć nastawnik??

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 29 wrz 2010, 14:08

dawkę zwiększa się przesuwając nastawnik w stronę kabiny a zmniejsza przesuwając w stronę chłodnicy i aby dobrze ustawić dawkę silnik musi być rozgrzany do 90st

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 29 wrz 2010, 14:13

a mogę ja regulować przy włączonym silniku czy za każdym razem musze go wyłaczać, bo czytając posty w temacie który podesłałeś sa oba sposoby, ale nie wiem który lepszy i bezpieczny??

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 29 wrz 2010, 14:24

lepiej na wyłączonym bo gdybyś tak za dużo przesunął to nie wiem co by się mogło stać.na włączonym to fajnie się kąt wtrysku reguluje

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 29 wrz 2010, 14:42

Właśnie apropo kąta to najpierw muszę dawkę ustawić i zobaczę jak mi kąt siedzi, ale nie znasz kogoś rzetelnego i taniego do ustawienia kąta w razie potrzeby (widzę że jesteś z Chorzowa podobnie jak ja), bo sam mam obawy się za to brać. Próbowałem ale szybko zrezygnowałem przede wszystkim ze względu na kiepskie dojście :-(

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 29 wrz 2010, 14:52

możemy się kiedyś umówić to postaram się pomóc w tej sprawie ;-)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 29 wrz 2010, 14:54

Ustawie najpierw dawkę a potem się jeszcze odezwę. Póki co dzięki!

klekocix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 23 kwie 2010, 09:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » 29 wrz 2010, 20:57

A powiedzcie w jaki sposób spróbować VAGiem skorygować dawkę?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 29 wrz 2010, 21:12

W adaptacjach,login 12233, gr bodajże 05 jak pamiętam,ale jak masz Boscha to tylko nastawnikiem.

[ Dodano: 2010-09-29, 21:13 ]
Jelly pisze:Właśnie apropo kąta to najpierw muszę dawkę ustawić i zobaczę jak mi kąt siedzi, ale nie znasz kogoś rzetelnego i taniego do ustawienia kąta w razie potrzeby (widzę że jesteś z Chorzowa podobnie jak ja), bo sam mam obawy się za to brać. Próbowałem ale szybko zrezygnowałem przede wszystkim ze względu na kiepskie dojście :-(
Dojście jest ok,ale jak tego nie robiłeś to lepiej nie ruszaj:)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 wrz 2010, 22:29

Jelly pisze:Właśnie apropo kąta to najpierw muszę dawkę ustawić i zobaczę jak mi kąt siedzi
najpierw się ustawia kąt a potem dawkę :!: jeżeli robisz na odwrót to dawkę będziesz ustawiał dwa razy bo po zmianie kąta dawka się też zmienia a po zmianie dawki kąt zostaje ten sam, poza tym jak ustawisz sobie dawkę na 4mg/R to bardzo tego pożałujesz bo zrobisz z silnika muła i smoka na paliwo
AB4 pisze:W adaptacjach,login 12233, gr bodajże 05 jak pamiętam,ale jak masz Boscha to tylko nastawnikiem.
w kanale 05 to jest tzw. dawka startowa i różnie się o niej mówi, dawkę o której mowa to w adaptacjach zmienia się w kanale 01 ;-) poza tym on ma pierburga <ok>

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 29 wrz 2010, 22:33

Uki nie zgodze się z Tobą,na dawce 24 ustawiałem początek wtrysku,na 65 pózniej podniosłem dawkę do 15 i początek sie rozjechał w górę

[ Dodano: 2010-09-29, 22:35 ]
UKI_XX pisze:
Jelly pisze:Właśnie apropo kąta to najpierw muszę dawkę ustawić i zobaczę jak mi kąt siedzi
najpierw się ustawia kąt a potem dawkę :!: jeżeli robisz na odwrót to dawkę będziesz ustawiał dwa razy bo po zmianie kąta dawka się też zmienia a po zmianie dawki kąt zostaje ten sam, poza tym jak ustawisz sobie dawkę na 4mg/R to bardzo tego pożałujesz bo zrobisz z silnika muła i smoka na paliwo
AB4 pisze:W adaptacjach,login 12233, gr bodajże 05 jak pamiętam,ale jak masz Boscha to tylko nastawnikiem.
w kanale 05 to jest tzw. dawka startowa i różnie się o niej mówi, dawkę o której mowa to w adaptacjach zmienia się w kanale 01 ;-) poza tym on ma pierburga <ok>
Dzięki za poprawę,poprostu nie pamiętam jaka to była grupa:)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 wrz 2010, 23:11

AB4 pisze:Uki nie zgodze się z Tobą,na dawce 24 ustawiałem początek wtrysku,na 65 pózniej podniosłem dawkę do 15 i początek sie rozjechał w górę
to masz albo miałeś z czym innym problem lub sprawdzałeś kąt w gr. 000 MB a nie 000 BS bo nie zależnie od tego jaką dawkę ustawisz na wolnych obrotach to pierścień dawki w pompie dalej zostaje w tym samym miejscu (inaczej zmieniły by się obroty silnika) także dawka do kąta nic nie ma a kąt do dawki ma dużo bo wtedy zmieniają się parametry spalania i zmienia się ustawienie pierścienia dawki aby utrzymać stałe wolne (jałowe) obroty silnika, a więc i wtedy zmienia się dawka

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 29 wrz 2010, 23:18

Ostatnio kasowałem Servisy,i insp. olejowe z tąd te grupy mi się wzieły,bo tam 05 i 10:)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 30 wrz 2010, 07:42

UKI_XX pisze:
Jelly pisze:Właśnie apropo kąta to najpierw muszę dawkę ustawić i zobaczę jak mi kąt siedzi
najpierw się ustawia kąt a potem dawkę :!: jeżeli robisz na odwrót to dawkę będziesz ustawiał dwa razy bo po zmianie kąta dawka się też zmienia a po zmianie dawki kąt zostaje ten sam, poza tym jak ustawisz sobie dawkę na 4mg/R to bardzo tego pożałujesz bo zrobisz z silnika muła i smoka na paliwo
AB4 pisze:W adaptacjach,login 12233, gr bodajże 05 jak pamiętam,ale jak masz Boscha to tylko nastawnikiem.
w kanale 05 to jest tzw. dawka startowa i różnie się o niej mówi, dawkę o której mowa to w adaptacjach zmienia się w kanale 01 ;-) poza tym on ma pierburga <ok>
To na ile ustawić dawkę??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl