[80 B4] 1.9 TDI 1Z - Jaki kupić alternator?
[80 B4] 1.9 TDI 1Z - Jaki kupić alternator?
Witajcie.
Mam pytanie odnośnie alternatora. Ostatnio jadąc ulicami stolicy ten oto:
dziad zaczął rzęzić tak, że myślałem iż wyskoczy mi silnik.
Muszę go wymienić, (chyba, że jest możliwość naprawy? jak myślicie?) ale na Allegro nie mogę znaleźć wersji 90A.
1. Czy mogę zamontować alternator 70A bądź 120A ?
2. Czy nie różnią się one mocowaniami bądź łączeniami kabli etc?
Proszę doradźcie mi coś i jeśli wiecie jaka może być ewentualna cena naprawy bądź regeneracji alternatora chętnie się tego dowiem.
Odnośnie samej usterki:
-Głośne rzężenie, które mechanik zdiagnozował w pierwszym momencie jako odgłosy rolek rozrządu (nie muszę wspominać o zimnym pocie, który mnie oblał?).
-Alternator momentami się uciszał, ale w jednym momencie tak zahuczał, że wyłączył mi się samochód.
-Podczas tej całej komedii chyba cały czas pracował i ładował akumulator, gdyż nie świeciły się żadne podejrzane kontrolki.
Pozdrawiam serdecznie i od razu dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Mam pytanie odnośnie alternatora. Ostatnio jadąc ulicami stolicy ten oto:
dziad zaczął rzęzić tak, że myślałem iż wyskoczy mi silnik.
Muszę go wymienić, (chyba, że jest możliwość naprawy? jak myślicie?) ale na Allegro nie mogę znaleźć wersji 90A.
1. Czy mogę zamontować alternator 70A bądź 120A ?
2. Czy nie różnią się one mocowaniami bądź łączeniami kabli etc?
Proszę doradźcie mi coś i jeśli wiecie jaka może być ewentualna cena naprawy bądź regeneracji alternatora chętnie się tego dowiem.
Odnośnie samej usterki:
-Głośne rzężenie, które mechanik zdiagnozował w pierwszym momencie jako odgłosy rolek rozrządu (nie muszę wspominać o zimnym pocie, który mnie oblał?).
-Alternator momentami się uciszał, ale w jednym momencie tak zahuczał, że wyłączył mi się samochód.
-Podczas tej całej komedii chyba cały czas pracował i ładował akumulator, gdyż nie świeciły się żadne podejrzane kontrolki.
Pozdrawiam serdecznie i od razu dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nigdy niczego nie oddaje do regeneracji(wolę używki) bo pewność nigdy nie ma ,po regeneracji również ,"regeneracja " polega zazwyczaj na wymianie zyżytych elementów jak np.łozyska czy regulator ze szczotkami . Ale wystarczy odkręcić tylną pokrywkę ,odkręcić regulator i zerknąc na stan szczotek i pierscienia w wirniku ,żeby z grubsza określić ile jeszcze pochodzi .A podejdzie ci każdy od twojego modelu silnika ,jak nie masz duzych pożeraczy pradu w rodzaju elektrycznego podgrzewacza na pokładzie to wystarczy 70A.MichalR-m pisze:Kupując alternator ze szrotu niemasz pewności jak długo podziała, natomiast oddając do regeneracji bedziesz miał spokój na dłuższy czas, mysle ze koszta tych operacji bedą zbliżone :mrgreen:
30-100zł zalezy jak liczą za roboczogodziny czy dosłownie za robocizne.... bez kanału poprostu ani rusz bo musisz zdjac obudowe dolna zdjac pasek alternatora odkrecic 2 szpilki od alternatora i odpiac wsówki ze starego i złozyc tak jak było.
[ Dodano: 2010-10-03, 20:35 ]
[ Dodano: 2010-10-03, 20:35 ]
jeden chociaz wie co mowiMUNIOR pisze:Nigdy niczego nie oddaje do regeneracji(wolę używki) bo pewność nigdy nie ma ,po regeneracji również ,"regeneracja " polega zazwyczaj na wymianie zyżytych elementów jak np.łozyska czy regulator ze szczotkami . Ale wystarczy odkręcić tylną pokrywkę ,odkręcić regulator i zerknąc na stan szczotek i pierscienia w wirniku ,żeby z grubsza określić ile jeszcze pochodzi .A podejdzie ci każdy od twojego modelu silnika ,jak nie masz duzych pożeraczy pradu w rodzaju elektrycznego podgrzewacza na pokładzie to wystarczy 70A.MichalR-m pisze:Kupując alternator ze szrotu niemasz pewności jak długo podziała, natomiast oddając do regeneracji bedziesz miał spokój na dłuższy czas, mysle ze koszta tych operacji bedą zbliżone :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
E tam ,dasz radę ,nie ma tragedi ,tylko wymiana od spodu z kanału ,bo od góry ciężkoKaczorblb pisze:Dzięki za wszelkie informacje. U mnie w autku nie ma ani klimatyzacji, ani podgrzewaczy i innych bajerów więc sądzę, że tak jak piszecie 70A da radę. A koszty wymiany w takim "przydomowym warsztacie" mniej więcej w jakich kwotach będą oscylowały? Rozumiem, że wymiana samemu to pewnie większa bajka?
:mrgreen:levis1991 pisze:MUNIOR napisał/a:
MichalR-m napisał/a:
Kupując alternator ze szrotu niemasz pewności jak długo podziała, natomiast oddając do regeneracji bedziesz miał spokój na dłuższy czas, mysle ze koszta tych operacji bedą zbliżone :mrgreen:
Nigdy niczego nie oddaje do regeneracji(wolę używki) bo pewność nigdy nie ma ,po regeneracji również ,"regeneracja " polega zazwyczaj na wymianie zyżytych elementów jak np.łozyska czy regulator ze szczotkami . Ale wystarczy odkręcić tylną pokrywkę ,odkręcić regulator i zerknąc na stan szczotek i pierscienia w wirniku ,żeby z grubsza określić ile jeszcze pochodzi .A podejdzie ci każdy od twojego modelu silnika ,jak nie masz duzych pożeraczy pradu w rodzaju elektrycznego podgrzewacza na pokładzie to wystarczy 70A.
jeden chociaz wie co mowi
Pytałem w jednym warsztacie i krzyknęli sobie 180zł za zdjęcie naprawę i założenie + materiały.
Ehm, chyba trochę drogo?
http://allegro.pl/alternator-audi-b4-80 ... 52278.html
Myślicie, że ten mogę kupić? Cena atrakcyjna.
Jeśli tylko macie czas, prosiłbym o pomoc w wyborze najlepszej oferty spośród tych dostępnych na Allegro.
Dziękuję.
PS.
Nie chciałbym wydać za całość więcej jak 200zł. Alternator + montaż.
Ehm, chyba trochę drogo?
http://allegro.pl/alternator-audi-b4-80 ... 52278.html
Myślicie, że ten mogę kupić? Cena atrakcyjna.
Jeśli tylko macie czas, prosiłbym o pomoc w wyborze najlepszej oferty spośród tych dostępnych na Allegro.
Dziękuję.
PS.
Nie chciałbym wydać za całość więcej jak 200zł. Alternator + montaż.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Osobiście uważam iż regeneracja jest odpowiedniejszym krokiem, a niżeli kupno używanego alternatora. Przecież używane alternatory, choć oryginalne mają nalatane tysiące kilometrów i nie wiadomo kiedy odmówi posłuszeństwa. Wiadome że można zaryzykować i kupić, jednak swojego czasu sam miałem ten dylemat, czy kupić czy regenerować. Zdecydowałem się oddać sprzęt do zakładu tam wymienili mi wszystkie zużyte części i bez obawy mogę jeździć, nie martwiąc się o to że coś padnie. A cena 180 zł to nie jest ani mało ani dużo. Mi tyle samo zawołali, w ostateczności zapłaciłem 150 zł. Tyle że piszesz iż alternator ładował a to znaczy że regulator jest dobry, bo u mnie padł regulator i dodatkowo on był do wymiany. Myślę teraz że może zakład chce zrobić kompletną regenerację. Po co? Po to, a żeby nie okazało się że, gdy tylko wymienią łożyska, za niedługi czas padnie regulator i znów trzeba będzie naprawić alternator.
Podsumowując:
Polecam regenerację :mrgreen:
Pozdrawiam
Podsumowując:
Polecam regenerację :mrgreen:
Pozdrawiam
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt: