Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[TDI 1Z] Co oznacza korekcja na wtryskach ?

klekocix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 23 kwie 2010, 09:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[TDI 1Z] Co oznacza korekcja na wtryskach ?

Post autor: klekocix » 28 wrz 2010, 23:50

Zastanawia mnie co mówi korekcja na wtryskach z bodajże kanału 13.
Wiem tylko, że maksymalne wychylenie korekcji trzymające normę to od -2.8 do +2.8.

Jednak co oznacza gdy silnik ma np. korekcję na poziomie +0.1 czy +1.5 a co oznacza -0.1 czy -1.5?

Korekcja powinna być sprawdzana na zimnym, czy ciepłym silniku?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 wrz 2010, 09:43

klekocix pisze:Korekcja powinna być sprawdzana na zimnym, czy ciepłym silniku?
Sprawdzamy na ciepłym ,a korekcje powinny być w miarę zbliżone ,co do wartości to dla przykładu zbyt duże na + na jednym z wtrysków mogą wskazywać że wtrysk leje lub jest mniejsze ciśnienie sprężania na tym cylindrze .Ujemnymi bym sie nie przejmował ,sam mam ostatnio jakieś kosmiczne na minusie ,bo rzędu -2 -3 :?: :!: a silnik chodzi jak zegarek , a czasem jest - 0,25-0,36 .Wartości na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 29 wrz 2010, 18:36

Ja to się tylko zastanawiam jak ECU "wie" o korekcjach na cylindrach jeśli mamy tylko jeden wtrysk z czujnikiem wzniosu iglicy.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 wrz 2010, 20:07

AB4 pisze:Ja to się tylko zastanawiam jak ECU "wie" o korekcjach na cylindrach jeśli mamy tylko jeden wtrysk z czujnikiem wzniosu iglicy.
pytanie i odpowiedź , z względu że ster .1 to jego jak już to dotyczy a nie pozostałych ,reszta to wróży z kuli , i gitary bym tym se nie zawracał
w PD to inna bajka bo tam ma zastosowanie odnośnie stanu pompek a nie w takim starym zetorze

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 wrz 2010, 20:14

Vision pisze:pytanie i odpowiedź , z względu że ster .1 to jego jak już to dotyczy a nie pozostałych ,reszta to wróży z kuli
Właśnie Vision, popraw mnie jak się mylę ,bo mam podejrzenie co do mojego sterującego że podlewa ,nie jest od kompletu z pozostałymi tylko jest trochę bardziej podjechany .A więc dedukuję tak : sterujący podlewa ,reszta nie ,stąd kosmiczne moim zdaniem ujemne korekcje rzędu - 2 -3 ,dobrze dedukuje ?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 29 wrz 2010, 20:38

Vision pisze:
AB4 pisze:Ja to się tylko zastanawiam jak ECU "wie" o korekcjach na cylindrach jeśli mamy tylko jeden wtrysk z czujnikiem wzniosu iglicy.
pytanie i odpowiedź , z względu że ster .1 to jego jak już to dotyczy a nie pozostałych ,reszta to wróży z kuli , i gitary bym tym se nie zawracał
w PD to inna bajka bo tam ma zastosowanie odnośnie stanu pompek a nie w takim starym zetorze
Tak,ale co kiedy mamy różne odchyłki,czyli np 3 wtryski na dużym minusie i jeden na lekkim plusie,albo analogicznie odwrotnie,lub też jak mamy do czynienia z 6cylindrowcami typu AKE,czy AKN (2.5TDI)

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 wrz 2010, 21:43

moim zdaniem zgaduje sugerując się 4 i odczytem z innych elementów
korekcja 4 to np 0
+ to cylinder wykazujący słabszą mocą zasilany jest większą ilością paliwa
- to cylinder wykazujący większą mocą zasilany jest mniejszą ilością paliwa
a tu np na jakiej podstawie https://audi80.pl/printview.php?t=10312&start=0
moim zdaniem to o kand d....... bo wymiana wtrysku 4 powoduje zmiany tych korekcji np ustawie ciśnienie na sterującym na igłę to i reszta pokaże inne wartości na ten odczyt składa się kilka innych rzeczy
korekcje ustawiają się optymalnie żeby silnik równo pracował choć to nie świadczy de fakto o stanie rzeczywistym silnika
takie dywagacje :mrgreen:

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 29 wrz 2010, 22:03

Dla mnie to ogólnie nie zrozumiała regulacja,bo jak wcześniej wspomniane nie jest to PD,przeczytałem post z linka,i jakoś mi się to nie widzi,fakt że może sterujący ma jakiś w pływ na wyrównoważenie pracy na wolnych,ale pozostałe 3 lub 5 nie mają żadnej regulacji czy czujników,chyba że zakładamy jak w matematyce,równianie z 3 lub 5 niewiadomymi:)

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 wrz 2010, 22:05

,,Na podstawie czujnika obrotów i czujnika położenia iglicy ( o ile jest) ,a są to tylko teoretyczne dawki i nie wiele mają wspólnego z rzeczywistością. To co jest w na kanałach 13 i 14 to regulacja biegu jałowego. Chodzi o to żeby silnik pracował równo i przy okazju na tej podstawie można ocenić niedomagania cylindrów. Począwszy od samego wtryskiwacza czy pompo wtryskiwacza , przez ciśnienie cylindra , czy zdolność napełniania powietrzem albo zdolnośc odprowadzenia spallin. Słowem te wartości świadczą o wszystkim i są tylko i wyłącznie wstępnym sposobem na rozpoznanie niedomagania cylindra. Nie ma więcej żadnych czujników niż te które wymieniłem.,,
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 22:11 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 29 wrz 2010, 22:10

Więc mamy dwa czujniki,a cylindrów 4 lub 6 czyli 3/4 wartości są z kosmosu czy w jakiś sposób uśrednione,ale to że ja lubię zadawać trudne pytania,to okoliczny serwisant z ASO będzie miał takie trudne pytanie,zobaczymy co mi odpowie

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 wrz 2010, 22:15

AB4 pisze:Więc mamy dwa czujniki,a cylindrów 4 lub 6 czyli 3/4 wartości są z kosmosu czy w jakiś sposób uśrednione,ale to że ja lubię zadawać trudne pytania,to okoliczny serwisant z ASO będzie miał takie trudne pytanie,zobaczymy co mi odpowie
to będzie miał ciężki dzień :mrgreen: lub powie że po porostu nie wie <krzyk>
ja lobię pisać o czymś o czym nie mam pojęcia :oops:

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 29 wrz 2010, 22:19

Ale po przeczytaniu posta z linku już zaczynam rozumieć że wystarczają te dwa czujniki,coś jak z ABSem,czujnik kontroluje prędkość koła (w nowszych autach) 25 000 razy na minutę,to odpowiednik czujnika prędkości obrotowej wału,ale jest małe niedociągniecie tej teori,na 3 wtryskach nie mamy ograniczenia bo pompa tłoczy jednakowo na 3 lub 5 cylindrów,tylko na jednym ma iglicę

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 wrz 2010, 22:52

AB4 pisze:Więc mamy dwa czujniki,a cylindrów 4 lub 6 czyli 3/4 wartości są z kosmosu czy w jakiś sposób uśrednione,ale to że ja lubię zadawać trudne pytania,to okoliczny serwisant z ASO będzie miał takie trudne pytanie,zobaczymy co mi odpowie
nie z kosmosu tylko z prędkości obrotowej wału korbowego a ściślej z oscylacji prędkości obrotowej wału, bo jak następuje zapłon to wał przyspiesza a jak sprężanie to zwalnia (oscylacje te mogą być rzędu 50 obr/min) i w zależności od tego jaka będzie zmiana prędkości obrotowej wału po wtryśnięciu paliwa na dany cylinder to taka będzie wartość korekty

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 29 wrz 2010, 23:00

Ale przeczytaj mój wcześniejszy post,no i nigdy nie twierdziłem że nie masz pojęcia o czym piszesz:)

bobaskgb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 kwie 2008, 21:42

Post autor: bobaskgb » 18 paź 2010, 22:07

AB4 pisze:Ale przeczytaj mój wcześniejszy post,no i nigdy nie twierdziłem że nie masz pojęcia o czym piszesz:)
Ja się zapytam co ma czujnik wzniosu igłicy do wielkości korekt? Jest to tylko i wyłącznie punkt odniesienia, aby ECU wiedziała na który cylinder ma podlać lub ująć paliwa. Całą resztę masz wytłumaczoną w poprzednim poście odnośnie prędkości obrotowej wału i czujnika, który ja zczytuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl