Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK 2.0] Diagnostyka i regulacja sekwencji Stag 200

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

[80 B4 ABK 2.0] Diagnostyka i regulacja sekwencji Stag 200

Post autor: HeavenQueen » 29 wrz 2010, 14:21

Witajcie koledzy!
Z zapartym tchem przeczytałem cały temat kolegi Francis1982 o podobnym temacie, różnica tylko taka że ja mam sterownik STAG 200 a nie 300.
Koledze udało się zoptymalizować pracę jego instalacji więc mnie może też uda się z Waszą pomocą coś zdziałać.

Moja instalacja:
Sterownik: STAG 200
Reduktor: Tomasetto
Wtryski: Valtek 3 Ohm (czerwone)
Data montażu: 6.08.2008 (30 000 km temu :-)

Autko od początku pali mi 12 - 13 litrów LPG. W trasie nad morze polskie 10.5 zjadło.
Filtry wymieniane na bieżąco. Ogólnie całe autko jest sprawne technicznie i zadbane.

Dziś zrobiłem kilka screenów z programu AcGazSynchro. Oto one:
ObrazekObrazekObrazek

Następnie zrobiłem autokalibrację i wyszło tak:
ObrazekObrazek

Za dużo z tego wywnioskować nie umiem, dlatego zwracam się do Was. Co robić, od czego zacząć? I jeszcze jak zebrać mapy w trakcie jazdy? Na czym to polega?

Z góry dzięki,
pozdrawiam!

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 wrz 2010, 16:31

Sprawdz cały dolot czy jest szczelny, przepływke, i pierwsze widze taką mape dlaczego spada do 0 mapa PB. Masz troche za małe dysze i za duze cisnienie gazu. Mnoznik rozjechany do poprawy. Wykasuj mapy PB i LPG, rozwierc dysze na 2mm i zmniejsz cisnienie do 1 bara, zr.ób kalibracje i pokaz co wyszło. Pokaz tez fotki spod maski zeby było widac co gdzie jest.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 29 wrz 2010, 19:31

Dolot wg mnie jest szczelny. Przepływomierz działa dobrze, charakterystykę mu sprawdzałem rok temu też była dobra.

Dysze rozwierciłem na 2 mm. Zmniejszyłem ciśnienie śrubką imbusową na 1 bar (w trakcie pracy instalacji na biegu jałowym wskazuje p~1bar)
Następnie skasowałem obie mapy, wykonałem autokalibrację i zrobiłem cztery kółka po 5km po okolicy (Pb powoli, Pb dynamicznie, LPG powoli, LPG dynamicznie). Na obu dynamicznych kółkach doszedłem do odcinki raz :)

Oto co otrzymałem:
ObrazekObrazekObrazek

Jak to teraz wygląda? Co dalej?

A to kilka fotek z pod maski:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Pozdrawiam!

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 wrz 2010, 10:49

Zanim zaczniesz reg. przełóż trójnik pomiarowy za filtr fazy lotnej bo jest źle umieszczony. Wykasuj mapy i zrób nowa kalibracje bo napewno bedziesz miał inne wskazania MAP-a

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 30 wrz 2010, 18:55

Uczyniłem jak sugerowałeś Mistrzu ;-)
Czy tak jest dobrze?
Obrazek

Oto co ukazało się po kółkach testowych:
ObrazekObrazek

A to po dalszej przejażdżce:
ObrazekObrazek

Jak to się prezentuje? Mnożnika na razie nie ruszałem, jest taki jak wyszedł po autokalibracji.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 paź 2010, 09:23

Teraz jest juz OK, pojeździj i sprawdz jak wyglada mnoznik i ewentulanie wprowadzaj korekty.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 01 paź 2010, 11:46

Trochę poczytałem na ten temat ale wciąż mam kilka wątpliwości.
1. Na benzynie zrobić mapę w miarę ładną a potem zaznaczyć "blokuj"?
2. Mnożnik ustawiać tak żeby ww wszystkich miejscach mapki się pokrywały?
3. Na mojej ostatniej mapce dla punktu w 6,5 ms powinienem zmniejszyć mnożnik?
4. Ktoś gdzieś pisał żeby porównywać przy danych obciążeniach czasy wtrysku dla Pb i LPG i tak ustawiać mnożnik aby były identyczne czasy, czy to jest właściwe postępowanie?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 paź 2010, 12:38

Nigdy nie mozna blokowac mapy ani PB ani LPG. Mapy nie musza sie idealnie pokrywac ( i na tych wtryskach jest to nie wykonalne) wazne zeby miescic sie w odchyłce 10% wtedy ECU nie bedzie zmieniac map. Co do mapy to przegoń troche z butem w podłodze to ie zmieni mapa, przy spokojnej jezdzie bedzie inaczej wygladac mapa taki urok wtryskiwaczy i uboższego kompa od LPG. NAjwazniejsze to zeby na wolnych obrotach czasy sie mocno nie różniły przy full grupie powinny byc takie same ewentualnie troszke bogacej na LPG.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 01 paź 2010, 13:34

Czyli z tym blokowaniem mapy to ktoś głupoty na necie pisał. Tak więc nie będę zaznaczał tego ptaszka "blokuj". Jeśli chodzi o czasy wtrysku to mam porównywać czasy wtrysku wtryskiwaczy benzynowych (w programie) podczas pracy na Pb i na LPG, tak? Bo czas wtrysku samego LPG jest zdecydowanie dłuższy :)
Z tego co piszesz wnioskuje że kompik gazowy będzie zbierał mapy w trakcie całej eksploatacji samochodu i z Pb, i z LPG, czy jest w takim razie istnieje konieczność raz za czas kasować mapy, robić autokalibrację czy zmieniać jakoś mnożnik?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 paź 2010, 08:01

Musisz porównac czasy wtrysku PB podczas pracy na PB oraz na LPG na wolnych obrotach przy tym silniku nie powinno byc wiekszej różnicy niz 0,1ms. Komp gazu cały czas zbiera mapy i je koryguje, co jakis czas mozesz sprawdzic jak wygladaja mapy oraz czy sie nie zmieniło cisnienie gazu.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 04 paź 2010, 22:19

Na wolnych obrotach nie ma żadnej różnicy w czasach wtrysku. Czas wtrysku LPG wynosi 4 ms. W końcu nie czuć różnicy w pracy Pb/LPG na wolnych obrotach.

Oto co udało mi się w końcu uzyskać po wielu godzinach jazdy :-)
ObrazekObrazek

Powiedzcie mi czy to kwestia wtryskiwaczy czy czegoś innego, bo mapka cały czas się zmienia, raz idzie trochę w górę miejscami, raz w dół, różnie bardzo, zależnie od tego z jakimi prędkościami jeżdżę i z jakim obciążeniem. Wahania nie są duże.
Na pełnym gazie powyżej 4000 obr/min wyskakuje błąd całkowicie otwartych wtryskiwaczy, ale lambda wydaje się że jest bogata, więc chyba to nie problem?
Czy np. na Matrixach dało by się to ustawić, tak powiedzmy, idealnie? Czy miało by to jakiś wpływ na pracę samochodu, spalanie itp?
To są przemyślenia czysto teoretyczne, narazie zostawie tak jak jest i sprawdzę ile moja Niunia będzie łykać eLPiGi.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 paź 2010, 09:23

Teraz masz super ustawiona instalacje, co do mapy to normalka ze sie rozjeżdza nawet na Matrixach tak bedzie sie działo w mniejszym stopniu ale bedzie. Gdybys dał wtryskiwacze Kehina ewentualnie Hany do tego Staga 300 Premiuim mozna wtedy to ustawic idealnie. te sterowniki "prostsze" nie maja idealnie dopasowanych korekt po cisnieniu i temp i dlatego sie to bedzie rozjeżdzac., do tego wtryskiwacze tez maja różna wydajnosc sekcji.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 05 paź 2010, 17:09

WOJTEK26 dziękuję za pomoc, ode mnie takie piwo narazie wirtualnie, ale może na jakimś zjeździe gdzieś kiedyś będzie w realu :)
Dużo ciekawych rzeczy się dowiedziałem i nauczyłem. Teraz na warsztat biorę samochód mojej Mamci, który na gazie jeździ całkiem kiepsko.
Za tysiąc kilometrów dam znać, jak się spalanie teraz kształtuje, bo jeśli chodzi o dynamikę jazdy, to nie odczuwam większych zmian, może poprawił się delikatnie moment w niskim zakresie, a może to tylko moja wkrętka, natomiast silnik na wolnych obrotach chodzi zdecydowanie kulturalniej i lepiej się wkręca na obroty ze stanu jałowego.

Pozdrawiam!

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 06 paź 2010, 10:49

Ciesze sie ze kolejny uzytkownik ABK z Valdemarami został w miare mozliwosci uleczony z nierónej pracy na wolnych obrotach. ;-)

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 15 lis 2010, 18:36

HeavenQueen pisze:Za tysiąc kilometrów dam znać, jak się spalanie teraz kształtuje
i jak kolego spalanie? pomogła coś ta regulacja?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl