Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] 1.9 TDI 1Z - Jaki kupić alternator?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Kaczorblb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:36

[80 B4] 1.9 TDI 1Z - Jaki kupić alternator?

Post autor: Kaczorblb » 02 paź 2010, 16:18

Witajcie.

Mam pytanie odnośnie alternatora. Ostatnio jadąc ulicami stolicy ten oto: Obrazek
dziad zaczął rzęzić tak, że myślałem iż wyskoczy mi silnik.

Muszę go wymienić, (chyba, że jest możliwość naprawy? jak myślicie?) ale na Allegro nie mogę znaleźć wersji 90A.

1. Czy mogę zamontować alternator 70A bądź 120A ?
2. Czy nie różnią się one mocowaniami bądź łączeniami kabli etc?

Proszę doradźcie mi coś i jeśli wiecie jaka może być ewentualna cena naprawy bądź regeneracji alternatora chętnie się tego dowiem.


Odnośnie samej usterki:
-Głośne rzężenie, które mechanik zdiagnozował w pierwszym momencie jako odgłosy rolek rozrządu (nie muszę wspominać o zimnym pocie, który mnie oblał?).
-Alternator momentami się uciszał, ale w jednym momencie tak zahuczał, że wyłączył mi się samochód.
-Podczas tej całej komedii chyba cały czas pracował i ładował akumulator, gdyż nie świeciły się żadne podejrzane kontrolki.



Pozdrawiam serdecznie i od razu dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 02 paź 2010, 16:24

Może wystarczy wymienić łożyska.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 paź 2010, 19:39

bez problemu podejdzie 70A.ja mam TDI i oryginalnie mam 70A i akumulator 77Ah 760A i bez problemu daje radę...co do mocowania jest takie samo.

Kaczorblb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:36

Post autor: Kaczorblb » 03 paź 2010, 14:21

Dziękuję bardzo, a od czego zależy jaki alternator był pierwotnie zamontowany w samochodzie? Od roku produkcji?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 03 paź 2010, 14:26

Kaczorblb pisze:od czego zależy jaki alternator był pierwotnie zamontowany w samochodzie? Od roku produkcji?
Od wyposażenia jakie masz na pokładzie elektryka, klima, podgrzewacz płynu itp.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 03 paź 2010, 15:05

cena regeneracji wydaje mi sie ze równa z cena kupionego alternatora ze szrotu... czesto jest tak ze lepszy jest alternator ze szrotu niz po regeneracji, orginał to orginał. Tego sie trzymaj.

MichalR-m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 wrz 2007, 18:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: MichalR-m » 03 paź 2010, 15:52

Kupując alternator ze szrotu niemasz pewności jak długo podziała, natomiast oddając do regeneracji bedziesz miał spokój na dłuższy czas, mysle ze koszta tych operacji bedą zbliżone :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 paź 2010, 17:02

MichalR-m pisze:Kupując alternator ze szrotu niemasz pewności jak długo podziała, natomiast oddając do regeneracji bedziesz miał spokój na dłuższy czas, mysle ze koszta tych operacji bedą zbliżone :mrgreen:
Nigdy niczego nie oddaje do regeneracji(wolę używki) bo pewność nigdy nie ma ,po regeneracji również ,"regeneracja " polega zazwyczaj na wymianie zyżytych elementów jak np.łozyska czy regulator ze szczotkami . Ale wystarczy odkręcić tylną pokrywkę ,odkręcić regulator i zerknąc na stan szczotek i pierscienia w wirniku ,żeby z grubsza określić ile jeszcze pochodzi .A podejdzie ci każdy od twojego modelu silnika ,jak nie masz duzych pożeraczy pradu w rodzaju elektrycznego podgrzewacza na pokładzie to wystarczy 70A.

Kaczorblb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:36

Post autor: Kaczorblb » 03 paź 2010, 17:14

Dzięki za wszelkie informacje. U mnie w autku nie ma ani klimatyzacji, ani podgrzewaczy i innych bajerów więc sądzę, że tak jak piszecie 70A da radę. A koszty wymiany w takim "przydomowym warsztacie" mniej więcej w jakich kwotach będą oscylowały? Rozumiem, że wymiana samemu to pewnie większa bajka?

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 03 paź 2010, 20:33

30-100zł zalezy jak liczą za roboczogodziny czy dosłownie za robocizne.... bez kanału poprostu ani rusz bo musisz zdjac obudowe dolna zdjac pasek alternatora odkrecic 2 szpilki od alternatora i odpiac wsówki ze starego i złozyc tak jak było.

[ Dodano: 2010-10-03, 20:35 ]
MUNIOR pisze:
MichalR-m pisze:Kupując alternator ze szrotu niemasz pewności jak długo podziała, natomiast oddając do regeneracji bedziesz miał spokój na dłuższy czas, mysle ze koszta tych operacji bedą zbliżone :mrgreen:
Nigdy niczego nie oddaje do regeneracji(wolę używki) bo pewność nigdy nie ma ,po regeneracji również ,"regeneracja " polega zazwyczaj na wymianie zyżytych elementów jak np.łozyska czy regulator ze szczotkami . Ale wystarczy odkręcić tylną pokrywkę ,odkręcić regulator i zerknąc na stan szczotek i pierscienia w wirniku ,żeby z grubsza określić ile jeszcze pochodzi .A podejdzie ci każdy od twojego modelu silnika ,jak nie masz duzych pożeraczy pradu w rodzaju elektrycznego podgrzewacza na pokładzie to wystarczy 70A.
jeden chociaz wie co mowi :D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 paź 2010, 21:15

Kaczorblb pisze:Dzięki za wszelkie informacje. U mnie w autku nie ma ani klimatyzacji, ani podgrzewaczy i innych bajerów więc sądzę, że tak jak piszecie 70A da radę. A koszty wymiany w takim "przydomowym warsztacie" mniej więcej w jakich kwotach będą oscylowały? Rozumiem, że wymiana samemu to pewnie większa bajka?
E tam ,dasz radę ,nie ma tragedi ,tylko wymiana od spodu z kanału ,bo od góry ciężko
levis1991 pisze:MUNIOR napisał/a:
MichalR-m napisał/a:
Kupując alternator ze szrotu niemasz pewności jak długo podziała, natomiast oddając do regeneracji bedziesz miał spokój na dłuższy czas, mysle ze koszta tych operacji bedą zbliżone :mrgreen:
Nigdy niczego nie oddaje do regeneracji(wolę używki) bo pewność nigdy nie ma ,po regeneracji również ,"regeneracja " polega zazwyczaj na wymianie zyżytych elementów jak np.łozyska czy regulator ze szczotkami . Ale wystarczy odkręcić tylną pokrywkę ,odkręcić regulator i zerknąc na stan szczotek i pierscienia w wirniku ,żeby z grubsza określić ile jeszcze pochodzi .A podejdzie ci każdy od twojego modelu silnika ,jak nie masz duzych pożeraczy pradu w rodzaju elektrycznego podgrzewacza na pokładzie to wystarczy 70A.


jeden chociaz wie co mowi :D
:mrgreen: <piwo>

Kaczorblb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:36

Post autor: Kaczorblb » 04 paź 2010, 12:00

Pytałem w jednym warsztacie i krzyknęli sobie 180zł za zdjęcie naprawę i założenie + materiały.

Ehm, chyba trochę drogo?

http://allegro.pl/alternator-audi-b4-80 ... 52278.html
Myślicie, że ten mogę kupić? Cena atrakcyjna.

Jeśli tylko macie czas, prosiłbym o pomoc w wyborze najlepszej oferty spośród tych dostępnych na Allegro.
Dziękuję.

PS.
Nie chciałbym wydać za całość więcej jak 200zł. Alternator + montaż.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 04 paź 2010, 18:48

Regeneruj stary, jak dobry zaklad to zrobi dobrze, wymieni w razie potrzeby pierscienie, zalozy nowe lozyska, regulator, pochodzi znów kilkaset tysiecy kilometrów i dostaniesz gwarancje.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 04 paź 2010, 22:55

Osobiście uważam iż regeneracja jest odpowiedniejszym krokiem, a niżeli kupno używanego alternatora. Przecież używane alternatory, choć oryginalne mają nalatane tysiące kilometrów i nie wiadomo kiedy odmówi posłuszeństwa. Wiadome że można zaryzykować i kupić, jednak swojego czasu sam miałem ten dylemat, czy kupić czy regenerować. Zdecydowałem się oddać sprzęt do zakładu tam wymienili mi wszystkie zużyte części i bez obawy mogę jeździć, nie martwiąc się o to że coś padnie. A cena 180 zł to nie jest ani mało ani dużo. Mi tyle samo zawołali, w ostateczności zapłaciłem 150 zł. Tyle że piszesz iż alternator ładował a to znaczy że regulator jest dobry, bo u mnie padł regulator i dodatkowo on był do wymiany. Myślę teraz że może zakład chce zrobić kompletną regenerację. Po co? Po to, a żeby nie okazało się że, gdy tylko wymienią łożyska, za niedługi czas padnie regulator i znów trzeba będzie naprawić alternator.
Podsumowując:
Polecam regenerację :mrgreen:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 04 paź 2010, 23:05

bardzo często zakładam używane alternatory. I jakoś dosyć często zaraz padają, tak ze nie opłaca się regenerować. Padają stojany, wirniki. A powodem tego jest wilgoć. Łożyska dobre do alternatora to koszt max 30zł, godz roboty i hula dalej <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl