Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 7A] Problem z mocą

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wojtek_gtx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[B3 7A] Problem z mocą

Post autor: wojtek_gtx » 29 wrz 2010, 15:36

Witam wszystkich
Kupiłem niedawno Audi 80 B3 Coupe Quattro z motorem 2.3 20V 170KM 7A przy kupowaniu okazało się że wóz wcale nie jedzie nawet nie pracował silnik na wolnych tylko od razu gasł ale że było bardzo tanie podjąłem się reanimacji .

Wymieniłem już wszystko wydaje mi się że zreanimowałem elektrykę - są wolne obroty ale nie ma mocy . Ostatnio wymieniłem resistorpack bo stary miał padnięty obwód, zdemontowałem gazownie, wymieniona przepustnica, przepływomierz, stukowce .
Proszę o pomoc i porady co może być ... bo jedzie się jak by miał z 75 KM a nie 170

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 29 wrz 2010, 16:04

do sprawdzenia rorząd i zapłon

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 29 wrz 2010, 16:14

a szczelność dolotu sprawdziłeś??podstawa w tym silniku:)

[ Dodano: 2010-09-29, 16:18 ]
a opornik na 100% jest oki??czesto jest tak że wymienia sie zly na zly

Awatar użytkownika
wojtek_gtx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: wojtek_gtx » 29 wrz 2010, 17:48

rozrząd sprawdzony - idealnie
szczelności dolotu - również
Opornik sprawdziłem (pomierzyłem wszystkie kanały i jest OK )
zapłonu nie ruszałem a jak to poprawnie ustawić - sprawdzić ... ponoć nie jest łatwo ale jak ktoś mnie poinstruuje to dam rade (kumpel mechanior mi pomaga)

Proszę o pomoc !!

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 29 wrz 2010, 17:58

na aparacie jest nacięcie,znacznik 1cylindra,

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 29 wrz 2010, 18:03

o świecach, kopułce , palcu i przewodach WN chyba wspominać nie musze...
zapłon z tego co pamiętam wszystko jest na znaki wiec szukaj czyść...
aparat musi być ustawiony idealnie na 0 zero, wyprzedzenie jest korygowane przez ECU
ewentualnie jak bedziesz miał coś tam nie tak i weźmiesz sie za kręcenie aparatem, to wyciagnij go i zbadaj stan zębatki napedzającej aparat i sprawdz czy jest metalowa czy plastikowa <ok> bo jak już ożywisz kunie to ta plastikowa to taki feler silnika :-|
jak masz dojście do oscyloskopu to proponuje zbadać sonde lambda,
nie napisałeś nic jakie spalanie a to przybliży stan sondy i przepływki.
Komputer silnika ma troszkę tych urządzeń z których bierze pomiar i decyduje czy to bedzie jechać czy nie ;-) jak coś bedziesz potrzebował, info wal na moje GG coś poradzimy :mrgreen:

Awatar użytkownika
wojtek_gtx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: wojtek_gtx » 29 wrz 2010, 23:06

Dziki pisze:o świecach, kopułce , palcu i przewodach WN chyba wspominać nie musze...
zapłon z tego co pamiętam wszystko jest na znaki wiec szukaj czyść...
aparat musi być ustawiony idealnie na 0 zero, wyprzedzenie jest korygowane przez ECU
ewentualnie jak bedziesz miał coś tam nie tak i weźmiesz sie za kręcenie aparatem, to wyciagnij go i zbadaj stan zębatki napędzającej aparat i sprawdz czy jest metalowa czy plastikowa <ok> bo jak już ożywisz kunie to ta plastikowa to taki feler silnika :-|
jak masz dojście do oscyloskopu to proponuje zbadać sonde lambda,
nie napisałeś nic jakie spalanie a to przybliży stan sondy i przepływki.
Komputer silnika ma troszkę tych urządzeń z których bierze pomiar i decyduje czy to bedzie jechać czy nie ;-) jak coś bedziesz potrzebował, info wal na moje GG coś poradzimy :mrgreen:
Więc tak - sonda jest nówka , przepływka pracuje bo jak podpiąłem się miernikiem to widać jak zmienia parametry , kable i kopułka+ palec nowe
wywaliło mi po podpięciu się VAG-iem błąd czujnika temperatury i czujnika hala

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 wrz 2010, 23:23

no to już jest coś - hall w aparacie zapłonowym - polecam cały nowy aparat, ja wymieniałem bo mój też był padaka, a czujnikt emperatury to ten 3pinowy , też ma wpływ na moc, bo daje info do ecu o za wysokiej temp. i przegrzaniu motoru.
A przepływka... no cóż, to, że zmienia parametry nic nie znaczy :P

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 29 wrz 2010, 23:36

Leo pisze:czujnikt emperatury to ten 3pinowy , też ma wpływ na moc
jakieś nowe info znalazłeś co ten 3pinowy nieszczęsny czujnik potrafi przysporzyć :mrgreen: poza pokazywaniem na wskaźnik w liczniku :-) skąd ty masz te dojścia informacji <ok> ale powiedz mi jeszcze kiedy ten czujnik ma robić jakieś komplikacje :roll: jak zawyża temp na liczniku, przerwa w obwodzie i nic nie pokazuje, czy trzecia opcja: ma swoją funkcje jakąś wewnętrzną :?:
a problem z brakiem mocy może pomorze wymiana samego tego z tyłu głowicy...
ewentualnie połaczenie wtyczki (może spadła)

Grze$iuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 14 gru 2010, 20:59
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Grze$iuuu » 29 gru 2010, 20:24

a ten 3pinowy czujnik temp co odpowiada za wskazania na liczniku to gdzie się znajduje ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 gru 2010, 22:24

w kolektorku wodnym pod listwą wtryskiwaczy, mocowany do niego od dołu. Strona silnika lewa.

Grze$iuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 14 gru 2010, 20:59
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Grze$iuuu » 29 gru 2010, 23:57

i jaki on ma kolor? może ktoś podać nr części?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 gru 2010, 07:23

brązowy.
jest tylko jedyny taki 3/4 pinowy (w zależności czy ktoś już go wymieniał czy nie).
Numer 034919369c

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl