Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9tdi 1Z] Filtr paliwa - srubka?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 paź 2010, 19:30

TDI80 pisze:MUNIOR napisał/a:
Ta śrubka służy np.do tego ,zeby spuszczając z odstojnika na dole filtra to co tam się nazbiera ,poleciało wiecej niż parę kropel ,po jej odkręceniu


To mozna zamiast wymiany filtra, to co jakis czas tylko spuszcac paliwa troche z dna filtra, zeby pozbyc sie zanieczyszczeń?
W zasadzie co ile czsu powinien byc wymienieny lub co ile tys km?
:shock: A skąd takie wnioski :roll: Ja tego nie napisałem <gniewam> z odstojnika na dole spuszcza sie wodę ,najlepiej przed zimą ,która ewentualnie się tam zbiera ,filtr wymienia się swoim porzadkiem

[ Dodano: 2010-10-03, 19:34 ]
goldi j51 pisze:jak ci się nie chce wlewać do filtra ropy przykręcasz pusty filtr i odkręcasz tą śrubkę i przez niego możesz wlać ropę przez mały lejek
Obawiam się że musiał by to być lejek z zestawu "kuchnia dla lalek '' bo w otwór wkręcona jest śruba o średnicy 6mm :mrgreen: Mozna też nalać strzykawką jak ktoś lubi sobie utrudniać życie ,bo najlepiej jest nalać do filtra paliwa przed przykreceniem głowiczki

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 paź 2010, 19:45

filtr wstępny montujesz na tym przewodzie który idzie z baku do filtra czyli patrząc na twoje zdjęcie to na tym u samej góry przy którym strzałka jest skierowana w lewo...

Thomas3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 19 sie 2009, 11:51

Post autor: Thomas3 » 03 paź 2010, 21:19

jak mialem auta z silnikeiem diesela to robilem rocznie blisko 100 tys km teraz mam 2.8 i robie tak kolo 60 tys a co do filtra to moim zdaniem nie ma reguly podobno wklady robi jedna i ta sama firma tylko nazwa sie zmienia ale tego nie jestem pewien wole kupic filtr za 20-30 zl a zmienic go czesciej

a co do tej srobki to jak juz zalejesz filtr paliwem to zakrec ja i wtedy probuj odpalic auto ;)

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 04 paź 2010, 08:10

Filtr zmieniam tylko przed zimą i ma wówczas ponad 25 tys km średnio. Tankuje zwykle Biodiesla (raz na 7-10 baków zalewam zwykły ON) i z filtra mi nic dziwnego nie wypływa.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 04 paź 2010, 14:45

To jest po prostu śrubka :-P odkrycie :-D Screen z ETKi wraz z numerem i wymiarem oringu pod podgrzewacz, myślę, że się przyda:

Obrazek

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 paź 2010, 16:19

ale wszyscy macie problem, dyskusja na temat śrubki w głowiczce filtra paliwa :mrgreen: MUNIOR dobrze mówi, jak ktoś lubi sobie utrudniać to może się bawić w zalewanie filtra paliwem za pomocą strzykawki :mrgreen: tylko wlać ok 0.7L takim narzędziem to trzeba się nieźle napracować :mrgreen:

jak już się czepiać słuszności odkręcania tej śrubki to można zrobić to zamiast odkręcania wężyka paliwa z baku przy spuszczaniu wody z filtra (chociaż i tak nie ma to sensu bo dostęp z zewnątrz do korka w spodzie filtra jest tragiczny)

a wymiana filtra co 7-10tys. km to chyba lekka przesada i jak ktoś robi ok 30tys. km rocznie to koszt rzędu 200zł (ok 4x50zł) i wcale nie jest taki mały

także śrubka ta jest raczej tylko po to żeby nie zapowietrzyć całkiem filtra paliwa podczas odkręcania wężyka między filtrem a pompą lub demontażu nastawnika, ale moim zdaniem zamiast czepiać się tej śrubki to lepiej odkręcić przy filtrze wężyk zasilający od baku, inaczej prawie całe paliwo z filtra zostanie zaciągnięte do baku

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 05 paź 2010, 16:48

" inaczej prawie całe paliwo z filtra zostanie zaciągnięte do baku[/quote]"

chyba że ktoś na przewodzie od baku do filtra posiada zawór kierunkowy lub "gruszkę" która taki zawór ma już w sobie :)

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 07 paź 2010, 15:43

denis44 pisze:Filtr zmieniam tylko przed zimą i ma wówczas ponad 25 tys km średnio. Tankuje zwykle Biodiesla (raz na 7-10 baków zalewam zwykły ON) i z filtra mi nic dziwnego nie wypływa.
Nie boisz się o silnik przy takim paliwie, podobno TD to jakoś zniesie ale TDI mocno nie lubi takiego rodzaju paliwa i skrócić żywot można?
ps. a masz na myśli coś dziwnego z filtra, to coś na zdj co zamieściłem?

[ Dodano: 2010-10-07, 15:51 ]
UKI_XX pisze:ale wszyscy macie problem, dyskusja na temat śrubki w głowiczce filtra paliwa :mrgreen: MUNIOR dobrze mówi, jak ktoś lubi sobie utrudniać to może się bawić w zalewanie filtra paliwem za pomocą strzykawki :mrgreen: tylko wlać ok 0.7L takim narzędziem to trzeba się nieźle napracować :mrgreen:
Ja tylko spytałem, czy trzeba używać tej śrubki do odpowietrzania przy wymianie filtra, a dyskusja rozgorzała o sposobach wlewania przez ten otwór paliwa ;)
W każdym razie dzięki, temat się wyjaśnił i można biedną śrubkę już nie molestować :)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 07 paź 2010, 15:58

Skoro wszystko jasne to zamykam temat dosyć bicia piany

Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl