[B4 2,8 AAH] Przewody podciśnienia
[B4 2,8 AAH] Przewody podciśnienia
potrzebuje porady, chodzi mi dokladnie o 2 zawory ktore znajduja sie u mnie w aucie i podpiete sa w obieg przewodow podcisnienia, a w zadnych instrukcjach ich nie ma (po co to jest i czy potrzebne?), a probuje pozbyc sie nieszczelnosci w kolektorze, poniewaz na wolnych obrotach podcisnienie w kolektorze jest 0,38bara a powinno byc ok 0,30 bara i szukam wlasnie przyczyny, ponizej schemat i rysunki
Ostatnio zmieniony 15 paź 2010, 12:46 przez szuszek83, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeszcze w tym temacie: https://audi80.pl/b4-aah-obroty-siln ... htm#437758 Adaś Lee namalował schemat podłączenia podciśnień w AAH.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Patrząc na rysunek w prawo powinno płynąć powietrze.
Tutaj link do rysunku z pierwszego postu w wyższej rozdzielczości (po prostu trzeba z adresu wyciąć med przed rozszerzeniem)
http://images45.fotosik.pl/353/10235fd8485a6d26.jpg
Te dwa zawory z twoich zdjęć były montowane poza fabryką aby auto spełniało wyższą normę spalin a co u niemców oznacza niższe opłaty. Działo to tak że gdy silnik się nagrzeje to ten zaworek z ostatniego zdjęcia puszcza podciśnienie do tego ustrojstwa ze zdjęcia wyżej. To ustrojstwo wpuszcza powietrze do wejścia odsysacza oparów ze zbiornika.
W polsce z posiadania tego urządzenia nie ma żadnych profitów więc można je wywalić bo może być przyczyną niestabilnych wolnych obrotów. Ja u siebie się tego pozbyłem.
Tutaj link do rysunku z pierwszego postu w wyższej rozdzielczości (po prostu trzeba z adresu wyciąć med przed rozszerzeniem)
http://images45.fotosik.pl/353/10235fd8485a6d26.jpg
Te dwa zawory z twoich zdjęć były montowane poza fabryką aby auto spełniało wyższą normę spalin a co u niemców oznacza niższe opłaty. Działo to tak że gdy silnik się nagrzeje to ten zaworek z ostatniego zdjęcia puszcza podciśnienie do tego ustrojstwa ze zdjęcia wyżej. To ustrojstwo wpuszcza powietrze do wejścia odsysacza oparów ze zbiornika.
W polsce z posiadania tego urządzenia nie ma żadnych profitów więc można je wywalić bo może być przyczyną niestabilnych wolnych obrotów. Ja u siebie się tego pozbyłem.
dzieki za podpowiedz, jutro biore sie za wymontowanie tych zaworów, mam instalacje gazową no i w programie pokazuje mi za duze podciśnienie w kolektorze, a wszystko sprawdzone, silnik po generalnym remoncie i na wolnych obrotach delikatnie obroty faluja, zobacze jutro czy przynioslo to jakis efekt:) z gory dzieki!
zdjecia także poprawione
[ Dodano: 2010-10-18, 11:24 ]
zawory wymontowane, ale nadal podciśnienie w kolektorze jest w granicach 0,37, ustały falujace obroty na wolnych obrotach, zastanawiam sie jeszcze, moze w złe miejsce jest podpięty ten wężyk ktory idzie od mapsensroa do kolektora?
na czerwowno zaznaczony wężyk od podciśnienia, dysza wkrecono jest zaraz za wężem od lpg, w gornej części kolektora:
zdjecia także poprawione
[ Dodano: 2010-10-18, 11:24 ]
zawory wymontowane, ale nadal podciśnienie w kolektorze jest w granicach 0,37, ustały falujace obroty na wolnych obrotach, zastanawiam sie jeszcze, moze w złe miejsce jest podpięty ten wężyk ktory idzie od mapsensroa do kolektora?
na czerwowno zaznaczony wężyk od podciśnienia, dysza wkrecono jest zaraz za wężem od lpg, w gornej części kolektora:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wg mnie prawie jest dobre, u mnie w ABC mam 0,35 - 0,33.szuszek83 pisze:ale nadal podciśnienie w kolektorze jest w granicach 0,37
Podciśnienie masz podłączone zaraz za przepustnicą czy do kanału idącego do cylindra?
Poszukaj w screenach albo zapytaj na LPG forum jaki powinien być MAP.
Np. w tym temacie: http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=8311 ktoś w AAH ma 0,38...
Podciśnienie zależy od silnika i nie ma tak że każdy ma mieć tą samą wartość.
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
no i stało się dopadło i mnie...po wsadzeniu odbudowanego silnika przez mechaniorów nie mam blokady dyfra. prosze o pomoc ponizej fotki i krótki opis - licze tu na kolegów bandaż, chybo i innych z motorami 2.8
https://picasaweb.google.com/ufosfera/T ... 5624250290
Na tej fotce magiczny zaworek zwrotny na grodzi, ktorego wezyk prowadzi do zbiornika w błotniku, wąż gumowy prowadzi do trójnika.
https://picasaweb.google.com/ufosfera/T ... 9755202898
Z trójnika wychodzi jeden wąż podciśnieniowy biały (dyfer?), drugi czarny (klima?).
https://picasaweb.google.com/ufosfera/T ... 9623657842
Na tym foto jest zawor podcisnienia do niego wchodzi niebieski wąż podciśnieniowy z elektrozaworka koło filtra powietrza. Z przepustnicy natomiast odchodzi czarno-zielony pod odmę.
https://picasaweb.google.com/ufosfera/T ... 6641591026
Na tym foto widać elektrozawór. Z jego prawej strony patrząc od góry jest zaślepka, po przeciwległej stronie zaślepki jest wąż z trójnikiem, który rozdziela się na:
-jasnozielony z niebieskim zaworkiem zwrotnym
-ciemnozielony
a od dołu elektrozaworka wychodzi niebieski wąż podciśnienia.
Jasnozielony - prowadzi do trójnika przy listwie paliwowej. Tam rozdziela się trójnikiem z którego jeden prowadzi do kolektora ssącego a drugi do listwy paliwowej.
Ciemnozielony - prowadzi do akumulatora/gruchy podciśnienia koło cewek i pompy wpomagania
Niebieski - wąż podciśnienia prowadzi do zaworu podcisnienia przepustnicy
Teraz prosze o foto lub info jak jest u was i czego mi brakuje.
Na moje oko ułamany i zaklejony jest króciec zaworka z foto 1
Sprawdzałem też sterownik podciśnień dyfra i po wciągnieciu powietrza z weżyka do którego jest biały/lila przewód załączyła się zielona ikonka dyfra więc mechanicznie jest oki. Jak wciagałęm/zasysałem powietrze z przewodu białego/lila pod kanapą to po chwili napotkałem opór/koniec.
Na koniec foto zaworek podciśnienia jak na grodzi, który znajduje się wzdłuż listwy wtryskowej dokładnie koło wtrysków 4 i 5 i 6 a wąż podciśnienia wychodzi od przodu kolektora ssącego i idzie do serva wspomagania. Jednak jak widać na foto wychodzący z żółtego zaworka króciec jest zaślepiony. <osohozi>
https://lh6.googleusercontent.com/-k7jk ... CT0002.JPG
https://picasaweb.google.com/ufosfera/T ... 5624250290
Na tej fotce magiczny zaworek zwrotny na grodzi, ktorego wezyk prowadzi do zbiornika w błotniku, wąż gumowy prowadzi do trójnika.
https://picasaweb.google.com/ufosfera/T ... 9755202898
Z trójnika wychodzi jeden wąż podciśnieniowy biały (dyfer?), drugi czarny (klima?).
https://picasaweb.google.com/ufosfera/T ... 9623657842
Na tym foto jest zawor podcisnienia do niego wchodzi niebieski wąż podciśnieniowy z elektrozaworka koło filtra powietrza. Z przepustnicy natomiast odchodzi czarno-zielony pod odmę.
https://picasaweb.google.com/ufosfera/T ... 6641591026
Na tym foto widać elektrozawór. Z jego prawej strony patrząc od góry jest zaślepka, po przeciwległej stronie zaślepki jest wąż z trójnikiem, który rozdziela się na:
-jasnozielony z niebieskim zaworkiem zwrotnym
-ciemnozielony
a od dołu elektrozaworka wychodzi niebieski wąż podciśnienia.
Jasnozielony - prowadzi do trójnika przy listwie paliwowej. Tam rozdziela się trójnikiem z którego jeden prowadzi do kolektora ssącego a drugi do listwy paliwowej.
Ciemnozielony - prowadzi do akumulatora/gruchy podciśnienia koło cewek i pompy wpomagania
Niebieski - wąż podciśnienia prowadzi do zaworu podcisnienia przepustnicy
Teraz prosze o foto lub info jak jest u was i czego mi brakuje.
Na moje oko ułamany i zaklejony jest króciec zaworka z foto 1
Sprawdzałem też sterownik podciśnień dyfra i po wciągnieciu powietrza z weżyka do którego jest biały/lila przewód załączyła się zielona ikonka dyfra więc mechanicznie jest oki. Jak wciagałęm/zasysałem powietrze z przewodu białego/lila pod kanapą to po chwili napotkałem opór/koniec.
Na koniec foto zaworek podciśnienia jak na grodzi, który znajduje się wzdłuż listwy wtryskowej dokładnie koło wtrysków 4 i 5 i 6 a wąż podciśnienia wychodzi od przodu kolektora ssącego i idzie do serva wspomagania. Jednak jak widać na foto wychodzący z żółtego zaworka króciec jest zaślepiony. <osohozi>
https://lh6.googleusercontent.com/-k7jk ... CT0002.JPG
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Michał, u mnie to wygląda tak:
Biały/Lila - łączy się przez trójnik, z zaworkiem przy głowicy (u ciebie zaślepiony) i zaworkiem przy grodzi (króciec po zaworze).
Czarny - od zaworka przy grodzi (króciec przed zaworkiem - u Ciebie zaślepiony), do przelotki w grodzi - tej od przewodów klimy.
Niebieski - od elektrozaworu przy filtrze powietrza (króciec prostopadły), do gruszki od skracania dolotu.
Ciemnozielony - od niebieskiego zaworka, który z kolei jest podłączony przez trójnik do króćca równoległego elektrozaworu przy filtrze powietrza, do kolejnego trójnika, z którego podłączone są; regulator ciśnienia paliwa i kolektor ssący.
Jasnozielony - od drugiej odnogi trójnika, podłączonego do prostopadłego króćca elektrozaworu przy filtrze powietrza, do akumulatora podciśnienia/bańki obok cewek.
Mam nadzieję, że nie rozpisałem tego zbyt zawile? :roll:
Biały/Lila - łączy się przez trójnik, z zaworkiem przy głowicy (u ciebie zaślepiony) i zaworkiem przy grodzi (króciec po zaworze).
Czarny - od zaworka przy grodzi (króciec przed zaworkiem - u Ciebie zaślepiony), do przelotki w grodzi - tej od przewodów klimy.
Niebieski - od elektrozaworu przy filtrze powietrza (króciec prostopadły), do gruszki od skracania dolotu.
Ciemnozielony - od niebieskiego zaworka, który z kolei jest podłączony przez trójnik do króćca równoległego elektrozaworu przy filtrze powietrza, do kolejnego trójnika, z którego podłączone są; regulator ciśnienia paliwa i kolektor ssący.
Jasnozielony - od drugiej odnogi trójnika, podłączonego do prostopadłego króćca elektrozaworu przy filtrze powietrza, do akumulatora podciśnienia/bańki obok cewek.
Mam nadzieję, że nie rozpisałem tego zbyt zawile? :roll: