Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,8 AAH] Przewody podciśnienia

Wszystko co tyczy się silników V6
szuszek83

[B4 2,8 AAH] Przewody podciśnienia

Post autor: szuszek83 » 05 paź 2010, 10:18

potrzebuje porady, chodzi mi dokladnie o 2 zawory ktore znajduja sie u mnie w aucie i podpiete sa w obieg przewodow podcisnienia, a w zadnych instrukcjach ich nie ma (po co to jest i czy potrzebne?), a probuje pozbyc sie nieszczelnosci w kolektorze, poniewaz na wolnych obrotach podcisnienie w kolektorze jest 0,38bara a powinno byc ok 0,30 bara i szukam wlasnie przyczyny, ponizej schemat i rysunki

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 paź 2010, 12:46 przez szuszek83, łącznie zmieniany 5 razy.

Thomas3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 19 sie 2009, 11:51

Post autor: Thomas3 » 06 paź 2010, 10:15

a moze jeszcze jakies opisy do tego ?

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 06 paź 2010, 11:51

szuszek83 pisze:myślę ze dla wielu posiadaczy audi z silnikiem aah bedzie to pomocne:)
ale z opisem :mrgreen:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 07 paź 2010, 12:06

No właśnie daj opis bo ciężko się połapać ;-)

Thomas3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 19 sie 2009, 11:51

Post autor: Thomas3 » 07 paź 2010, 16:44

troche male te zdjecia

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 paź 2010, 16:11

Jeszcze w tym temacie: https://audi80.pl/b4-aah-obroty-siln ... htm#437758 Adaś Lee namalował schemat podłączenia podciśnień w AAH.

szuszek83

Post autor: szuszek83 » 14 paź 2010, 08:35

chodzi mi takze o zawor zwrotny nr 2, w ktora strone powinien byc ukierunkowany przeplyw powietrza, w prawo czy w lewo jak sie patrzy na rysunek?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 paź 2010, 22:56

Patrząc na rysunek w prawo powinno płynąć powietrze.

Tutaj link do rysunku z pierwszego postu w wyższej rozdzielczości (po prostu trzeba z adresu wyciąć med przed rozszerzeniem)
http://images45.fotosik.pl/353/10235fd8485a6d26.jpg

Te dwa zawory z twoich zdjęć były montowane poza fabryką aby auto spełniało wyższą normę spalin a co u niemców oznacza niższe opłaty. Działo to tak że gdy silnik się nagrzeje to ten zaworek z ostatniego zdjęcia puszcza podciśnienie do tego ustrojstwa ze zdjęcia wyżej. To ustrojstwo wpuszcza powietrze do wejścia odsysacza oparów ze zbiornika.
W polsce z posiadania tego urządzenia nie ma żadnych profitów więc można je wywalić bo może być przyczyną niestabilnych wolnych obrotów. Ja u siebie się tego pozbyłem.

szuszek83

Post autor: szuszek83 » 15 paź 2010, 12:51

dzieki za podpowiedz, jutro biore sie za wymontowanie tych zaworów, mam instalacje gazową no i w programie pokazuje mi za duze podciśnienie w kolektorze, a wszystko sprawdzone, silnik po generalnym remoncie i na wolnych obrotach delikatnie obroty faluja, zobacze jutro czy przynioslo to jakis efekt:) z gory dzieki!
zdjecia także poprawione

[ Dodano: 2010-10-18, 11:24 ]
zawory wymontowane, ale nadal podciśnienie w kolektorze jest w granicach 0,37, ustały falujace obroty na wolnych obrotach, zastanawiam sie jeszcze, moze w złe miejsce jest podpięty ten wężyk ktory idzie od mapsensroa do kolektora?
na czerwowno zaznaczony wężyk od podciśnienia, dysza wkrecono jest zaraz za wężem od lpg, w gornej części kolektora:
Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 paź 2010, 22:59

szuszek83 pisze:ale nadal podciśnienie w kolektorze jest w granicach 0,37
Wg mnie prawie jest dobre, u mnie w ABC mam 0,35 - 0,33.

Podciśnienie masz podłączone zaraz za przepustnicą czy do kanału idącego do cylindra?

Poszukaj w screenach albo zapytaj na LPG forum jaki powinien być MAP.
Np. w tym temacie: http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=8311 ktoś w AAH ma 0,38...

Podciśnienie zależy od silnika i nie ma tak że każdy ma mieć tą samą wartość.

szuszek83

Post autor: szuszek83 » 19 paź 2010, 10:31

podcisnienie mam podlaczone do kanalu idacego do cylinda i tu moze tez tkwi wlasnie bład instalatorow, a propo tematu z forum lpg, to akurat jest temat zalozony przeze mnie;)

bandaż
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:04
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: bandaż » 24 sty 2011, 15:03

Chcę się podpiąć pod temat - skąd wychodzi podciśnienie do sterownika blokady pod kanapą?

Oczywiście mowa o AAH

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 09 lip 2011, 14:26

:arrow: no i stało się dopadło i mnie...po wsadzeniu odbudowanego silnika przez mechaniorów nie mam blokady dyfra. prosze o pomoc ponizej fotki i krótki opis - licze tu na kolegów bandaż, chybo i innych z motorami 2.8

https://picasaweb.google.com/ufosfera/T ... 5624250290

Na tej fotce magiczny zaworek zwrotny na grodzi, ktorego wezyk prowadzi do zbiornika w błotniku, wąż gumowy prowadzi do trójnika.

https://picasaweb.google.com/ufosfera/T ... 9755202898
Z trójnika wychodzi jeden wąż podciśnieniowy biały (dyfer?), drugi czarny (klima?).

https://picasaweb.google.com/ufosfera/T ... 9623657842

Na tym foto jest zawor podcisnienia do niego wchodzi niebieski wąż podciśnieniowy z elektrozaworka koło filtra powietrza. Z przepustnicy natomiast odchodzi czarno-zielony pod odmę.

https://picasaweb.google.com/ufosfera/T ... 6641591026

Na tym foto widać elektrozawór. Z jego prawej strony patrząc od góry jest zaślepka, po przeciwległej stronie zaślepki jest wąż z trójnikiem, który rozdziela się na:

-jasnozielony z niebieskim zaworkiem zwrotnym
-ciemnozielony

a od dołu elektrozaworka wychodzi niebieski wąż podciśnienia.

Jasnozielony - prowadzi do trójnika przy listwie paliwowej. Tam rozdziela się trójnikiem z którego jeden prowadzi do kolektora ssącego a drugi do listwy paliwowej.

Ciemnozielony - prowadzi do akumulatora/gruchy podciśnienia koło cewek i pompy wpomagania

Niebieski - wąż podciśnienia prowadzi do zaworu podcisnienia przepustnicy

Teraz prosze o foto lub info jak jest u was i czego mi brakuje.
Na moje oko ułamany i zaklejony jest króciec zaworka z foto 1

Sprawdzałem też sterownik podciśnień dyfra i po wciągnieciu powietrza z weżyka do którego jest biały/lila przewód załączyła się zielona ikonka dyfra więc mechanicznie jest oki. Jak wciagałęm/zasysałem powietrze z przewodu białego/lila pod kanapą to po chwili napotkałem opór/koniec.

Na koniec foto zaworek podciśnienia jak na grodzi, który znajduje się wzdłuż listwy wtryskowej dokładnie koło wtrysków 4 i 5 i 6 a wąż podciśnienia wychodzi od przodu kolektora ssącego i idzie do serva wspomagania. Jednak jak widać na foto wychodzący z żółtego zaworka króciec jest zaślepiony. <osohozi>

https://lh6.googleusercontent.com/-k7jk ... CT0002.JPG

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 11 lip 2011, 21:30

Michał, u mnie to wygląda tak:

Biały/Lila - łączy się przez trójnik, z zaworkiem przy głowicy (u ciebie zaślepiony) i zaworkiem przy grodzi (króciec po zaworze).

Czarny - od zaworka przy grodzi (króciec przed zaworkiem - u Ciebie zaślepiony), do przelotki w grodzi - tej od przewodów klimy.

Niebieski - od elektrozaworu przy filtrze powietrza (króciec prostopadły), do gruszki od skracania dolotu.

Ciemnozielony - od niebieskiego zaworka, który z kolei jest podłączony przez trójnik do króćca równoległego elektrozaworu przy filtrze powietrza, do kolejnego trójnika, z którego podłączone są; regulator ciśnienia paliwa i kolektor ssący.

Jasnozielony - od drugiej odnogi trójnika, podłączonego do prostopadłego króćca elektrozaworu przy filtrze powietrza, do akumulatora podciśnienia/bańki obok cewek.

Mam nadzieję, że nie rozpisałem tego zbyt zawile? :roll:

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 11 lip 2011, 23:16

:arrow: dzieki tak jak myslalem, ze nakombinowali jak im sie krociec ulamal.

:arrow: niebieski, ciemnozielony i jasnozielony sie zgadzaja

:arrow: to teraz musze wymienic ten zaworek na grodzi i poprzepinac troche przewody :)

Jeszcze poprosze tylko sebe1025 o foto dla pewnosci :) :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl