Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9tdi 1Z] Jakie swiece zarowe pasuja?

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

[B4 1.9tdi 1Z] Jakie swiece zarowe pasuja?

Post autor: TDI80 » 30 wrz 2010, 11:53

Witam, mam pytanie dotyczące świec żarowych, bo w tej chwili pasujące do tego modelu jest kilka świec rożnych firm tylko zastanawia mnie fakt, ze niby pasujące do danego silnika, a jedne maja oznaczenie ze na napięcie 11V (Bosch) a inne na 12V (NGK) wiec o co chodzi i czy obie pasować będą, czemu ta różnica w napięciu?

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 30 wrz 2010, 14:03

kup sobie swiece o BERU GN855 to sa orginale.
http://moto.allegro.pl/swieca-zarowa-au ... 13657.html

Uwazaj na podróby, te w aukcji sa orginalne sam je kupowałem.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 30 wrz 2010, 15:23

lukwoj21 pisze:kup sobie swiece o BERU GN855 to sa orginale.
http://moto.allegro.pl/swieca-zarowa-au ... 13657.html

Uwazaj na podróby, te w aukcji sa orginalne sam je kupowałem.
Mógłbym mieć trochę taniej NGK i Bosch wiec z tych 2 bym raczej wybierał,
a mniej więcej te 3 firmy porównywalna jakość, a na jakie napięcie są te Twoje Beru?
Mówisz, ze na podróbki uważać, a po czym poznać je powiedz?

A poprawcie jeśli coś się nie zgadza jeśli chodzi o symbole, ze pasujące modele to:

BOSCH 0 250 202 022

BERU GN855

NGK Y-732J

Ps. Czym można smarować świece, chodzi o gwint, żeby się później nie zapiekły i nie było probłemu z odkręceniem i obawy przed ukręceniem, czy może to być smar miedziowy?

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 30 wrz 2010, 20:29

smarowac trzeba ja smarowałem miedziowym smarem i pamietaj siła dokrecenia 15Nm. Nie oszczedzaj na swiecach kup ori i bedziesz zadowolony.Podróbki beru bardzo łatwo mozna rozpoznac. Zwróc uwage na napis i kolor obwodki. masz tu link do ori i do podróbek.

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 30 wrz 2010, 21:43

mam takie małe pytanie, jak sprawdzić najprostszym sposobem czy świece grzeją czy są spalone??

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 30 wrz 2010, 22:32

karolek1123 pisze:jak sprawdzić najprostszym sposobem czy świece grzeją czy są spalone
Pierwszy sposób dwa przewody połączone żaróweczką 12V, jeden koniec przewodu do + aku, a drugi do świecy, powinna zaświecić się żaróweczka w przypadku poprawnie działającej świecy, drugi sposób, jeżeli nie zdobędziesz żaróweczki to jeden koniec kabelka + aku, a drugi do świecy powinno zaiskrzyć w przypadku poprawnie działającej świecy. Powodzenia

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 01 paź 2010, 09:44

dzięki, asłyszałem jeszcze o takim sposobie że trzeba wykręcić świece i jednym kabelkiem do + albo - aku i założyć fajke na świece i jak jest dobra to powinna zrobić sie czerwona. Czy tak też da sie sprawdzic??

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 01 paź 2010, 11:10

karolek1123 pisze:dzięki, słyszałem jeszcze o takim sposobie że trzeba wykręcić świece i jednym kabelkiem do + albo - aku i założyć fajkę na świece i jak jest dobra to powinna zrobić sie czerwona. Czy tak też da się sprawdzić??
Tzn fajka nie potrzebna juz wtedy, tylko plusem do końca świecy a minusem do obudowy świecy i powinna się czerwona robić, ja właśnie tak sprawdzałem ostatnio u siebie i wyszło, ze wszystkie spalone nawet lekko cieple się nie robiły, tylko zastanawia mnie jedna rzecz, czy można uszkodzić świece w ten sposób bo niby jest ona na 11V, a napięcie akumulatora 12,6-8V ??? Wcześniej mierzyłem oporność bez wykręcania świec miernikiem, wyszło, ze wszystkie spalone mam, ale to nie do końca wiarygodny sposób, ale nie miałem wtedy kluczyka długiej 10tki do odkręcenia, a jak zdobyłem klucz wykręciłem i pod akumulator czy grzeją i wtedy 100% pewności, tylko różne świece mogą w rożnym czasie sie nagrzewać, niektóre już w 2-3sekundy mogą być czerwone, wiec uważać trzeba z rękami, ale myślę, że jeśli w ciągu 20-30sekund nic nie zacznie grzać to już padnięta.

[ Dodano: 2010-10-01, 11:26 ]
lukwoj21 pisze:smarowac trzeba ja smarowałem miedziowym smarem i pamietaj siła dokrecenia 15Nm. Nie oszczedzaj na swiecach kup ori i bedziesz zadowolony.Podróbki beru bardzo łatwo mozna rozpoznac. Zwróc uwage na napis i kolor obwodki. masz tu link do ori i do podróbek.
tak właśnie sądziłem, że dobrze przesmarować, a miedziowy do hamulców używany, wiec wytrzyma temperaturę wysoką i zapewni przepływ prądu na masie świecy, a co do podróbek, to napisałeś na co zwrócić uwagę, tylko nie napisałeś co tam się różni i tego linku do porównania brak :(
Ja słyszałem tylko ze coś u bosch'a oryginał napis poziomo a podróbka pionowo, ale znów inna wersja, ze bez pudełek do serwisu po 100szt szły tez takie z pionowym napisem, wiec juz nie wiem nic?? :(
ps. a które z tych firm jak Bosch, NGK, Beru najmniej podrabiane i jak cos jest to raczej oryginał?

------> Znalazłem jeszcze teraz link jak sprawdzać świece żarowe
http://www.ngk-dpower.com/pl/technik/te ... en-testen/

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 01 paź 2010, 12:26

karolek1123 pisze:dzięki, asłyszałem jeszcze o takim sposobie że trzeba wykręcić świece i jednym kabelkiem do + albo - aku i założyć fajke na świece i jak jest dobra to powinna zrobić sie czerwona. Czy tak też da sie sprawdzic??
lepiej nie czekaj aż zrobi się czerwona bo pracuje na sucho czyli może się w każdej chwili spalić co innego w komorze spalania

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 01 paź 2010, 13:38

I nadal nie wiem jak się ma napięcie i amperaż świecy do wydajności i poprawności pracy z silnikiem 1Z. Świece sa zarówno na 11V i 12V czy to nie ma wpływu na sterowanie ich pracą? Oryginał Bosch miał np 11V. Przecież świece różnych producentów, pasujące do tego modelu, maja odmienne parametry i nawet długości, a podobno powinien koniec świecy trafiać dokładnie w konkretny punkt żeby spalanie było optymalne, a różnice są kilka mm w długościach świecy, poniżej specyfikacje zamieszczam dla porównania:

Świeca żarowa/płomieniowa
BERU
0100226227
Świeca żarowa/płomieniowa
indeks: GN 855 0100226227
Cena brutto: 46,68 zł
nazwa: Świeca żarowa/płomieniowa
opis : BERU świeca żarowa szybkiego grzania AUDI 80
1,9TDI ; AUDI 100 2,5TDI 91-
producent: BERU
Ograniczenia
Napięcie [V]: 12
Natężenie prądu [A]: 16
Konstrukcja żwiec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego
Konstrukcja żwiec żarowych: świeca żarowa ołówkowa
Rozmiar klucza: 10 mm
Wymiar gwintu: M 10x1
Długość całkowita [mm]: 92
Głębokość zabudowy [mm]: 25

Zbieżnośćstożka: 63°
Rodzaj połączenia: Ř 4 mm
Moment gnący [Nm]: 35
Moment dokrecenia [Nm]: 15
Numery zwyczajowe
GN 855
855 MJ

------


Świeca żarowa/płomieniowa
BOSCH
0 250 202 022
Świeca żarowa/płomieniowa
Duraterm
indeks: 0 250 202 022
Cena brutto: 42,29 zł
nazwa: Świeca żarowa/płomieniowa
opis : Bosch świeca żarowa DURATERM AUDI 80 1,9TDI ; AUDI
100 2,5TDI 91-
producent: BOSCH
Ograniczenia
Konstrukcja żwiec żarowych: świeca żarowa ołówkowa
Konstrukcja żwiec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego
Napięcie znamionowe[V]: 11
Rozmiar klucza: 10 mm
Wymiar gwintu: M 10x1
Długość całkowita [mm]: 92
Głębokość zabudowy [mm]: 25

Zbieżnośćstożka: 63°
od roku prod.: 1992.08
do roku prod.: 1995.07
Numery zwyczajowe
GLP003
GLP003
80028
80028
3
3
ŚWIECA ŻAROWA 0 250 202 022 11V M10*1 KLUCZ10 L=92 /
------------

Świeca żarowa/płomieniowa
NGK
5605
Świeca żarowa/płomieniowa
NGK D-Power 4

Ograniczenia
Napięcie [V]: 12
Natężenie prądu [A]: 5

Rezystancja [Ohm]: 0,9
Długość całkowita [mm]: 91
Głębokość zabudowy [mm]: 24

Wymiar gwintu: M10 X 1,0 mm
Moment dokrecenia [Nm]: 17
Rozmiar klucza: 10 mm
Rodzaj połączenia: PIN
Numery zwyczajowe
Y-732J
DP4
D-Power 4

------------

Jakie znaczenie ma to :
"Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego"
i czy swiece NGK tez to posiadaja mimo, ze nia ma tu w opisie?

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 01 paź 2010, 16:29

dzięki koledzy, jutro może spróbuje posprawdzać swoje świeczki ;-)
Pozdro

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 01 paź 2010, 20:18

najprostszy sposób to jeden kabel dajemy go do +aku i dotykamy do świecy jak zaiskrzy tzn.że dobra jeśli nie to zła <ok>

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 06 lis 2010, 21:07

O udzielasz sie i tutaj gibaj :) Sprawdze sobie jeszcze w ktorys "piekny" dzien świece, tylko nie chce nic zepsuc, popalić czy tez uszkodzic. Sprawdzic swiece moge na kilka sposobów (chodzi mi o sposoby domowe). Dla własnej pewnosci napisze jak to zrozumialem, a jesli sie pomyle w tym co napisze to mnie poprawcie.

1. Sprawdzenie swiec przy pomocy kabelka i żarówki:

- sciagnac kopułki ze świec (bez wykrecania świec??)
- 2 kabelki, jeden przymocowac do konca żarówki, drugi do obudowy zarówki i połączyc jeden z + akumulatora a drugi z każdą świecą żarową po kolei. Jesli żarówka sie zaswieci to świeca OK.

2. Sprawdzenie samym kabelkiem

- trzeba wykrecic świece
- jeden koniec kabelka przyłozyc do + akumulatora, a drugi koniec przyłozyc do każdej końcówki swiecy po kolei. Dobra swieca zaiskrzy.

3. Sprawdzenie swiec za pomoca 2 kabelków

- trzeba wykrecic swiece
- jeden koniec przewodu podpinamy do + akumulatora, drugi do koncówki swiecy, natomiast drugi kabelek podpinamy do - akumulatora i do obudowy swiecy
- w czasie kilku sekund swieca dobra powinna sie nagrzac
- nie nagrzewac za długo aby nie spalic swiecy i sie nie poparzyc

Moze to smieszne i dla wiekszosci proste ale skoro bede chcial wyprobowac ktorys ze sposobow to chce miec pewnosc ze czegos nie spie......e i zrobie jak trzeba :)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 lis 2010, 21:39

mariusz8282 pisze: 2. Sprawdzenie samym kabelkiem

:arrow: - trzeba wykrecic świece
- jeden koniec kabelka przyłozyc do + akumulatora, a drugi koniec przyłozyc do każdej końcówki swiecy po kolei. Dobra swieca zaiskrzy.
błąd :!: nie wykręca się świecy tylko zdejmuje kapturek, reszta ok ;-)

można jeszcze do kabelka podłączyć amperomierz, jak będzie ponad 10A to świec dobra (u mnie chyba było koło 17-18A ale nie pamiętam więc napisałem ponad 10A)

poza tym sposób nr2 jest najlepszy gdyż nie męczy się gwintu w głowicy wykręcając niepotrzebnie/dwa razy świece

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 06 lis 2010, 22:05

Oki, to juz wszystko jasne.Wykrecanie swiecy nie dawalo mi spokoju :) Dzieki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl