[80 B4 ABK 2.0] Diagnostyka i regulacja sekwencji Stag 200
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
[80 B4 ABK 2.0] Diagnostyka i regulacja sekwencji Stag 200
Witajcie koledzy!
Z zapartym tchem przeczytałem cały temat kolegi Francis1982 o podobnym temacie, różnica tylko taka że ja mam sterownik STAG 200 a nie 300.
Koledze udało się zoptymalizować pracę jego instalacji więc mnie może też uda się z Waszą pomocą coś zdziałać.
Moja instalacja:
Sterownik: STAG 200
Reduktor: Tomasetto
Wtryski: Valtek 3 Ohm (czerwone)
Data montażu: 6.08.2008 (30 000 km temu
Autko od początku pali mi 12 - 13 litrów LPG. W trasie nad morze polskie 10.5 zjadło.
Filtry wymieniane na bieżąco. Ogólnie całe autko jest sprawne technicznie i zadbane.
Dziś zrobiłem kilka screenów z programu AcGazSynchro. Oto one:
Następnie zrobiłem autokalibrację i wyszło tak:
Za dużo z tego wywnioskować nie umiem, dlatego zwracam się do Was. Co robić, od czego zacząć? I jeszcze jak zebrać mapy w trakcie jazdy? Na czym to polega?
Z góry dzięki,
pozdrawiam!
Z zapartym tchem przeczytałem cały temat kolegi Francis1982 o podobnym temacie, różnica tylko taka że ja mam sterownik STAG 200 a nie 300.
Koledze udało się zoptymalizować pracę jego instalacji więc mnie może też uda się z Waszą pomocą coś zdziałać.
Moja instalacja:
Sterownik: STAG 200
Reduktor: Tomasetto
Wtryski: Valtek 3 Ohm (czerwone)
Data montażu: 6.08.2008 (30 000 km temu
Autko od początku pali mi 12 - 13 litrów LPG. W trasie nad morze polskie 10.5 zjadło.
Filtry wymieniane na bieżąco. Ogólnie całe autko jest sprawne technicznie i zadbane.
Dziś zrobiłem kilka screenów z programu AcGazSynchro. Oto one:
Następnie zrobiłem autokalibrację i wyszło tak:
Za dużo z tego wywnioskować nie umiem, dlatego zwracam się do Was. Co robić, od czego zacząć? I jeszcze jak zebrać mapy w trakcie jazdy? Na czym to polega?
Z góry dzięki,
pozdrawiam!
Sprawdz cały dolot czy jest szczelny, przepływke, i pierwsze widze taką mape dlaczego spada do 0 mapa PB. Masz troche za małe dysze i za duze cisnienie gazu. Mnoznik rozjechany do poprawy. Wykasuj mapy PB i LPG, rozwierc dysze na 2mm i zmniejsz cisnienie do 1 bara, zr.ób kalibracje i pokaz co wyszło. Pokaz tez fotki spod maski zeby było widac co gdzie jest.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Dolot wg mnie jest szczelny. Przepływomierz działa dobrze, charakterystykę mu sprawdzałem rok temu też była dobra.
Dysze rozwierciłem na 2 mm. Zmniejszyłem ciśnienie śrubką imbusową na 1 bar (w trakcie pracy instalacji na biegu jałowym wskazuje p~1bar)
Następnie skasowałem obie mapy, wykonałem autokalibrację i zrobiłem cztery kółka po 5km po okolicy (Pb powoli, Pb dynamicznie, LPG powoli, LPG dynamicznie). Na obu dynamicznych kółkach doszedłem do odcinki raz
Oto co otrzymałem:
Jak to teraz wygląda? Co dalej?
A to kilka fotek z pod maski:
Pozdrawiam!
Dysze rozwierciłem na 2 mm. Zmniejszyłem ciśnienie śrubką imbusową na 1 bar (w trakcie pracy instalacji na biegu jałowym wskazuje p~1bar)
Następnie skasowałem obie mapy, wykonałem autokalibrację i zrobiłem cztery kółka po 5km po okolicy (Pb powoli, Pb dynamicznie, LPG powoli, LPG dynamicznie). Na obu dynamicznych kółkach doszedłem do odcinki raz
Oto co otrzymałem:
Jak to teraz wygląda? Co dalej?
A to kilka fotek z pod maski:
Pozdrawiam!
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Trochę poczytałem na ten temat ale wciąż mam kilka wątpliwości.
1. Na benzynie zrobić mapę w miarę ładną a potem zaznaczyć "blokuj"?
2. Mnożnik ustawiać tak żeby ww wszystkich miejscach mapki się pokrywały?
3. Na mojej ostatniej mapce dla punktu w 6,5 ms powinienem zmniejszyć mnożnik?
4. Ktoś gdzieś pisał żeby porównywać przy danych obciążeniach czasy wtrysku dla Pb i LPG i tak ustawiać mnożnik aby były identyczne czasy, czy to jest właściwe postępowanie?
1. Na benzynie zrobić mapę w miarę ładną a potem zaznaczyć "blokuj"?
2. Mnożnik ustawiać tak żeby ww wszystkich miejscach mapki się pokrywały?
3. Na mojej ostatniej mapce dla punktu w 6,5 ms powinienem zmniejszyć mnożnik?
4. Ktoś gdzieś pisał żeby porównywać przy danych obciążeniach czasy wtrysku dla Pb i LPG i tak ustawiać mnożnik aby były identyczne czasy, czy to jest właściwe postępowanie?
Nigdy nie mozna blokowac mapy ani PB ani LPG. Mapy nie musza sie idealnie pokrywac ( i na tych wtryskach jest to nie wykonalne) wazne zeby miescic sie w odchyłce 10% wtedy ECU nie bedzie zmieniac map. Co do mapy to przegoń troche z butem w podłodze to ie zmieni mapa, przy spokojnej jezdzie bedzie inaczej wygladac mapa taki urok wtryskiwaczy i uboższego kompa od LPG. NAjwazniejsze to zeby na wolnych obrotach czasy sie mocno nie różniły przy full grupie powinny byc takie same ewentualnie troszke bogacej na LPG.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Czyli z tym blokowaniem mapy to ktoś głupoty na necie pisał. Tak więc nie będę zaznaczał tego ptaszka "blokuj". Jeśli chodzi o czasy wtrysku to mam porównywać czasy wtrysku wtryskiwaczy benzynowych (w programie) podczas pracy na Pb i na LPG, tak? Bo czas wtrysku samego LPG jest zdecydowanie dłuższy
Z tego co piszesz wnioskuje że kompik gazowy będzie zbierał mapy w trakcie całej eksploatacji samochodu i z Pb, i z LPG, czy jest w takim razie istnieje konieczność raz za czas kasować mapy, robić autokalibrację czy zmieniać jakoś mnożnik?
Z tego co piszesz wnioskuje że kompik gazowy będzie zbierał mapy w trakcie całej eksploatacji samochodu i z Pb, i z LPG, czy jest w takim razie istnieje konieczność raz za czas kasować mapy, robić autokalibrację czy zmieniać jakoś mnożnik?
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Na wolnych obrotach nie ma żadnej różnicy w czasach wtrysku. Czas wtrysku LPG wynosi 4 ms. W końcu nie czuć różnicy w pracy Pb/LPG na wolnych obrotach.
Oto co udało mi się w końcu uzyskać po wielu godzinach jazdy
Powiedzcie mi czy to kwestia wtryskiwaczy czy czegoś innego, bo mapka cały czas się zmienia, raz idzie trochę w górę miejscami, raz w dół, różnie bardzo, zależnie od tego z jakimi prędkościami jeżdżę i z jakim obciążeniem. Wahania nie są duże.
Na pełnym gazie powyżej 4000 obr/min wyskakuje błąd całkowicie otwartych wtryskiwaczy, ale lambda wydaje się że jest bogata, więc chyba to nie problem?
Czy np. na Matrixach dało by się to ustawić, tak powiedzmy, idealnie? Czy miało by to jakiś wpływ na pracę samochodu, spalanie itp?
To są przemyślenia czysto teoretyczne, narazie zostawie tak jak jest i sprawdzę ile moja Niunia będzie łykać eLPiGi.
Oto co udało mi się w końcu uzyskać po wielu godzinach jazdy
Powiedzcie mi czy to kwestia wtryskiwaczy czy czegoś innego, bo mapka cały czas się zmienia, raz idzie trochę w górę miejscami, raz w dół, różnie bardzo, zależnie od tego z jakimi prędkościami jeżdżę i z jakim obciążeniem. Wahania nie są duże.
Na pełnym gazie powyżej 4000 obr/min wyskakuje błąd całkowicie otwartych wtryskiwaczy, ale lambda wydaje się że jest bogata, więc chyba to nie problem?
Czy np. na Matrixach dało by się to ustawić, tak powiedzmy, idealnie? Czy miało by to jakiś wpływ na pracę samochodu, spalanie itp?
To są przemyślenia czysto teoretyczne, narazie zostawie tak jak jest i sprawdzę ile moja Niunia będzie łykać eLPiGi.
Teraz masz super ustawiona instalacje, co do mapy to normalka ze sie rozjeżdza nawet na Matrixach tak bedzie sie działo w mniejszym stopniu ale bedzie. Gdybys dał wtryskiwacze Kehina ewentualnie Hany do tego Staga 300 Premiuim mozna wtedy to ustawic idealnie. te sterowniki "prostsze" nie maja idealnie dopasowanych korekt po cisnieniu i temp i dlatego sie to bedzie rozjeżdzac., do tego wtryskiwacze tez maja różna wydajnosc sekcji.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
WOJTEK26 dziękuję za pomoc, ode mnie takie piwo narazie wirtualnie, ale może na jakimś zjeździe gdzieś kiedyś będzie w realu
Dużo ciekawych rzeczy się dowiedziałem i nauczyłem. Teraz na warsztat biorę samochód mojej Mamci, który na gazie jeździ całkiem kiepsko.
Za tysiąc kilometrów dam znać, jak się spalanie teraz kształtuje, bo jeśli chodzi o dynamikę jazdy, to nie odczuwam większych zmian, może poprawił się delikatnie moment w niskim zakresie, a może to tylko moja wkrętka, natomiast silnik na wolnych obrotach chodzi zdecydowanie kulturalniej i lepiej się wkręca na obroty ze stanu jałowego.
Pozdrawiam!
Dużo ciekawych rzeczy się dowiedziałem i nauczyłem. Teraz na warsztat biorę samochód mojej Mamci, który na gazie jeździ całkiem kiepsko.
Za tysiąc kilometrów dam znać, jak się spalanie teraz kształtuje, bo jeśli chodzi o dynamikę jazdy, to nie odczuwam większych zmian, może poprawił się delikatnie moment w niskim zakresie, a może to tylko moja wkrętka, natomiast silnik na wolnych obrotach chodzi zdecydowanie kulturalniej i lepiej się wkręca na obroty ze stanu jałowego.
Pozdrawiam!