Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9 TDI 1Z] analiza logów

ODPOWIEDZ
krys.b31
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 sty 2009, 20:03

[80 B4 1,9 TDI 1Z] analiza logów

Post autor: krys.b31 » 03 paź 2010, 20:58

Prośba do klubowiczów o analizę, autko z 92 roku na przepływce boscha. Przy zwagowaniu wyskoczył jeden błąd 00550 którego nie można skasować.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 03 paź 2010, 23:22

Jak to w ogóle jeździ?,początek wtrysku to masakra,dawka paliwa stanowczo za mała,a przepływomierz już zdechł

Nikt mnie nie poprawi?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 05 paź 2010, 10:50

Zacznij od ustawienia statycznego kąta wtrysku...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 paź 2010, 12:26

AB4 pisze:Jak to w ogóle jeździ?,początek wtrysku to masakra,dawka paliwa stanowczo za mała,a przepływomierz już zdechł

Nikt mnie nie poprawi?
nie ma co poprawiać ;-) jeśli chodzi o przepływkę to podejrzewam uszkodzony styk na płytce potencjometru (czasem wystarczy poprawić) lub całkiem padł i tylko zostaje wymiana

krys.b31
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 sty 2009, 20:03

Post autor: krys.b31 » 05 paź 2010, 17:21

Witam, dzięki panowie za odpowiedzi. Jest to autko kolegi to dopiero w sobotę się za to wezmę.Czytałem trochę na temat ustawienia wartości kąta delta scanem ale do końca nie wiem jaki ustawić, czy mam korzystać z wykresu tego z temp. paliwa ? Jeszcze jedno ciśnienie turbo przy "pewnych" obrotach spada do zera jak widać z logów sprawdzać to czy najpierw przepływka i kąt wtrysku ?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 05 paź 2010, 17:58

ustaw kąt i dawke najpierw to potem zobacz przepływonierz jak juz ci koledzy wyzej pisali i auto powinno jeździć

krys.b31
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 sty 2009, 20:03

Post autor: krys.b31 » 11 paź 2010, 20:03

Witam. Dzisiaj znalazłem trochę czasu i poustawiałem co nieco w aucie kolegi a mianowicie, najpierw kąt wtrysku potem dawka paliwa(poszło bardzo szybko i bez problemów :-D ) następnie przepływka okazało się że ktoś tak namieszał w środku że klapka od przepływu powietrza była cały czas w pozycji na maxa otwartej :shock: . Jeżeli chodzi o przeładowanie to były pozamieniane wężyki podciśnienia. Po całej operacji zrobiłem logi i ot co mi wyszło:

Obrazek

Obrazek

Po tym wszystkim samochód pracuje lepiej ale to jeszcze nie to test v max po prostej tylko 150 km/h :-/ ja swoim polece jeszcze 185. Czego jeszcze szukać ?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 paź 2010, 22:57

krys.b31 pisze:Po tym wszystkim samochód pracuje lepiej ale to jeszcze nie to test v max po prostej tylko 150 km/h :-/ ja swoim polece jeszcze 185. Czego jeszcze szukać ?
większych wtrysków np. z AFN (tylko razem z przewodami i śrubami mocującymi bo pewnie masz jednosprężynowe) i znacznej ilości sadzy w kolektorze ssącym i kanałach w głowicy oraz zaślepienia EGR <ok>

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 11 paź 2010, 23:02

coś jest nie tak z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego,zaślep jeszcze EGRa( UKI mnie wyprzedził)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 paź 2010, 08:20

czujnik ATM jest ok, wartość 118 ładnie się utrzymuje ;-) co odpowiada ciśnieniu atmosferycznemu <ok>

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 12 paź 2010, 09:13

UKI_XX pisze:czujnik ATM jest ok, wartość 118 ładnie się utrzymuje ;-) co odpowiada ciśnieniu atmosferycznemu <ok>
Moje niedopatrzenie 6 i 7 pola <piwo>

krys.b31
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 sty 2009, 20:03

Post autor: krys.b31 » 12 paź 2010, 18:41

Dzięki za odpowiedzi <piwo>

Dokładnie wtryski jednosprężynowe, czyli niema co się więcej spodziewać a jak inwestować to od AFN-a ?
EGR rzeczywiście do zaślepienia bo przy przegazowaniu na postoju wydobywają się z niego spaliny.
Powiedzcie mi jeszcze czy na moc miało by wpływ złe ustawienie rozrządu (zbyt mocno naciągnięty pasek) i czy wyszło by to w logach ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2010, 18:47

krys.b31 pisze:Powiedzcie mi jeszcze czy na moc miało by wpływ złe ustawienie rozrządu (zbyt mocno naciągnięty pasek)
Nie nie miało by to wpływu ,poza tym na napinaczu jest znak który musi sie zgrać i nie da się tu nic za mocno napiąć :?:
krys.b31 pisze:i czy wyszło by to w logach ?
Nie

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 paź 2010, 23:40

krys.b31 pisze: EGR rzeczywiście do zaślepienia bo przy przegazowaniu na postoju wydobywają się z niego spaliny.
a to też powoduje zamulenie silnika, szczególnie na niższych obrotach :-/

reszta jak pisze MUNIOR <ok>

krys.b31
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 sty 2009, 20:03

Post autor: krys.b31 » 13 paź 2010, 18:01

Dzięki bardzo panowie za pomoc <piwo>
Myślę że na dzień dzisiejszy temat można zakończyć.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl