[B4 1.9tdi 1Z] Jakie swiece zarowe pasuja?
[B4 1.9tdi 1Z] Jakie swiece zarowe pasuja?
Witam, mam pytanie dotyczące świec żarowych, bo w tej chwili pasujące do tego modelu jest kilka świec rożnych firm tylko zastanawia mnie fakt, ze niby pasujące do danego silnika, a jedne maja oznaczenie ze na napięcie 11V (Bosch) a inne na 12V (NGK) wiec o co chodzi i czy obie pasować będą, czemu ta różnica w napięciu?
kup sobie swiece o BERU GN855 to sa orginale.
http://moto.allegro.pl/swieca-zarowa-au ... 13657.html
Uwazaj na podróby, te w aukcji sa orginalne sam je kupowałem.
http://moto.allegro.pl/swieca-zarowa-au ... 13657.html
Uwazaj na podróby, te w aukcji sa orginalne sam je kupowałem.
Mógłbym mieć trochę taniej NGK i Bosch wiec z tych 2 bym raczej wybierał,lukwoj21 pisze:kup sobie swiece o BERU GN855 to sa orginale.
http://moto.allegro.pl/swieca-zarowa-au ... 13657.html
Uwazaj na podróby, te w aukcji sa orginalne sam je kupowałem.
a mniej więcej te 3 firmy porównywalna jakość, a na jakie napięcie są te Twoje Beru?
Mówisz, ze na podróbki uważać, a po czym poznać je powiedz?
A poprawcie jeśli coś się nie zgadza jeśli chodzi o symbole, ze pasujące modele to:
BOSCH 0 250 202 022
BERU GN855
NGK Y-732J
Ps. Czym można smarować świece, chodzi o gwint, żeby się później nie zapiekły i nie było probłemu z odkręceniem i obawy przed ukręceniem, czy może to być smar miedziowy?
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Pierwszy sposób dwa przewody połączone żaróweczką 12V, jeden koniec przewodu do + aku, a drugi do świecy, powinna zaświecić się żaróweczka w przypadku poprawnie działającej świecy, drugi sposób, jeżeli nie zdobędziesz żaróweczki to jeden koniec kabelka + aku, a drugi do świecy powinno zaiskrzyć w przypadku poprawnie działającej świecy. Powodzeniakarolek1123 pisze:jak sprawdzić najprostszym sposobem czy świece grzeją czy są spalone
Tzn fajka nie potrzebna juz wtedy, tylko plusem do końca świecy a minusem do obudowy świecy i powinna się czerwona robić, ja właśnie tak sprawdzałem ostatnio u siebie i wyszło, ze wszystkie spalone nawet lekko cieple się nie robiły, tylko zastanawia mnie jedna rzecz, czy można uszkodzić świece w ten sposób bo niby jest ona na 11V, a napięcie akumulatora 12,6-8V ??? Wcześniej mierzyłem oporność bez wykręcania świec miernikiem, wyszło, ze wszystkie spalone mam, ale to nie do końca wiarygodny sposób, ale nie miałem wtedy kluczyka długiej 10tki do odkręcenia, a jak zdobyłem klucz wykręciłem i pod akumulator czy grzeją i wtedy 100% pewności, tylko różne świece mogą w rożnym czasie sie nagrzewać, niektóre już w 2-3sekundy mogą być czerwone, wiec uważać trzeba z rękami, ale myślę, że jeśli w ciągu 20-30sekund nic nie zacznie grzać to już padnięta.karolek1123 pisze:dzięki, słyszałem jeszcze o takim sposobie że trzeba wykręcić świece i jednym kabelkiem do + albo - aku i założyć fajkę na świece i jak jest dobra to powinna zrobić sie czerwona. Czy tak też da się sprawdzić??
[ Dodano: 2010-10-01, 11:26 ]
tak właśnie sądziłem, że dobrze przesmarować, a miedziowy do hamulców używany, wiec wytrzyma temperaturę wysoką i zapewni przepływ prądu na masie świecy, a co do podróbek, to napisałeś na co zwrócić uwagę, tylko nie napisałeś co tam się różni i tego linku do porównania braklukwoj21 pisze:smarowac trzeba ja smarowałem miedziowym smarem i pamietaj siła dokrecenia 15Nm. Nie oszczedzaj na swiecach kup ori i bedziesz zadowolony.Podróbki beru bardzo łatwo mozna rozpoznac. Zwróc uwage na napis i kolor obwodki. masz tu link do ori i do podróbek.
Ja słyszałem tylko ze coś u bosch'a oryginał napis poziomo a podróbka pionowo, ale znów inna wersja, ze bez pudełek do serwisu po 100szt szły tez takie z pionowym napisem, wiec juz nie wiem nic??
ps. a które z tych firm jak Bosch, NGK, Beru najmniej podrabiane i jak cos jest to raczej oryginał?
------> Znalazłem jeszcze teraz link jak sprawdzać świece żarowe
http://www.ngk-dpower.com/pl/technik/te ... en-testen/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
lepiej nie czekaj aż zrobi się czerwona bo pracuje na sucho czyli może się w każdej chwili spalić co innego w komorze spalaniakarolek1123 pisze:dzięki, asłyszałem jeszcze o takim sposobie że trzeba wykręcić świece i jednym kabelkiem do + albo - aku i założyć fajke na świece i jak jest dobra to powinna zrobić sie czerwona. Czy tak też da sie sprawdzic??
I nadal nie wiem jak się ma napięcie i amperaż świecy do wydajności i poprawności pracy z silnikiem 1Z. Świece sa zarówno na 11V i 12V czy to nie ma wpływu na sterowanie ich pracą? Oryginał Bosch miał np 11V. Przecież świece różnych producentów, pasujące do tego modelu, maja odmienne parametry i nawet długości, a podobno powinien koniec świecy trafiać dokładnie w konkretny punkt żeby spalanie było optymalne, a różnice są kilka mm w długościach świecy, poniżej specyfikacje zamieszczam dla porównania:
Świeca żarowa/płomieniowa
BERU
0100226227
Świeca żarowa/płomieniowa
indeks: GN 855 0100226227
Cena brutto: 46,68 zł
nazwa: Świeca żarowa/płomieniowa
opis : BERU świeca żarowa szybkiego grzania AUDI 80
1,9TDI ; AUDI 100 2,5TDI 91-
producent: BERU
Ograniczenia
Napięcie [V]: 12
Natężenie prądu [A]: 16
Konstrukcja żwiec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego
Konstrukcja żwiec żarowych: świeca żarowa ołówkowa
Rozmiar klucza: 10 mm
Wymiar gwintu: M 10x1
Długość całkowita [mm]: 92
Głębokość zabudowy [mm]: 25
Zbieżnośćstożka: 63°
Rodzaj połączenia: Ř 4 mm
Moment gnący [Nm]: 35
Moment dokrecenia [Nm]: 15
Numery zwyczajowe
GN 855
855 MJ
------
Świeca żarowa/płomieniowa
BOSCH
0 250 202 022
Świeca żarowa/płomieniowa
Duraterm
indeks: 0 250 202 022
Cena brutto: 42,29 zł
nazwa: Świeca żarowa/płomieniowa
opis : Bosch świeca żarowa DURATERM AUDI 80 1,9TDI ; AUDI
100 2,5TDI 91-
producent: BOSCH
Ograniczenia
Konstrukcja żwiec żarowych: świeca żarowa ołówkowa
Konstrukcja żwiec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego
Napięcie znamionowe[V]: 11
Rozmiar klucza: 10 mm
Wymiar gwintu: M 10x1
Długość całkowita [mm]: 92
Głębokość zabudowy [mm]: 25
Zbieżnośćstożka: 63°
od roku prod.: 1992.08
do roku prod.: 1995.07
Numery zwyczajowe
GLP003
GLP003
80028
80028
3
3
ŚWIECA ŻAROWA 0 250 202 022 11V M10*1 KLUCZ10 L=92 /
------------
Świeca żarowa/płomieniowa
NGK
5605
Świeca żarowa/płomieniowa
NGK D-Power 4
Ograniczenia
Napięcie [V]: 12
Natężenie prądu [A]: 5
Rezystancja [Ohm]: 0,9
Długość całkowita [mm]: 91
Głębokość zabudowy [mm]: 24
Wymiar gwintu: M10 X 1,0 mm
Moment dokrecenia [Nm]: 17
Rozmiar klucza: 10 mm
Rodzaj połączenia: PIN
Numery zwyczajowe
Y-732J
DP4
D-Power 4
------------
Jakie znaczenie ma to :
"Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego"
i czy swiece NGK tez to posiadaja mimo, ze nia ma tu w opisie?
Świeca żarowa/płomieniowa
BERU
0100226227
Świeca żarowa/płomieniowa
indeks: GN 855 0100226227
Cena brutto: 46,68 zł
nazwa: Świeca żarowa/płomieniowa
opis : BERU świeca żarowa szybkiego grzania AUDI 80
1,9TDI ; AUDI 100 2,5TDI 91-
producent: BERU
Ograniczenia
Napięcie [V]: 12
Natężenie prądu [A]: 16
Konstrukcja żwiec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego
Konstrukcja żwiec żarowych: świeca żarowa ołówkowa
Rozmiar klucza: 10 mm
Wymiar gwintu: M 10x1
Długość całkowita [mm]: 92
Głębokość zabudowy [mm]: 25
Zbieżnośćstożka: 63°
Rodzaj połączenia: Ř 4 mm
Moment gnący [Nm]: 35
Moment dokrecenia [Nm]: 15
Numery zwyczajowe
GN 855
855 MJ
------
Świeca żarowa/płomieniowa
BOSCH
0 250 202 022
Świeca żarowa/płomieniowa
Duraterm
indeks: 0 250 202 022
Cena brutto: 42,29 zł
nazwa: Świeca żarowa/płomieniowa
opis : Bosch świeca żarowa DURATERM AUDI 80 1,9TDI ; AUDI
100 2,5TDI 91-
producent: BOSCH
Ograniczenia
Konstrukcja żwiec żarowych: świeca żarowa ołówkowa
Konstrukcja żwiec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego
Napięcie znamionowe[V]: 11
Rozmiar klucza: 10 mm
Wymiar gwintu: M 10x1
Długość całkowita [mm]: 92
Głębokość zabudowy [mm]: 25
Zbieżnośćstożka: 63°
od roku prod.: 1992.08
do roku prod.: 1995.07
Numery zwyczajowe
GLP003
GLP003
80028
80028
3
3
ŚWIECA ŻAROWA 0 250 202 022 11V M10*1 KLUCZ10 L=92 /
------------
Świeca żarowa/płomieniowa
NGK
5605
Świeca żarowa/płomieniowa
NGK D-Power 4
Ograniczenia
Napięcie [V]: 12
Natężenie prądu [A]: 5
Rezystancja [Ohm]: 0,9
Długość całkowita [mm]: 91
Głębokość zabudowy [mm]: 24
Wymiar gwintu: M10 X 1,0 mm
Moment dokrecenia [Nm]: 17
Rozmiar klucza: 10 mm
Rodzaj połączenia: PIN
Numery zwyczajowe
Y-732J
DP4
D-Power 4
------------
Jakie znaczenie ma to :
"Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego"
i czy swiece NGK tez to posiadaja mimo, ze nia ma tu w opisie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
O udzielasz sie i tutaj gibaj Sprawdze sobie jeszcze w ktorys "piekny" dzien świece, tylko nie chce nic zepsuc, popalić czy tez uszkodzic. Sprawdzic swiece moge na kilka sposobów (chodzi mi o sposoby domowe). Dla własnej pewnosci napisze jak to zrozumialem, a jesli sie pomyle w tym co napisze to mnie poprawcie.
1. Sprawdzenie swiec przy pomocy kabelka i żarówki:
- sciagnac kopułki ze świec (bez wykrecania świec??)
- 2 kabelki, jeden przymocowac do konca żarówki, drugi do obudowy zarówki i połączyc jeden z + akumulatora a drugi z każdą świecą żarową po kolei. Jesli żarówka sie zaswieci to świeca OK.
2. Sprawdzenie samym kabelkiem
- trzeba wykrecic świece
- jeden koniec kabelka przyłozyc do + akumulatora, a drugi koniec przyłozyc do każdej końcówki swiecy po kolei. Dobra swieca zaiskrzy.
3. Sprawdzenie swiec za pomoca 2 kabelków
- trzeba wykrecic swiece
- jeden koniec przewodu podpinamy do + akumulatora, drugi do koncówki swiecy, natomiast drugi kabelek podpinamy do - akumulatora i do obudowy swiecy
- w czasie kilku sekund swieca dobra powinna sie nagrzac
- nie nagrzewac za długo aby nie spalic swiecy i sie nie poparzyc
Moze to smieszne i dla wiekszosci proste ale skoro bede chcial wyprobowac ktorys ze sposobow to chce miec pewnosc ze czegos nie spie......e i zrobie jak trzeba
1. Sprawdzenie swiec przy pomocy kabelka i żarówki:
- sciagnac kopułki ze świec (bez wykrecania świec??)
- 2 kabelki, jeden przymocowac do konca żarówki, drugi do obudowy zarówki i połączyc jeden z + akumulatora a drugi z każdą świecą żarową po kolei. Jesli żarówka sie zaswieci to świeca OK.
2. Sprawdzenie samym kabelkiem
- trzeba wykrecic świece
- jeden koniec kabelka przyłozyc do + akumulatora, a drugi koniec przyłozyc do każdej końcówki swiecy po kolei. Dobra swieca zaiskrzy.
3. Sprawdzenie swiec za pomoca 2 kabelków
- trzeba wykrecic swiece
- jeden koniec przewodu podpinamy do + akumulatora, drugi do koncówki swiecy, natomiast drugi kabelek podpinamy do - akumulatora i do obudowy swiecy
- w czasie kilku sekund swieca dobra powinna sie nagrzac
- nie nagrzewac za długo aby nie spalic swiecy i sie nie poparzyc
Moze to smieszne i dla wiekszosci proste ale skoro bede chcial wyprobowac ktorys ze sposobow to chce miec pewnosc ze czegos nie spie......e i zrobie jak trzeba
błąd :!: nie wykręca się świecy tylko zdejmuje kapturek, reszta okmariusz8282 pisze: 2. Sprawdzenie samym kabelkiem
- trzeba wykrecic świece
- jeden koniec kabelka przyłozyc do + akumulatora, a drugi koniec przyłozyc do każdej końcówki swiecy po kolei. Dobra swieca zaiskrzy.
można jeszcze do kabelka podłączyć amperomierz, jak będzie ponad 10A to świec dobra (u mnie chyba było koło 17-18A ale nie pamiętam więc napisałem ponad 10A)
poza tym sposób nr2 jest najlepszy gdyż nie męczy się gwintu w głowicy wykręcając niepotrzebnie/dwa razy świece
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz