[TDI 1Z] Co oznacza korekcja na wtryskach ?
[TDI 1Z] Co oznacza korekcja na wtryskach ?
Zastanawia mnie co mówi korekcja na wtryskach z bodajże kanału 13.
Wiem tylko, że maksymalne wychylenie korekcji trzymające normę to od -2.8 do +2.8.
Jednak co oznacza gdy silnik ma np. korekcję na poziomie +0.1 czy +1.5 a co oznacza -0.1 czy -1.5?
Korekcja powinna być sprawdzana na zimnym, czy ciepłym silniku?
Wiem tylko, że maksymalne wychylenie korekcji trzymające normę to od -2.8 do +2.8.
Jednak co oznacza gdy silnik ma np. korekcję na poziomie +0.1 czy +1.5 a co oznacza -0.1 czy -1.5?
Korekcja powinna być sprawdzana na zimnym, czy ciepłym silniku?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sprawdzamy na ciepłym ,a korekcje powinny być w miarę zbliżone ,co do wartości to dla przykładu zbyt duże na + na jednym z wtrysków mogą wskazywać że wtrysk leje lub jest mniejsze ciśnienie sprężania na tym cylindrze .Ujemnymi bym sie nie przejmował ,sam mam ostatnio jakieś kosmiczne na minusie ,bo rzędu -2 -3 :?: :!: a silnik chodzi jak zegarek , a czasem jest - 0,25-0,36 .Wartości na biegu jałowym przy rozgrzanym silnikuklekocix pisze:Korekcja powinna być sprawdzana na zimnym, czy ciepłym silniku?
pytanie i odpowiedź , z względu że ster .1 to jego jak już to dotyczy a nie pozostałych ,reszta to wróży z kuli , i gitary bym tym se nie zawracałAB4 pisze:Ja to się tylko zastanawiam jak ECU "wie" o korekcjach na cylindrach jeśli mamy tylko jeden wtrysk z czujnikiem wzniosu iglicy.
w PD to inna bajka bo tam ma zastosowanie odnośnie stanu pompek a nie w takim starym zetorze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Właśnie Vision, popraw mnie jak się mylę ,bo mam podejrzenie co do mojego sterującego że podlewa ,nie jest od kompletu z pozostałymi tylko jest trochę bardziej podjechany .A więc dedukuję tak : sterujący podlewa ,reszta nie ,stąd kosmiczne moim zdaniem ujemne korekcje rzędu - 2 -3 ,dobrze dedukuje ?Vision pisze:pytanie i odpowiedź , z względu że ster .1 to jego jak już to dotyczy a nie pozostałych ,reszta to wróży z kuli
Tak,ale co kiedy mamy różne odchyłki,czyli np 3 wtryski na dużym minusie i jeden na lekkim plusie,albo analogicznie odwrotnie,lub też jak mamy do czynienia z 6cylindrowcami typu AKE,czy AKN (2.5TDI)Vision pisze:pytanie i odpowiedź , z względu że ster .1 to jego jak już to dotyczy a nie pozostałych ,reszta to wróży z kuli , i gitary bym tym se nie zawracałAB4 pisze:Ja to się tylko zastanawiam jak ECU "wie" o korekcjach na cylindrach jeśli mamy tylko jeden wtrysk z czujnikiem wzniosu iglicy.
w PD to inna bajka bo tam ma zastosowanie odnośnie stanu pompek a nie w takim starym zetorze
moim zdaniem zgaduje sugerując się 4 i odczytem z innych elementów
korekcja 4 to np 0
+ to cylinder wykazujący słabszą mocą zasilany jest większą ilością paliwa
- to cylinder wykazujący większą mocą zasilany jest mniejszą ilością paliwa
a tu np na jakiej podstawie https://audi80.pl/printview.php?t=10312&start=0
moim zdaniem to o kand d....... bo wymiana wtrysku 4 powoduje zmiany tych korekcji np ustawie ciśnienie na sterującym na igłę to i reszta pokaże inne wartości na ten odczyt składa się kilka innych rzeczy
korekcje ustawiają się optymalnie żeby silnik równo pracował choć to nie świadczy de fakto o stanie rzeczywistym silnika
takie dywagacje :mrgreen:
korekcja 4 to np 0
+ to cylinder wykazujący słabszą mocą zasilany jest większą ilością paliwa
- to cylinder wykazujący większą mocą zasilany jest mniejszą ilością paliwa
a tu np na jakiej podstawie https://audi80.pl/printview.php?t=10312&start=0
moim zdaniem to o kand d....... bo wymiana wtrysku 4 powoduje zmiany tych korekcji np ustawie ciśnienie na sterującym na igłę to i reszta pokaże inne wartości na ten odczyt składa się kilka innych rzeczy
korekcje ustawiają się optymalnie żeby silnik równo pracował choć to nie świadczy de fakto o stanie rzeczywistym silnika
takie dywagacje :mrgreen:
Dla mnie to ogólnie nie zrozumiała regulacja,bo jak wcześniej wspomniane nie jest to PD,przeczytałem post z linka,i jakoś mi się to nie widzi,fakt że może sterujący ma jakiś w pływ na wyrównoważenie pracy na wolnych,ale pozostałe 3 lub 5 nie mają żadnej regulacji czy czujników,chyba że zakładamy jak w matematyce,równianie z 3 lub 5 niewiadomymi:)
,,Na podstawie czujnika obrotów i czujnika położenia iglicy ( o ile jest) ,a są to tylko teoretyczne dawki i nie wiele mają wspólnego z rzeczywistością. To co jest w na kanałach 13 i 14 to regulacja biegu jałowego. Chodzi o to żeby silnik pracował równo i przy okazju na tej podstawie można ocenić niedomagania cylindrów. Począwszy od samego wtryskiwacza czy pompo wtryskiwacza , przez ciśnienie cylindra , czy zdolność napełniania powietrzem albo zdolnośc odprowadzenia spallin. Słowem te wartości świadczą o wszystkim i są tylko i wyłącznie wstępnym sposobem na rozpoznanie niedomagania cylindra. Nie ma więcej żadnych czujników niż te które wymieniłem.,,
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 22:11 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
to będzie miał ciężki dzień :mrgreen: lub powie że po porostu nie wieAB4 pisze:Więc mamy dwa czujniki,a cylindrów 4 lub 6 czyli 3/4 wartości są z kosmosu czy w jakiś sposób uśrednione,ale to że ja lubię zadawać trudne pytania,to okoliczny serwisant z ASO będzie miał takie trudne pytanie,zobaczymy co mi odpowie
ja lobię pisać o czymś o czym nie mam pojęcia :oops:
Ale po przeczytaniu posta z linku już zaczynam rozumieć że wystarczają te dwa czujniki,coś jak z ABSem,czujnik kontroluje prędkość koła (w nowszych autach) 25 000 razy na minutę,to odpowiednik czujnika prędkości obrotowej wału,ale jest małe niedociągniecie tej teori,na 3 wtryskach nie mamy ograniczenia bo pompa tłoczy jednakowo na 3 lub 5 cylindrów,tylko na jednym ma iglicę
nie z kosmosu tylko z prędkości obrotowej wału korbowego a ściślej z oscylacji prędkości obrotowej wału, bo jak następuje zapłon to wał przyspiesza a jak sprężanie to zwalnia (oscylacje te mogą być rzędu 50 obr/min) i w zależności od tego jaka będzie zmiana prędkości obrotowej wału po wtryśnięciu paliwa na dany cylinder to taka będzie wartość korektyAB4 pisze:Więc mamy dwa czujniki,a cylindrów 4 lub 6 czyli 3/4 wartości są z kosmosu czy w jakiś sposób uśrednione,ale to że ja lubię zadawać trudne pytania,to okoliczny serwisant z ASO będzie miał takie trudne pytanie,zobaczymy co mi odpowie
Ja się zapytam co ma czujnik wzniosu igłicy do wielkości korekt? Jest to tylko i wyłącznie punkt odniesienia, aby ECU wiedziała na który cylinder ma podlać lub ująć paliwa. Całą resztę masz wytłumaczoną w poprzednim poście odnośnie prędkości obrotowej wału i czujnika, który ja zczytuje.AB4 pisze:Ale przeczytaj mój wcześniejszy post,no i nigdy nie twierdziłem że nie masz pojęcia o czym piszesz:)